شمانیوز
شما نیوز

در بازدید سه نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان شد؛

همت ‌تمام‌ قد ‌تلاشگران‌ ذوب‌آهن اصفهان برای جهش تولید

رحمت الله فیروزی‌پور نماینده شهرستان نطنز و بخش قمصر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر و پروین صالحی نماینده شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی ...

همت ‌تمام‌ قد ‌تلاشگران‌ ذوب‌آهن اصفهان برای جهش تولید

به گزارش شما نیوز؛ حمت الله فیروزی‌پور نماینده شهرستان نطنز و بخش قمصر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر و پروین صالحی نماینده شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی پنج شنبه 16 مرداد‌ماه با حضور در ذوب آهن اصفهان، ضمن بازدید از خط تولید به‌ویژه فرآیند «تولید ریل ملی»، با مدیرعامل و دیگر مسؤولین این شرکت دیدار و گفت‌وگو کردند.

نماینده نطنز و قمصر در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن قدردانی از تلاش مسؤولین وکارگران ذوب آهن اصفهان جهت تحقق جهش تولید گفت: گزارش‌های مربوط به این شرکت نشان دهنده توسعه و پیشرفت ذوب آهن اصفهان است و امیدواریم با توجه به بهبود شرایط این شرکت در تامین مواد اولیه که با حمایت وزارتخانه‌های صمت و رفاه صورت گرفته است، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این مجتمع عظیم صنعتی باشیم.

ذوب آهن اصفهان قلب تپنده صنعت کشور است

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر نیز، ذوب آهن را قلب تپنده صنعت کشور دانست و گفت: این شرکت با تولید ریل و تامین کامل نیاز کشور به انواع این محصول ، افتخار بزرگی آفریده است و خوشبختانه دیگر نیازی به واردات ریل نداریم.
وی با اشاره به کاهش مشکلات ذوب آهن اصفهان در تامین مواد اولیه با حمایت وزارت خانه‌های صمت و رفاه گفت: افزایش تولید واحدهای فولادی نقش مهمی در تنظیم بازار این محصولات دارد و دولت و مجلس برنامه گسترده ای جهت نظارت بر عرضه این محصولات دارند.

تولید ریل توسط ذوب آهن اصفهان، گام بزرگی برای توسعه حمل و نقل ریلی کشور است

پروین صالحی نماینده شهرستان مبارکه نیز بالندگی و رشد ذوب آهن اصفهان را که از قدمت بالایی در صنایع کشور برخوردار است، بسیار مهم دانست و گفت: تولید وتامین نیاز کشور به ریل توسط ذوب آهن اصفهان، گام بزرگی برای توسعه حمل و نقل ریلی کشور است و لذا باید از مسئولین و کارگران این شرکت قدردانی کرد.
وی افزود: شاهد هستیم که در ذوب آهن اصفهان، عزم راسخی برای جهش تولید وجود دارد و شرایط این شرکت نشان می دهد که این هدف محقق می شود.
رویکرد ذوب آهن اصفهان به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر است
منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز گفت: روش تولید ذوب آهن اصفهان به شیوه کوره بلند است و محصولات آن از کیفیت بالایی برخوردارند و لذا رویکرد این شرکت به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر است تا هم نیاز کشور به این محصولات رفع شود و هم شرایط اقتصادی این شرکت بهبود یابد.
مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به تولید محصولات جدید همچون ورق سازه‌های فولادی، انواع ریل و اخیراً میلگرد 40، گفت: در سال جهش تولید تلاش می کینم به لحاظ کمی و کیفی شاهد رشد چشمگیری در تولید این شرکت باشیم.
یزدی زاده با اشاره به رکوردشکنی ذوب آهن اصفهان در صادرات در سال گذشته گفت: امسال تلاش می کنیم از رکورد سال گذشته در صادرات عبور کنیم و البته تامین نیاز بازار داخلی در اولویت است اما محصولات مازاد بر نیاز داخل صادر می شود تا بتوانیم نیاز ارزی شرکت را تامین کنیم.
وی افزود: سال گذشته علاوه بر تامین نیاز ارزی خود، 120 میلیون دلار نیز به نظام بانکی کشور وارد کردیم که این امر یک مسئولیت اجتماعی برای ذوب آهن اصفهان است.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: محصولات ذوب آهن به طور کامل در بورس کالا عرضه می شود اما متاسفانه قیمت این محصولات در بورس کالا با قیمت در بازار متفاوت است که این امر به ضرر تولید کننده و مصرف کننده می باشد. امیدواریم دولت و مجلس با برنامه خوبی که در این زمینه دارند، این مشکل عمده را حل نمایند.

منبع: اقتصاد آنلاین 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied