شمانیوز
شما نیوز

فردا طی مراسمی با حضور وزیر صمت برگزار می گردد:

رونمایی از طرح آزادسازی حدود شش هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برگزاری آیین رونمایی از طرح آزادسازی قریب 6 هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور توسط وزیر صمت اطلاع رسانی کرد.

رونمایی از طرح آزادسازی حدود شش هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور

به گزارش شمانیوز و به نقل از شاتا، اسدالله کشاورز با بیان این مطلب افزود: نظر به اجرای برنامه های راهبردی وزارت صمت و همچنین برنامه های اعلامی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه معدن برای نخستین بار در کشور طرح بزرگ آزادسازی معادن غیرفعال و بلاتکلیف کشور اجرا خواهد شد.

وی افزود: براساس ابلاغیه صادر شده فرایند مزایده عمومی حدود شش هزار محدوده و معدن غیر فعال و بلاتکلیف کشور آغاز شده است و از تاریخ هشتم خرداد ماه سال جاری برنامه مزایده عمومی محدوده های اکتشافی، مجوز برداشت، گواهی کشف و پروانه های بهره برداری این معادن در ٣١ استان کشور، جنوب کرمان، مناطق تجاری ارس، ماکو و قشم با ایجاد فرصت برابر و شفافیت در واگذاری انجام می پذیرد.

کشاورز با اشاره به برگزاری آیین رونمایی رسمی این طرح بزرگ در تاریخ 27 اردیبهشت ماه سال جاری توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت، خاطر نشان کرد: طرح بزرگ آزادسازی محدوده ها و معادن بلاتکلیف کشور از جمله مهمترین برنامه های وزیر صمت از ابتدای دوره وزارت بوده است و آزادسازی این حجم و تعداد از محدوده های معدنی در کشور برای نخستین بار رخ می دهد که اهداف و آثار بسیاری همچون استفاده از ظرفیت های خدادادی کشور، تأمین بخش بزرگی از مواد اولیه مراکز تولیدی، توسعه متوازن مناطق مختلف کشور بویژه مناطق محروم و کمتر برخوردار و اشتغالزایی گسترده در حوزه معدن و صنایع و زنجیره های وابسته را دنبال می کند.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت تصریح کرد: خرداد ماه امسال نیز بسته های سرمایه گذاری جدیدی در حوزه معدن اعلام خواهد شد و یک بسته آزمایشی نیز برای مس در استان هرمزگان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: سایر بسته های سرمایه گذاری در حوزه های سرب و روی در استان تهران، همچنین ۶ معدن در استان‌های سیستان و بلوچستان و کردستان برای واحدهای فرآوری و مجموعه هایی که تعهد احداث واحد فرآوری را داشته باشند ارائه خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied