شمانیوز
شما نیوز

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت به مناسبت روزجهانی ارتباطات و روابط عمومی:

روابط عمومی تسهیل گر رفتارهای کارآفرینانه است

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در یادداشتی به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی با اشاره به نقش و جایگاه روابط عمومی در جامعه پر تنش و سرشار از تغییرات، آن را تسهیل گر رفتارهای کارآفرینانه دانست.

روابط عمومی تسهیل گر رفتارهای کارآفرینانه است

به گزارش شمانیوز و به نقل از شاتا، محمد حسن ترابی در یادداشتی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی ضمن تاکید بر نقش و جایگاه روابط عمومی در جامعه امروز، روابط عمومی را تسهیل گر رفتارهای کارآفرینی دانست.

در این یادداشت آمده است:

به بهانه 27 اردیبهشت، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی؛

روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی درون و برون سازمان‌ها و همچنین تعیین کننده ذهنیت جامعه و افکار عمومی نقش مهمی در رویدادهای مختلف یک جامعه و تثبیت قدرت و محبوبیت یک سازمان دارد و یکی از بخش‌های مهم و کمک‌کننده به تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و استراتژیک سازمان متبوع است؛ در دنیایی که ذهن افراد جامعه هر ساعت با بمباران اطلاعات و اخبار روبروست، روابط عمومی به عنوان یکی از منابعی که به اطلاعات دست‌اول دسترسی دارند، همیشه مورد توجه بوده‌اند و شاید مطمئن‌ترین روش راستی آزمایی اطلاعات ارائه شده در دنیای خبر هستند .

در کنار توجه به نقش مهم و کلیدی روابط عمومی در انتشار اطلاعات و ایجاد شفافیت در جامعه، با عنایت به تغییر ماهیت دنیای اطلاعات از حالت سنتی به نوین، بازنگری و اصلاح تعریف و مفهوم آن امری اجتناب پذیر به نظر می‌رسد؛ روابط عمومی و مراکز اطلاع رسانی با انتشار اطلاعات مختلف و تخصصی مرتبط با حوزه فعالیت هر سازمان، به شرط داشتن پایگاه اجتماعی مناسب در جامعه، نقش مهمی در جریان سازی و حتی در پاره‌ای مواقع فرهنگ سازی دارند.

با توجه به قدرت روابط عمومی در هدایت ذهن جامعه، فعالان این حوزه، می‌توانند نقش مهمی در حوزه کارآفرینی و ایجاد رفتارهای کارآفرینانه در جامعه داشته باشند.

همچنین نظر به تعریف کلاسیک کارآفرینی و استفاده از فرصت‌ها برای ایجاد کسب و کارهای جدید، می‌توان کارآفرینی را پاسخ مناسبی در استفاده از فرصت‌ها در همه بخش های ارتباطات و روابط عمومی عنوان کرد.

روابط عمومی ها می توانند با ارایه نوآوری ها در این‌ حوزه به عنوان یکی از مراکز تولید تفکر و فرهنگ نقش مهمی در جریان کارآفرینی سازمانی خود داشته باشند و علاوه بر رشد پایدار به مزیت های رقابتی این بخش نیز کمک کنند.

در حقیقت روابط عمومی از طریق انعطاف پذیری، انطباق پذیری، نواوری، پیشگامی و ریسک پذیری می توانند در کسب رشد و مزیت رقابتی پایدار که از ارکان کارآفرینی هست تلاش کنند تا از این طریق ضمن کسب رهبری بازار در حوزه فعالیتی خود، شیوه ها و قوانین بازی رقابت را هم از نو بنویسند.

به نوبه خود و به عنوان عضوی از خانواده بزرگ ارتباطات، ضمن تبریک این روز و آرزوی موفقیت برای همه همکاران و فعالان در این حوزه، امید دارم با توجه به مسئولیت مهم و اثرگذار روابط عمومی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، بتوانیم متناسب با تغییراتی که در این حوزه اتفاق می‌افتاد، گام‌های موثری را در راستای ارائه اطلاعات درست و به موقع و نیز افزایش شفافیت در اذهان عمومی برداریم.


محمدحسن ترابی
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied