شمانیوز
شما نیوز

وزیر انرژی و صنعت قرقیزستان با مسئولین شرکت آب و نیرو دیدار کرد

در دیدار آقای توردوبیف وزیر انرژی و صنعت کشورقرقیزستان و آقای کوجو قول‌اف معاون وزیر با مسئولین شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران راه‌های اجرای پروژه‌های نیروگاهی در کشور قرقیزستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر انرژی و صنعت قرقیزستان با مسئولین شرکت آب و نیرو دیدار کرد

به گزارش شمانیوز و به نقل از تجارت آوا ، در این دیدار توانمندی‌های شرکت آب و نیرو در زمینه طراحی، ساخت و بهره‌برداری از نیروگاه های کوچک، متوسط و بزرگ توسط مهندس مرادی معاون برنامه ریزی شرکت معرفی گردید و ظرفیت‌های موجود برای تکمیل پروژه‌های برون مرزی را تبیین شد.

در ادامه آقای توردوبیف وزیر انرژی و صنعت قرقیزستان طی سخنانی به بیان ظرفیت و نیاز‌های اجرایی زیرساخت تامین انرژی در این کشور از دوجنبه نیروگاه‌های حرارتی و برق‌آبی پرداخت.

وی ضمن بیان سیاست‌های جدید دولت قرقیزستان برای خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تجدید پذیر از بخش خصوصی افزود: برای بازسازی نیروگاه‌های کوچک و قدیمی برق‌آبی و مشارکت در ساخت نیروگاه برق‌آبی آبشاری نارین به همکاری متخصصین ایرانی و شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران نیاز داریم.

در پایان این جلسه مقرر شد معاون وزیر انرژی و صنعت از طرف قرقیزستانی و مدیر طرح های خارج از کشور از طرف ایرانی، مفاد تفاهم نامه‌‎ای را بر اساس این جلسه و مفاد مرتبط سند دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و قرقیزستان در سال ۲۰۱۹ آماده نمایند تا پس از توافق به امضاء طرفین رسیده و سپس، اقدامات بعدی برنامه‌ریزی و اجرا گردد.

لازم به ذکر است که ۹۰ درصد برق تولیدی در قرقیزستان از طریق نیروگاه‌های برق‌آبی تامین می‌گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied