شمانیوز
شما نیوز

امضای قرارداد EPC نخستین طرح متیل آمین در کشور

با حضور رسول اشرف‌زاده مدیرعامل پترول، حجت الاسلام والمسلین حسینی کیا نماینده سنقر و کلیایی مجلس شورای اسلامی ؛نوید شهیدی نیا مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی نگین سنقر و مشارکت شرکت‌های بام دژ طرح و پترو نیرو صبا، قرارداد مهندسی EPC طرح متیل آمین سنقر امضاء شد.

امضای قرارداد EPC  نخستین طرح متیل آمین در کشور

به گزارش شمانیوز: رسول اشرف‌زاده مدیرعامل پترول در مراسم انعقاد قرارداد EPC احداث نخستین طرح متیل آمین در کشور گفت: طرح مذکور یکی از طرح‌های ارزشی پترول می‌باشد که در راستای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی اجرا خواهد شد. 

وی تأکید کرد جلوگیری از واردات محصولات، اشتغال‌زایی پایدار، تکمیل زنجیره ارزش و افزایش رفاه جامعه پیرامونی از اهداف اصلی پترول در اجرای طرح‌های توسعه‌ای من‌جمله طرح متیل آمین می‌باشد.

اشرف‌زاده تصریح کرد: در راستای دستیابی به اهداف فوق طرح‌های دیگری نیز تعریف شده است که به‌زودی شاهد انعقاد قرارداد EPC و کلنگ‌زنی آنها خواهیم بود. وی در پایان‌بر استفاده حداکثری از ساخت داخل و بهره‌مندی از نیروهای متخصص، جوان و متعهد با تمرکز بر بهره‌گیری از پتانسیل موجود در مناطق کمتر توسعه‌یافته تأکید نمود.

در ادامه مراسم نوید شهیدی نیا مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی نگین سنقر گفت: طرح متیل آمین سنقر با حجم سرمایه‌گذاری 58 میلیون دلار با ظرفیت تولید سالانه 22.6 هزار تن منو متیل آمین، دی متیل آمین و تری متیل آمین اجرا می‌شود که آمونیاک و متانول به‌عنوان خوراک این واحد از شرکت های تابعه هلدینگ خلیج فارس تأمین خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی نگین سنقر افزود: در حال حاضر تمام نیازهای مصرفی کشور به متیل آمین و مشتقات آن از طریق واردات تأمین می¬شود که با احداث نخستین واحد تولید متیل آمین در کشور می‌توان قدمی هرچند کوچک در راه اعتلای ایران اسلامی و خودکفایی کشور برداشت و به سمت تکمیل زنجیره متانول و آمونیاک حرکت کند.

شهیدی نیا از ویژگی‌های طرح متیل آمین را ورود به بخش‌های پایین‌دستی به دلیل حجم سرمایه‌گذاری پایین، سودآوری بالا، ارتقای جایگاه استراتژیک ایران، تکمیل زنجیره ارزش با ورود به عرصه تولید مواد شیمیایی، جلوگیری از انتقال سرمایه‌ها به خارج کشور، توانمند کردن اقتصاد ملی و رشد سهم تولید ناخالص کشور و... عنوان کرد

گفتنی است در حال حاضر تمام نیازهای مصرفی کشور به متیل آمین و مشتقات آن از طریق واردات تأمین می¬شود که شرکت نگین سنقر با احداث نخستین واحد تولید متیل آمین در کشور می‌تواند قدمی هرچند کوچک در راه اعتلای ایران اسلامی و خودکفایی کشور بردارد و به سمت تکمیل زنجیره متانول و آمونیاک حرکت کند.

شرکت صنایع شیمیایی نگین یکی از شرکت‌های زیرمجموعه پترول است که در 85 کیلومتری شمال شرقی استان کرمانشاه به مساحتی حدود 4 هکتار احداث خواهد شد 

 

83a830e7-bedd-4e1b-a610-20a11eea5eab

b17ddacd-d9c0-4399-a989-98113e2642e2

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied