شمانیوز
شما نیوز

زنجیره ی تولید فولاد خراسان روی نوار رکوردشکنی

«مجتمع فولاد خراسان» اردیبهشت ماه امسال شاهد رکوردشکنی بی سابقه ای در اغلب حلقه های زنجیره تولید خود بود به طوری که به گفته مدیرعامل این مجتمع، در اتفاقی کم نظیر هر سه کارخانه گندله سازی، احیا مستقیم و فولادسازی شرکت در ماه اردیبهشت بالاترین نصاب های خود را از ابتدای راه اندازی ثبت کردند.

زنجیره ی تولید فولاد خراسان روی نوار رکوردشکنی

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی فولاد خراسان، این در حالی است که با گذشت تنها دو ماه از سال جدید، بزرگ ترین فولادساز شرق کشور تا کنون 11 رکورد تازه در زنجیره تولید خود خلق کرده است. 

با این شروع طوفانی به نظر می رسد که در صورت تحقق «پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» از مسیر تولید، مجتمع فولاد خراسان سالی بی سابقه را در ارتقای حجم سبد تولید خود در پیش رو خواهد داشت.

جا به جایی رکوردی که 5 سال دست نخورده باقی مانده بود

به گفته کسری غفوری، واحد احیا مستقیم شماره 2 مجتمع فولاد خراسان که بالاتر از ظرفیت اسمی خود در حال تولید است، پس از گذشت 5 سال از ثبت آخرین رکورد خود موفق شده با افزایش 414 تنی تولید آهن اسفنجی، رکود پیشین خود را که در اردیبهشت سال 1395 به ثبت رسانده بود به عدد 71415 تن برساند.

 

این در حالی است که بنا بر گزارش روابط عمومی فولاد خراسان، رکورد مجموع تولید آهن اسفنجی و بریکت در کارخانه های شماره یک و دو احیا مستقیم به تناژ 137558 تن رسید و به این ترتیب، رکورد پیشین تولید احیا مستقیم در بزرگ ترین مجتمع صنعتی شرق کشور  که با 135123 در فروردین امسال ثبت شده بود 2435 تن ارتقا یافت. 

دومین رکورد گندله سازی در دومین ماه سال

فولادمردان خراسانی همچنین به فاصله کم تر از یک ماه از رکورد زنی پیشینِ خود در ناحیه گندله سازی، موفق شدند با قریب به 3000تن افزایش در تولید گندله، به رکورد 194575 تن تولید در اردیبهشت ماه دست یابند.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان در این باره تشریح کرد: همکاران پرتلاش ما در ناحیه گندله سازی در حالی موفق به افزایش 2998 تنی تولید در این ناحیه شدند که در فروردین ماه امسال با تولید 191577 تن توانسته بودند به رکوردی جدید دست یابند.

به گفته کسری غفوری، شکستن این رکود به فاصله یک ماه، نشان از انگیزه بالا، هماهنگی و تعهد همه بخش های تولید، پشتیبانی، ستاد، پیمانکاران و... به ارتقای تولید در این شرکت دارد.

ارتقای تولید فولادخام در هر دوماه 

پیش از این روابط عمومی فولاد خراسان اعلام کرده بود که کارکنان فولادسازی شماره2 این مجتمع، در دومین ماه سال 1400 هم رکورد شکنی کرده و در اتفاقی کم نظیر، در هر دو ماه فروردین و اردیبهشت توانسته اند در زمینه تولید فولاد خام نصاب هایی تازه خلق کنند.

معاون بهره برداری مجتمع فولاد خراسان، صبح شنبه، اول خردادماه، از ارتقای رکورد 52589 تنی فروردین ماه، به تناژ 54079 تن در پایان اردیبهشت ماه خبر داده بود که حاکی از 1490 تن ارتقای تولید شمش فولادی در بزرگ ترین مجتمع صنعتی شرق کشور است.

فرشید فضیلتی افزود: تامین به موقع مواد اولیه، آماده بودن زیرساخت ها، آماده به کاری بالای تجهیزات و نیز هماهنگی و همکاری همه واحد های فنی، پشتیبانی، ستادی و پیمانکاران محترم در خلق این موفقیت موثر بوده است. 

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان هم، از تلاش همکاران خود در ارتقای تولید و خلق رکوردهای گوناگون از ابتدای سال 1400، به ویژه رکوردشکنی های کم نظیر اردیبهشت ماه قدردانی کرد. کسری غفوری افزود: در دو سال گذشته شاهد بوده ایم که جوانان پرتلاش و باانگیزه ای که در خانواده فولاد خراسان گرد آمده اند، با وجود همه دشواری ها و شرایط پاندمی، با رعایت ضوابط بهداشتی، اصول ایمنی و تعهد به ارتقای بهره وری، رونق تولید داخلی و سربلندی فولاد خراسان را سرلوحه کار خود قرار داده اند. به طوری که هر روز منتظر خلق یک اتفاق امیدبخش در مجتمع فولاد خراسان هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied