شمانیوز
شما نیوز

نمایشگاه توانمندسازی شرکت‌های شهرستان بندرماهشهر فرصتی برای رشد منطقه است

زال خانی مدیرعامل فجر انرژی خلیج فارس گفت: نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت های شهرستان بندرماهشهر آغاز ساختارمند و منظم برای توانمندی شرکت های منطقه در جهت استفاده حداکثری از استعداد آنها است.

نمایشگاه توانمندسازی شرکت‌های شهرستان بندرماهشهر فرصتی برای رشد منطقه است

به گزارش شمانیوز: علی زال خانی در حاشیه اولین نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت های منطقه شهرستان بندرماهشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صنایع بزرگ پتروشیمی به دلیل وجود راه های ارتباطی دریایی، هوایی، ریلی و زمینی و بهره بری از منایع عظیم خدادادی در این منطقه مستقر شده اند؛ استقرار این صنایع اثراتی مثبت و یا منفی بر جامعه پیرامونی آنها داشته است.

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس افزود: بنابراین صنایع پتروشیمی برای پویایی و ارتقا و بهبود معیشت مردم منطقه باید اقدامات متقابلی انجام دهد؛ برگزاری اولین نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت های منطقه شهرستان بندرماهشهر شروع ساختارمند این اقدامات بوده تا به صورت منظم بتوان جامعه پیرامونی را توانمند کرده و از توانایی محلی به صورت حداکثر استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه پتانسیل صنعتی، فرهنگی و تفریحی منطقه در کنار خلاقیت های موجود می تواند بسیاری از نیازهای شرکت های پتروشیمی منطقه را تامین کند، گفت: مردم شهرستان بندرماهشهر شرکای اصلی ما هستند که اگر ما بتوانیم آنها را در کسب و کار و تولید خود شریک بدانیم، هر دو طرف میتوانند در امنیت به کار خود ادامه داده و حافظ صنعت باشند.

زال خانی با اشاره به اینکه مردم منطقه در زمینه های متعدد مستعد هستند، ادامه داد: بطور مثال یک شرکت کوچک که توسط مردم بومی منطقه تاسیس شده و در حال تولید اسید سولفوریک است توانسته بیش از 60 درصد نیاز ما به این اسید را تامین کند؛ محصول این شرکت تماما بومی از نظر کیفیت با بسیاری از شرکت های تولیدی این محصول قابل رقابت بوده است. همچنین شرکت های دیگری از این قبیل در منطقه وجود داشته که میتوانند تجهیزات و وسایل مورد نیاز ما اعم از لباس کار و ایمنی و صنعتی را تامین کنند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت ما از منطقه باید از حالت صدقه ای خارج شده و باید در زمینه های مختلف انجام شود، تصریح کرد: یک کارگاه تولیدی لباس در شهرستان بندرماهشهر توانسته بود بیش از 3 هزار لباس کار برای کارکنان ما تامین کرده که ارزش آن بالغ بر یک میلیارد تومان بوده است. خیاط های این کارگاه از نیازمندان منطقه بوده و ما با این کار علاوه بر حمایت از آنها در ایجاد ارزش افزوده نقش بسیار مهمی را داشته ایم.

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس با اشاره به 6 تفاهم نامه منعقد شده در این نمایشگاه بیان کرد: این 6 تفاهم نامه در راستای تداوم همکاری با شرکت ها و کارگاه های منطقه بوده اما ما پس از بازدید از این نمایشگاه توانستیم به تفاهم نامه ها و همکاری های جدید با شرکت ها و کارگاه های منطقه برسیم. بسیاری از کارگاه ها و شرکت های منطقه با انعطافی که داشته اند کیفیت خود را ارتقا داده و وارد بازار رقابت با دیگر محصولات درون کشور شوند.

وی عنوان کرد: برگزاری این نمایشگاه و تداوم آن میتواند زمینه بلوغ کارگاه ها و شرکت های شهرستان بندرماهشهر را فراهم کند تا این شرکت ها علاوه بر اشتغال زایی بتوانند نیاز های صنعتی ما اعم قطعات الکترونیکی و مکانیکی را تامین کنند. امیدوارم که در سال های آینده تفاهم نامه های بیشتری در این نمایشگاه منعقد شده تا گردش مالی منطقه افزایش پیدا کند.

زال خانی افزود: شرکت فجر انرژی خلیج فارس با امضای شش تفاهم‌نامه در زمینه‌های تامین اسید سولفوریک، صنایع دستی، لباس‌های ایمنی و کار و انواع دستمال کاغذی و لیوان کاغذی توانست شش گام بزرگ برای حمایت از اشتغال در شهرستان بندرماهشهر بردارد. این تفاهم‌نامه‌ها در راستای حمایت از مشاغل کوچک و بومی بندرماهشهر بوده که در ایجاد فرصت‌های شغلی نقش بسیار مهمی دارد. خریدهای شرکت فجر انرژی خلیج فارس به صورت مکانیزه و سیستمی و از طریق مراجعه تامین کنندگان به وب سایت این شرکت انجام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در سطح صنایع سنگین نمایشگاهی برای توانمندسازی شرکت های ایرانی در کیش برگزار می کنیم؛ تجربه این نمایشگاه اکنون در سطح و مقایسی کوچک تر در بندرماهشهر در حال اجرا است و امیدواریم تجربه خوبی که در کیش داشته ایم در شهرستان بندرماهشهر اتفاق بیافتند.

 

بازدید از نمایشگاه ماهشهر

بازدید از نمایشگاه ماهشهر

بازدید از نمایشگاه ماهشهر

بازدید از نمایشگاه ماهشهر

بازدید از نمایشگاه ماهشهر

بازدید از نمایشگاه ماهشهر

بازدید از نمایشگاه ماهشهر

بازدید از نمایشگاه ماهشهر

بازدید از نمایشگاه ماهشهر

بازدید از نمایشگاه ماهشهر

بازدید از نمایشگاه ماهشهر

بازدید از نمایشگاه ماهشهر

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied