شمانیوز
شما نیوز

در سال ۹۹ محقق شده است

افزایش تولید و سود عملیاتی ۳۲۱ میلیارد تومانی ایران خودرو دیزل

مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: پس از سال ها زیان دهی، امسال برای نخستین بار این خودروساز از ۴۴۰ میلیارد تومان زیان عملیاتی به ۳۲۱ میلیارد تومان سود عملیاتی دست یافته است.

افزایش تولید و سود عملیاتی ۳۲۱ میلیارد تومانی ایران خودرو دیزل

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایکوپرس،  جواد توسلی مهر در نشست سازندگان قطعات و مجموعه های ایران خودرو دیزل، با اشاره به ظرفیت بالای محصولات ایران‌خودرو ‌دیزل در توسعه بازار جهانی، از صادرات برخی از محصولات این شرکت به کشورهای منطقه در هفته گذشته خبر داد.
وی با اشاره به برنامه خودکفایی دو هزار میلیارد تومانی در سال جاری، تعمیق ساخت داخل تولید را حلقه اتصال میان حوزه تحقیق و توسعه ایران خودرو دیزل و حوزه تحقیق و توسعه زنجیره تامین دانست.
توسلی مهر خاطرنشان کرد: در برنامه خودکفایی امسال، کاهش ارزبری ۷۰ میلیون یورویی معادل دو هزار میلیارد تومان را هدف‌گذاری کرده ایم.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل با اشاره به تولیدات جدید این خودروساز، به تولید اتوبوس برقی اشاره کرد و گفت: تا پایان مرداد ماه، نمونه اولیه این اتوبوس تمام برقی آماده رونمایی خواهد شد. دولت و شهرداری ها در راستای کاهش آلایندگی هوا، از تولید محصولات برقی استقبال می کنند، به همین جهت پیش بینی می شود، این محصول در بدو تولید، مورد استقبال بالایی قرار گیرد.
وی پیکاپ بنزینی با گیربکس اتوماتیک را از محصولات جدید ایران خودرو دیزل خواند که می تواند حجم بالایی از بازار پیکاپ را به خود اختصاص دهد.
توسلی مهر از انعقاد تفاهم نامه تولید و تحویل ۱۴ هزار دستگاه ون پایه گازسوز با وزارت نفت خبر داد و یادآور شد: اتوبوس آمبولانس نیز از جمله محصولات جدید این خودروساز است که مورد تقدیر مسوولان قرار گرفته و تاکنون برای تولید ۲۰ دستگاه تعهد ایجاد کرده ایم که از مزیت های بزرگ این محصول قیمت تمام شده آن است. همچنین تولید ون آمبولانس که از دیگر محصولات جدید این شرکت است که عرضه آن به شبکه بهداشت و درمان در دستور کار قرار دارد. 

توسلی مهر با بیان این‌که در حوزه اتوبوس شهری تاکنون برای تامین حدود هزار دستگاه قرارداد بسته ایم، به برنامه تولید دیزل در سال ۱۴۰۰ اشاره و عنوان کرد: برای امسال برنامه تولید هشت هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو را در نظر داریم که از این تعداد شش هزار دستگاه متعلق به محصولات داخلی است.
وی اظهار کرد: سهم بازار ایران خودرو دیزل از ۲۵ درصد در سال ۹۸ به ۳۸ درصد در سال ۹۹ رسید. در اردیبهشت ماه امسال نیز بیش از ۵۵ درصد سهم بازار به لحاظ تعدادی متعلق به ایران خودرو دیزل بوده است که در دو ماه گذشته از کل تولید سال ۹۹ گذر کرده ایم.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل، با بیان این‌که در چهار ماهه پایان سال گذشته بیش از ۹۰ درصد تولیدات دیزل به تولید خودروی داخلی اختصاص داشت که این یک مزیت برای زنجیره تامین محسوب می شود، تاکید کرد: این موضوع موجب افزایش بیش از چهار برابری درآمد آنها در تولید قطعات دیزل شده است. 
گفتنی است، نخستین نشست سازندگان قطعات و مجموعه های خودروهای تجاری گروه صنعتی ایران خودرو با امضای میثاق نامه تولید ۸۵۰۰ دستگاه خودروی تجاری با بیش از ۹۰ درصد تولید داخل در سال جاری، با حضور بیش از ۱۵۰ سازنده کشور در محل سالن اجتماعات شرکت ساپکو برگزار شد. 
 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied