شمانیوز
شما نیوز

وزیر صمت در نشست با مدیران گروه خودروسازی بهمن تأکید کرد:

عرضه خودروی باکیفیت توسط خودروسازان

وزیر صمت در نشست با مدیران گروه خودروسازی بهمن عرضه خودروی باکیفیت توسط خودروسازان تأکید کرد.

عرضه خودروی باکیفیت توسط خودروسازان

به گزارش شمانیوز و به نقل از شاتا ، نمایندگان مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی در دیدار و گفت‌وگو با وزیر، معاونان و مدیران کل وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سفر رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به سبزوار، ابراز امیدواری کردند این بازدید، زمینه توسعه صنایع دیار سربداران را بیش از پیش فراهم نماید.

علی اصغر عنابستانی در این نشست با اشاره به آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار اظهار امیدواری کرد با سرمایه گذاری مشترک ایدرو و بخش خصوصی، این منطقه هرچه زودتر تکمیل شده و روند استقرار کارخانجات در آن، آغاز شود.

بهروز محبی نجم آبادی نیز با اشاره به کمبود صنایع مادر در غرب خراسان و به‌ویژه شهرستان سبزوار و نیز وجود بیکاری انباشته ناشی از این کمبود، به آمادگی بخش خصوصی برای راه اندازی فاز اول کارخانه فولاد (احیاء مستقیم) در سبزوار اشاره کرد و خواستار صدور مجوز برای این واحد تولیدی توسط بخش خصوصی در سبزوار شد.

در ادامه این نشست، رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: تا کنون بخش خصوصی حدود ۵۰ میلیارد تومان برای احداث منطقه ویژه اقتصادی در سبزوار هزینه کرده است و ما آمادگی داریم در تکمیل و تأمین هزینه‌های این منطقه، با بخش خصوصی مشارکت کنیم.

محسن صالحی‌نیا با ارائه گزارشی از سفر خود به سبزوار در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان غرب استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی افزود: آمادگی داریم با توسعه کارخانه کابل خودرو سبزوار، ۵۰ درصد تولید تیغه‌ برف‌ پاک ‌کن مورد نیاز شرکت ایران خودرو را از این مجتمع صنعتی تأمین کنیم.

وی همچنین راه اندازی موتورهای DC و EC، مشارکت در احداث کارخانه اسید آمینه و مشارکت در ساخت پالایشگاه گیاهان دارویی را از دیگر طرح‌های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در غرب استان خراسان رضوی عنوان کرد.

در ادامه این نشست، وجیه ‌الله جعفری رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نیز با اشاره به اکتشاف ۱۳ پهنه معدنی در شهرستان‌های غرب استان خراسان رضوی اعلام آمادگی کرد کارخانه فرآوری یکی از پهنه‌های اکتشافی، با توجه به کانی‌های شناسایی شده در سبزوار، آغاز شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در بخش دیگر این نشست، گزارشی از اقدامات این سازمان در غرب استان خراسان رضوی را پیرو نشست‌های قبلی با مسئولان منطقه و پیگیری‌های انجام شده، ارائه نمود.

علی رسولیان احداث دو پست برق با تقبل هزینه ۴۵ درصد توسط این سازمان و تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی غرب خراسان رضوی را از مهم‌ترین اقدامات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در این منطقه برشمرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied