شمانیوز
شما نیوز

در مراسم امضای قرارداد EPC طرح کریستال ملامین مطرح شد:

زنجیره ارزش در پتروشیمی لردگان تکمیل می شود

قرارداد EPCطرح کریستال ملامین لردگان امروز با حضور رسول اشرف‌زاده مدیرعامل پترول، حسین بامیری نماینده لردگان در مجلس شورای اسلامی، نادر جداری مدیرعامل شرکت پتروآرمندلردگان و شرکت پناه صنعت پارت امضا شد.

زنجیره ارزش در پتروشیمی لردگان تکمیل می شود

به گزارش شمانیوز: اشرف‌زاده در این مراسم طرح کریستال ملامین لردگان را یکی دیگر از طرح‌های ارزشی پترول برشمرد و تصریح کرد: این طرح با هدف تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از خام فروشی ،ایجاد اشتغال پایدار، رونق تولید و شکوفایی اقتصاد منطقه در مجاورت شرکت پتروشیمی لردگان در استان چهارمحال‌وبختیاری در حال احداث است 

وی افزود: بر اساس نقشه راه، پترول همواره بر این اصل استوار بوده که باتکیه‌ بر نیروهای انسانی متخصص و کارآمد بومی، استفاده حداکثری از توان سازندگان و پیمانکاران داخلی و بهره‌گیری از دانش و فن آوری روز دنیا و همچنین آینده نگری و برنامه ریزی، نقش مهمی را در ارتقای صنعت پتروشیمی کشور ایفا کند و با مانع زدایی ها، مسیر را برای شکوفایی بیش تر شرکت های تابعه مهیا سازد. .

مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با تاکید براینکه پترول همواره به دنبال تنوع‌بخشی سبد انواع محصولات و فرآورده‌های پتروشیمیایی است، گفت: با تمرکز بر تکمیل زنجیره ارزش، در صدد توسعه نظام‌مند صنایع پایین‌دستی و تولید محصولات جدید باارزش افزوده بالا هستیم تا موجبات نوآوری، ، شکوفایی اقتصادی منطقه، کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار در نقاط کمتر توسعه‌یافته را فراهم آوریم.

مدیرپروژه پتروآرمند نیز در ادامه این مراسم در سخنانی خاطر نشان کرد: در راستای سیاست‌گذاری‌های شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان و گروه پتروشیمی خلیج‌فارس مبنی‌بر تکمیل زنجیره تولید فرآورده‌های پتروشیمیایی، احداث واحد تولید کریستال ملامین در پایین‌دست مجتمع تولید اوره شرکت کود شیمیایی اوره لردگان در استان چهارمحال‌وبختیاری در دستور کار قرار گرفته و در حال پیشرفت است.

مجیداسماعیل زاده با اشاره به تولید سالانه 30 هزار تن محصول این واحد تحت تکنولوژی نسل سوم شرکت یوروتکنیکای ایتالیا اظهارداشت: برای شرکت بسیار مهم است که اجرای این پروژه با رعایت بالاترین استاندارد ایمنی انجام شود.

وی افزود: محل اجرای این طرح در مجاورت شرکت کود شیمیایی لردگان بوده و لذا مواد اولیه اصلی و همچنین سرویس‌های جانبی این طرح از این مجتمع تأمین و فروش تجاری محصول کریستال ملامین طبق برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده از شهریور 1402 به‌صورت 20 درصد عرضه به بازار داخلی و 80 درصد صادرات در نظر گرفته شده است.

اسماعیل زاده با تاکید بر اینکه ارزش قرارداد امضاشده را 41 میلیون دلار بوده وموجب اشتغالزایی 50 نفر در مدت زمان اجرای طرح خواهد شد، اذعان داشت: محصول تولیدشده افزون بر سودآوری بالا، در تولید پلاستیک، رنگ، کود و پارچه، تولید ورقه‌های MDF ، لمینت‌ها، پانل‌های مبتنی بر چوب، روکش‌ها و صنایع تزئینی و...کاربرد دارد. 

شایان ذکر است از مشخصه ها و مزیت های قراردادهای EPC نسبت به روش‌های دیگرمی توان به زمان‌بندی قابل‌پیگیری و محتمل‌الوقوع، کنترل هزینه و امکان بهره‌گیری از بازار سرمایه برای تأمین منابع طرح   اشاره کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied