شمانیوز
شما نیوز

در مجمع آب نیروی پتروشیمی بندرامام عنوان شد:

تامین پیوسته و بدون وقفه یوتیلیتی‌های موردنیاز پتروشیمی بندرامام

برگزاری مجمع سالانه آب نیروی پتروشیمی بندرامام با تفسیر و تشریح موفقیت‌ها و دستاوردهای این مدیریت در سال گذشته همراه شد.

تامین پیوسته و بدون وقفه یوتیلیتی‌های موردنیاز پتروشیمی بندرامام

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام، مجمع سالانه آب نیروی پتروشیمی بندرامام با حضور مدیران شرکت برگزار شد و در مجمع، حوزه‌های مختلف عملکردی این مدیریت در سال ۱۳۹۹ مورد بررسی قرار گرفت و دستاوردهای آن تشریح شد. 

آب نیرو دارای چهار واحد تولیدی است که وظیفه تامین یوتیلیتی (آب، برق، هوا، ازت) مجتمع پتروشیمی بندرامام را بر عهده دارد و در سال گذشته علی‌رغم وجود چالش‌های مختلف اما بصورت پیوسته و بدون وقفه یوتیلیتی‌های مورد نیاز واحد‌های عملیاتی و تولیدی مجتمع را تامین کرد. 

از اقدامات ویژه مدیران و کارشناسان پتروشیمی بندرامام در آب نیرو جهت تولید حداکثری، می‌توان به رفع اشکال از دمنده‌های دیگ‌های بخار (بویلرهای F، G) و به ظرفیت رساندن دیگ‌های بخار (بویلرهای F، G) پس از چندین سال، ارتقاء سیستم کنترل درایرهای واحد هوا، انجام تعمیرات اساسی به موقع در واحدها، راه اندازی سیستم برق اضطراری موازی پست برق و تعمیر سیستم تحریک ژنراتور واحد D نیز اشاره کرد. 

مدیریت آب نیرو با ساخت قطعات نیروگاه با قابلیت کار در دمای بالا مانند پره‌های ثابت و متحرک توربین، سگمنت‌ها، متالیک تایل‌ها، پره‌های ثابت و متحرک بخش کمپرسور هوا و متعلقات مربوط به آن‌ها، ساخت روتور توربین و کمپرسور و بازسازی دیگر پره‌های ثابت و متحرک توانست موانع تولید را رفع و در بخش تجهیزات، کمک‌های موثری به خطوط تولید کند. 

تعمیرات اساسی گسترده‌ای بر روی توربین‌های گازی واحد برق از جمله تعویض روتورها، تعویض بلیدهای ثابت و متحرک کمپرسورها و توربین‌ها صورت گرفت که از فعالیت‌های شاخص آب نیرو در این واحد بشمار می‌رود و نتیجه آن، بیش از ۱۶۵ هزار ساعت کار بوده است. 

در اقدامی دیگر، سال گذشته مدیریت آب نیرو نزدیک به هزار تن روغن‌های ضایعاتی صنعتی را مورد بازیافت و فروش قرار داد. 

گفتنی است پتروشیمی بندرامام در سال گذشته به منظور حمایت از تولید کشور، بیش از یک هزار تن ازت مایع به شرکت ملی نفت در مناطق خشکی تحویل داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied