شمانیوز
شما نیوز

یادداشت رئیس هیات عامل ایمیدرو به مناسبت روز صنعت و معدن؛

مانع زدایی ها در مسیر تولید

رئیس هیات عامل ایمیدرو به مناسبت فرارسیدن روز ملی صنعت و معدن، ضمن تبریک پیامی صادر کرد

مانع زدایی ها در مسیر تولید

به گزارش شمانیوز، متن پیام به شرح زیر است:

 

آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن پیام آور همبستگی بین بخش خصوصی و دولت و فرصتی برای مرور دستاوردها و هم اندیشی برای بهبود شرایط اقتصادی است. بدیهی است تقویت این همگرایی مسیر دستیابی اهداف بزرگ صنعت را بیش از پیش هموار خواهد کرد. تحقق این مهم از دو منظر قابل بررسی است.

 

نخست؛ موضوع "رفع موانع تولید" که در شرایط امروز اقتصاد، خواسته اصلی بخش خصوصی پویا است. وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو، به عنوان بازوی توسعه ای این وزاتخانه، حفظ حقوق عمومی در مسیر توسعه را بر خود تکلیف می داند و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

 

به عنوان مثال ایمیدرو علاوه بر ماموریت هایی که در سرمایه گذاری و جلب مشارکت با بخش خصوصی دارد، تامین امور زیربناها از جمله آب، جاده، خط ریلی و برق، را همراستای سیاست های توسعه ای انجام می دهد و رفع مشکلات این بخش در کارگروه های تخصصی این سازمان در حال پایش است.

 

دومین موضوع راهبردی؛ استفاده از توانمندی های جوانان این مرز و بوم و توجه به ساخت داخل است. طی ماه های گذشته و اکنون که کشور در شرایط بی سابقه تحریم قرار دارد، متخصصان ایرانی در تعمیر، نگهداری و ساخت قطعات و تجهیزات داخلی عملکردی چشمگیری برجای گذاشتند. 617 میلیون دلار صرفه جویی ارزی از محل اجرای سیاست های بومی سازی توسط شرکت های بزرگ این حوزه، گواه این ادعا است که حاکی از این بهره مندی از ظرفیت های داخلی دارد.

 

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در سالی که مزین به شعار"تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" است، برنامه های خود را حول محور "توسعه" و "توانمندسازی" به پیش می برد که اجرای برنامه های توسعه ای در بخش های زیربناها، اکتشاف، معادن کوچک، راه اندازی طرح ها، تامین مالی، ارایه تسهیلات به معدنکاران، ساخت داخل، آموزش و پژوهش و راهبری شرکت های زیرمجموعه و تابعه با تمرکز بر مشارکت بخش خصوصی و اشتغالزایی، نمونه بارز آن است.

 

مفتخر هستم به بهانه فرارسیدن در این روز ملی اعلام کنم که امسال برنامه راه اندازی بیش از 1.9 میلیارد دلار پروژه در دستور کار ایمیدرو با همراهی شرکت های زیرمجموعه و تابعه است که اشتغال مستقیم آن از پنج هزار نفر عبور می کند.

 

به طور حتم راه اندازی این پروژه ها بدون مشارکت بخش خصوصی ممکن نبوده و نیست و امیدوارم جشن گرامیداشت این روز فرخنده، همدلی و همگرایی بین ارکان مختلف اقتصاد با رویکرد "توسعه" را افزایش دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied