شمانیوز
شما نیوز

در نشست پایش اقدامات و برنامه های شرکت توسعه معادن و فلزات مطرح شد:

هدایت نقدینگی؛ راهبرد موثر توسعه معدن و صنایع معدن

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: هدایت نقدینگی، دستیابی به اهداف بخش معدن و صنایع معدنی را تسریع خواهد کرد.

هدایت نقدینگی؛ راهبرد موثر توسعه معدن و صنایع معدن

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه الله جعفری در نشست پایش اقدامات و برنامه های شرکت توسعه معادن و فلزات که با حضور هیات مدیره این مجموعه برگزار شد، افزود: طی سال های گذشته بیشتر از آنکه مشکل نقدینگی داشته باشیم، با چالش "هدایت نقدینگی" مواجه بوده ایم به همین سبب باید این مهم را به عنوان یک راهبرد موثر در توسعه، مورد توجه قرار دهیم.
وی با بیان اینکه شرکت توسعه و معادن فلزات در شمار شرکت های برتر ملی قرار دارد، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های شرکت، سرمایه گذاری در بخش اکتشاف می تواند دستاوردهای قابل توجهی برای این مجموعه و بخش معدن و صنایع معدنی داشته باشد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه انجام انجام عملیات ژئوفیزیک با سازمان های ذیربط در اولویت برنامه های ایمیدرو قرار دارد، اعلام کرد: تهیه نقشه محدوده های امیدبخش، به عنوان یک راهبرد مورد توجه است.
وی گفت: شرکت توسعه معادن و فلزات نیز می تواند با حمایت های ایمیدرو و شورای عالی معادن، با در اختیار گرفتن تعدادی از پهنه ها، در حوزه اکتشاف اثرگذار ظاهر شود.

9 طرح در حال پیشرفت
در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات با اشاره به مهم ترین طرح ها و پروژه های در حال پیشرفت که شرکت توسعه معادن و فلزات در آن سرمایه گذاری کرده است، گفت: واحدهای گندله سازی و فولادسازی و افزایش خطوط کنسانتره شرکت گل گهر، خط کنسانتره سازی شرکت گهرزمین، گندله سازی چادرملو، طرح توسعه ای این شرکت ها به شمار می رود که در آن ها به عنوان سرمایه گذار حضور داریم.
نادری میزان سرمایه گذاری در این طرح ها را سه میلیارد یورو (ارزی) و 19 هزار میلیارد تومان(ریالی) عنوان کرد و اظهار داشت: پروژه انتقال آب خلیج فارس و آب شیرین کن بندرعباس، گندله سازی صبانور، واحدهای فولادسازی و آهن اسفنجی فولاد کردستان و کنسانتره سازی شرکت مواد معدنی شرق فولاد خراسان از دیگر طرح هایی است که "ومعادن" در آن سرمایه گذاری دارد.

برنامه کسب سود 14 هزار میلیارد تومانی
مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات در بخش دیگری از سخنانش، میزان سودآوری شرکت فوق در سال 99 را 9 هزار میلیارد تومان خواند و عنوان کرد: برنامه کسب سود 14 هزار میلیارد تومانی شرکت طی سال جاری مورد توجه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied