شمانیوز
شما نیوز

اقتصاد دیجیتال در گرو توسعه شرکت های دانش بنیان

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به نقش اقتصاد دیجیتال در دنیای امروز گفت: رشد و بهینه سازی هر چه بیشتر این بخش نیازمند توسعه روز افزون شرکت های دانش بنیان و فراهم کردن زیر ساخت ها برای گسترش فعالیت این شرکت ها است.

اقتصاد دیجیتال در گرو توسعه شرکت های دانش بنیان

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، دکتر نادر ثناگو مطلق افزود: اقتصاد دیجیتال به عنوان یک اقتصاد نوپا اگر چه در کشور ما آنچنان که باید به جایگاه واقعی خود نرسیده اما روند فعالیت ها به خصوص در دوران کرونا نشان از این مهم دارد که روند دیجیتالی شدن اقتصاد و توسعه فضای کسب و کار در این بخش به سرعت در کشور رو به رشد است.

وی اضافه کرد: در این بین نقش شرکت های دانش بنیان با تکیه بر نوآوری و فناوری برای گسترش اقتصاد دیجیتال در قالب فعالیت هایی تحت عنوان استارتاپی بسیار مهم و نمی توان آن را از این دنیای جدید جدا دانست.

ثناگو مطلق اظهار داشت: در واقع دانش بنیان ها با حمایت از فناوری های نوین در بخش هایی از آموزش مجازی، خریدهای آنلاین، بانکداری دیجیتالی و یا حمل و نقل هوشمند می توانند نقش اساسی در توسعه هر چه بیشتر اقتصاد دیجیتال به عنوان یک نیاز اساسی در دنیای امروز داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در این بین در مناطقی از جمله منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی شاهد این مهم هستیم که با توسعه زیر ساخت ها و تسهیل سازی روند حضور شرکت ها به خصوص شرکت های دانش بنیان به دنبال تحقق این مهم هستیم تا با استقرار این بخش ها، نقش خود را در توسعه کمی و کیفی اقتصاد دیجیتال ارائه نماییم.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام ادامه داد: مجموعه اقدامات صورت گرفته به خصوص طی سه سال گذشته بر این اساس بوده که شرایط به گونه ای فراهم شود که این شرکت ها با اولویت آی.تی و آی.سی.تی بتوانند در پیام مستقر و با استفاده از مزایای این منطقه در توسعه اقتصاد دیجیتال فعالیت نمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied