شمانیوز
شما نیوز

خودروساز برتر هندی هیدورژن را جایگزینی جالب می داند

رئیس هیئت مدیره ماروتی سوزوکی می گوید استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت جایگزینی مناسب به حساب می آید چون وابستگی به واردات لیتیم را کاهش می دهد.

خودروساز برتر هندی هیدورژن را جایگزینی جالب می داند

به گزارش سایپانیوز، تقاضا برای باتری های لیتیمی در دنیا رو به افزایش گذاشته چون دولت ها در کشورهای دنیا در حال سیاست گذاری و تشویق رونق خودروهای برقی هستند و هدفگذاری کرده اند که آلایندگی کربنی را به صفر برسانند. بخشی از فعالیت هایی که در رسیدن به این اهداف تعریف شده، خروج تدریجی خودروهای بنزین سوز از گردونه حمل و نقل است.

در کشور هندوستان اتخاذ سیاست های رونق خودروهای برقی با سایر کشورهای دنیا متفاوت است،‌ دلیل آن هم قیمت بالای باتری های خودروهای برقی و نبود زیرساخت های کافی از جمله شبکه جایگاه های شارژ باتری در کل این کشور است. کشور هندوستان هم ذخایر لیتیم ندارد و کنترل جهانی این عنصر کمیاب در اختیار کشور چین است.

مجموعه ای از این عوامل باعث شده است که رونق خودروهای برقی در کشور هندوستان به نسبت کُندتر از سایر کشورهای دیگر صورت پذیرد. آر.سی. بهارگاوا R.C. Bhargava رئیس هیئت مدیره ماروتی در جمع سهامداران در گزارش سالانه شرکت ماروتی سوزوکی به این نکات اشاره کرد که درآمد سرانه مردم هندوستان زیر 2 هزار دلار یعنی 5 درصد درآمد سرانه مردم اروپا و ژاپن است. همچنین 95 درصد از خودروهایی که در کشور هندوستان به فروش می رسند و پلاک می شوند زیر 20 هزار دلار قیمت دارند. رئیس هیئت مدیره ماروتی سوزوکی گفت: «ما باید به این نکته توجه دقیق داشته باشیم که راهبرد و سیاست ما در جهت رسیدن به آلایندگی صفر با دنیا متفاوت است و باید با زیرساخت های و شرایط اقتصادی مان همخوانی داشته باشد.»

ماروتی در جهت کاهش مصرف سوخت و آلایندگی روی راهبرد تولید و فروش خودروهایی تأکید دارد که سوخت آنها سی ان جی [گاز طبیعی فشرده] است. همچنین این شرکت مانند خودروسازان ژاپنی سرمایه گذاری زیادی روی فناوری های هیبریدی به عمل آورده است. حالا هم رئیس هیئت مدیره ماروتی می گوید که سوخت هیدروژن را گزینه جالبی ارزیابی می کند.

شرکت سوزوکی موتور که سهم کنترلی در کمپانی خودروسازی هندی ماروتی دارد، در حال تشخیص و تعیین اولویت هایی است که مناسب بازار هندوستان باشد و از این رو سرمایه گذاری ها را روی توسعه فناوری های پاک و پایداری می کند که با واقعیت های بازار هندوستان مطابقت داشته باشد. بهارگاوا می گوید،‌ اتحاد سوزوکی با تویوتا در ژاپن آثار ارزشمندی روی سیاست های مناسب با بازار هندوستان دارد.

در حال حاضر اظهار نظر ها در مورد خودروهای برقی در کشور هندوستان بسیار داغ شده است به ویژه آن که شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا در حال لابی با حکومت هندوستان است تا تعرفه های واردات خودروهای برقی تسلا به هندوستان را به حداقل ممکن برساند.

تقاضای تسلا برای ورود به بازار هندوستان، صنعت خودروی این کشور را به دو دسته تقسیم کرده است. آن بخش از صنعت خودروی هندوستان که به کره جنوبی وخودروسازی هیوندایی متکی است –و 18 درصد از سهم بازار این کشور را در اختیار دارد و در حقیقت مهمترین رقیب ماروتی به حساب می آید- طرفدار کاهش تعرفه و مالیات بر واردات هستند.

اظهار نظر ماروتی و حمایت از سوخت هیدروژن به عنوان جایگزین خودروهای بنزینی درست زمانی منتشر شده است که موکش امبانی Mukesh Ambani رئیس هیئت مدیره شرکت پالایشگاهی ریلاینس ایندستریز Reliance Industries از سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری روی انرژی پاک خبر داده است. بخشی از این سرمایه گذاری به کارخانه های گیگافکتوری اختصاص می یابد که پیل سوختی و هیدروژن به روش سبز [دوستدار محیط زیست] تولید می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied