شمانیوز
شما نیوز

انجام ۴۷۰ فعالیت در اورهال امسال در کارخانجات اسید مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

رئیس نگه‌داری و تعمیرات کارخانجات اسید مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از انجام بیش از ۴۷۰ فعالیت تعمیراتی با ۱۰۰درصد پیشرفت واقعی در کارخانجات اسید۱و۲ در اورهال ۱۴۰۰ خبر داد.

انجام ۴۷۰ فعالیت در اورهال امسال در کارخانجات اسید مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

به گزارش شمانیوز: مهندس محمدصالح ذوالعلی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، کارخانجات اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه سالانه نزدیک به ۵۳۰هزار تن اسید سولفوریک در راستای کاهش آلایندگی و حفظ محیط زیست و به‌منظور پشتیبانی از واحدهای مصرف‌کننده داخلی و همچنین فروش خارج از شرکت، تولید خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی انجام‌شده، تاکنون ضمن همکاری با شرکت برق منطقه‌ای درجهت کاهش مصرف برق، تولید ۱۰۲درصدی برنامه محقق شده است.

رئیس نگه‌داری و تعمیرات کارخانجات اسید مجتمع مس سرچشمه بیان کرد: اورهال تیر و مردادماه ۱۴۰۰ از ۲۶ تیرماه آغاز و با تلاش و همت تمامی پرسنل کارخانجات اسید به تعداد ۱۴۰ نفر و همچنین همکاری ۳۶ نفر نیروی موردی، اورهال انجام شد.

وی ادامه داد: در اورهال امسال، بیش از ۴۷۰ فعالیت تعمیراتی با ۱۰۰درصد پیشرفت واقعی در کارخانجات اسید۱و۲ صورت گرفت و در هفتم مردادماه با روشن شدن دمنده اصلی و شروع به پیش‌گرم کارخانه اسید۲ در مدت‌زمان پیش‌بینی‌شده اورهال به پایان رسید.

ذوالعلی در پاسخ به چرایی انجام اورهال در کارخانجات اسید مجتمع مس سرچشمه عنوان کرد: با توجه به ماهیت خورنده بودن سیالات موجود در فرآیند کارخانجات اسید، قسمت اعظمی از تجهیزات در معرض خوردگی و خرابی قرار می‌گیرند و بنابراین، انجام اورهال در این بخش اهمیت زیادی دارد.

وی به بخشی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در اورهال اخیر در کارخانجات اسید اشاره و اظهار کرد: تعمیر آجرچینی داکت گاز ورودی به برج جذب نهایی، تعویض رادهای رفرنس سیستم حفاظت از خوردگی خطوط اسید، دمونتاژ، مونتاژ و الاین پمپ‌های اسید، تعویض پره‌های کولینگ‌تاور، تعویض شترگلویی پمپ ۴۰۴ و کالیبره تجهیزات در کارخانه اسید۱، آجرکاری ضد اسید دهانه ورودی برج سردکن، تعمیر دمپر ورودی گاز، تعمیر نازل‌های پاششی برج اسکرابر و اسیدشویی مبدل‌های حرارتی در کارخانه اسید۲، از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام‌شده در اورهال ۱۴۰۰ بوده است.

ذوالعلی در پایان گفت: به همه پرسنل کارخانجات اسید که با برنامه‌ریزی و اجرای دقیق، با وجود خطرات بالقوه، در جهت اجرای صحیح و به‌موقع فعالیت‌های اورهال تلاش کردند صمیمانه خداقوت می‌گویم و از آن‌ها قدردانی می‌کنم.

 

منبع: روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی