شمانیوز
شما نیوز

خبرسازی کذب در فضای مجازی/

میزان واقعی افزایش قیمت محصولات سایپا چقدر است؟

افزایش قیمت محصولات گروه سایپا به طور میانگین ۱۶ درصد و منطبق با مجوزهای قانونی

میزان واقعی افزایش قیمت محصولات سایپا چقدر است؟

به گزارش شمانیوز: با انتشار نامه رسمی گروه خودروسازی سایپا به سازمان بورس و براساس محاسبه تورم بخشی اعلام شده از سوی بانک مرکزی، قیمت محصولات گروه سایپا به طور میانگین ۱۶ درصد و منطبق با مجوزهای قانونی افزایش یافته است.

این در حالی است که در جداول ساختگی منتشره در برخی کانال های فضای مجازی، قیمت‌های قبلی محصولات سایپا نادرست و اشتباه (ارزان‌تر) درج شده که در مقایسه با قیمت های جدید فاصله را بیشتر القاء کرده و با بزرگنمایی کاذب، افزایش قیمت اخیر را بالاتر از میزان واقعی آن اعلام نماید.

برخی سایت ها نیز قیمت های قدیم را بدون بیمه، عوارض شماره گذاری و‌ مالیات درج نموده و قیمت های جدید را به همراه هزینه های مذکور اعلام کرده اند تا فاصله قیمتی را در ذهن مخاطب بیشتر جلوه دهند.

لازم به ذکر است که بهای نهایی و فاکتور محصولات با محاسبه هزینه‌های جانبی اعم از بیمه، مالیات، عوارض شماره‌گذاری و... محاسبه شده که این مبالغ به حساب نهادهای ذیربط واریز می‌شود و ارتباطی با قیمت کارخانه ندارد.

گفتنی است بر اساس جدولی که از سوی گروه سایپا به سازمان بورس ارسال شده، به‌طور دقیق قیمت پایه قبلی و جدید محصولات و همچنین میزان تفاوت قیمتی مشخص است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied