شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

رفع مشکل قرمز شدن کل صفحه تلویزیون

قرمز شدن تمام صفحه تلویزیون، یکی دیگر از مشکلات رایج در انواع تلویزیون های سامسونگ، ال جی، سونی و ... است. قرمز شدن صفحه تلویزیون می تواند ناشی از نیم سوخته شدن پیکسل ها یا سوختن کامل آن ها باشد.

رفع مشکل قرمز شدن کل صفحه تلویزیون

این مشکل تلویزیون، ممکن است با تعدیل رنگ ها حل شود یا بر اساس شرایط خاص نیاز به تشخیص بیشتر و تعمیر تخصصی دارد.

6b40e3f4-cf65-42e6-91b7-1ea2fe9d4304

نحوه عیب یابی

برای اینکه بدانید مشکل قرمز شدن تصویر تلویزیون مربوط به تنظیمات رنگ ها یا دیگر مشکلات نرم افزاری تلویزیون است یا به دلیل نقص فنی در تلویزیون است، مراحل زیر را به دقت دنبال کنید:

  1. ابتدا کنترل تلویزیون را بردارید و دکمه HOME را فشار دهید تا صفحه منوی تلویزیون نمایش داده شود.
  2. صفحه منوی تلویزیون خود را بررسی کنید تا ببینید آیا همان مشکل قرمز بودن تصویر، روی صفحه منو همچنان وجود دارد یا خیر.

اگر صفحه منوی تلویزیون مشکل مشابهی ندارد، مشکلی شما چندان بزرگ نیست. این مشکل را می توانید با تغییر تنظیمات تصویر مطابق با سلیقه خود، برطرف نمایید.

اما اگر مشکل مشابه یعنی قرمز شدن تصویر در بخش منو نیز وجود دارد، ممکن است تلویزیون دچار نقص شده باشد. بنابراین برای عیب یابی دقیق تر و رفع سریع مشکل، با مرکز تعمیرات تخصصی تلویزیون مشهد تماس بگیرید.

نحوه تنظیمات تصویر و رنگ های تلویزیون

تنظیمات زیر را برای تغییر تن رنگ تصویر تلویزیون خود انجام دهید.

 توجه داشته باشید، از آنجایی که تأثیر این تنظیمات بسته به نحوه تنظیم تلویزیون شما متفاوت است، بنابراین تنظیماتی را انتخاب کنید که متناسب با شرایط و ترجیحات تلویزیون شما باشد.

  1. ابتدا گزینه HOME  یا منو را از روی کنتر تلویزیون خود، فشار دهید.
  2. با استفاده از دکمه های جهت ها (بالا، پایین، چپ، راست) داخل منو بگردید تا گزینه تنظیمات تصویر یا صفحه نمایش را پیدا کنید.
  3. پس از هایلایت شدن این گزینه، آن را انتخاب کرده و وارد منوی این بخش شوید.
  4. در این مرحله ابتدا موردی را که باید تنظیم شود انتخاب کنید، سپس دکمه Enter را فشار دهید.
  5. در این مرحله، گزینه مورد نظر را انتخاب کرده و تغییرات لازم را در آن اعمال کنید.
  6. پس از اعمال تغییرات در بخش انتخابی، گزینه خروج یا EXIT را فشار دهید تا از منو خارج شوید.

گزینه های تنظیمات رنگ ها در منوی تصویر چیست؟

در این قسمت سعی کرده ایم تا برخی از آیتم ها را به شما معرفی کنیم تا بهتر بتوانید منوی تنظیمات را براساس شرایط محیط و سلیقه خود تغییر دهید.

دقت کنید که نام آیتم های گفته شده در زیر، تنها نمونه ‌هایی از انواع مدل ها هستند. در برخی از مدل ها ممکن است همین عناوین را مشاهده کنید اما ممکن است نام برخی از این آیتم ها در مدل های مختلف تلویزیون ها، متفاوت باشد. بنابراین برای اطلاع از جزئیات بیشتر راجع به تلویزیون خود، می توانید به دفترچه راهنمای محصول خود مراجعه کنید و یا با یک مرکز نمایندگی تعمیرات تلویزیون اسنوا در مشهد تماس گیرید.

  • بازنشانی (Reset): همه تنظیمات تصویر به جز تنظیمات حافظه، حالت تصویر و تنظیمات پیشرفته تلویزیون را به تنظیمات کارخانه باز می گرداند.
  • نور پس زمینه (Backlight): روشنایی نور پس زمینه تلویزیون شما را تنظیم می کند. توجه کنید که کاهش روشنایی صفحه باعث کاهش مصرف انرژی می شود.
  • تصویر (Picture): میزان کنتراست تصویر را می توانید با این گزینه تنظیم نمایید.
  • روشنایی (Brightness): با این گزینه میزان روشنایی تصویر را تنظیم کنید.
  • رنگ (Color): با انتخاب این گزینه، شدت رنگ تلویزیون خود را تنظیم نمایید.
  • نما (Hue): این گزینه تن های سبز و قرمز تصویر را تنظیم می کند. (رنگ ها بسته به سیستم رنگ تلویزیون در این گزینه موجود هستند)
  • دمای رنگ (Color Temperature): سفیدی تصویر را تنظیم می کند.
  • سردی رنگ ها (Cool): به رنگ های سفید تصویر، رنگ مایل به آبی می دهد.
  • خنثی (Neutral): به رنگ های سفید تصاویر، رنگ خنثی می بخشد.
  • گرما (Warm): به رنگ های سفید، رنگ قرمز می دهد. گرم 2 به تصویر رنگ قرمزتری نسبت به گرم 1 می دهد.

توجه: می‌توانید دمای رنگ تصاویر را با جزئیات از طریق گزینه White Balance (در تنظیمات پیشرفته) تنظیم کنید.

ea09ea88-3d11-4753-b0a6-03f5bd1c2e08

چرا صفحه تلویزیون، قرمز می شود؟

اگر صفحه نمایش یک تلویزیون ال سی دی را لمس کنید، اغلب گرمای زیادی را احساس می کنید. این گرما از بقیه اجزای الکترونیکی تلویزیون مانند ترانسفورماتور ایجاد می شود و با روشن بودن تلویزیون، به صفحه نمایش می رسد و تجمع می یابد. قرمز شدن صفحه تلویزیون اغلب به همین دلیل است.

مراکز نمایندگی تعمیرات تلویزیون هایسنس در مشهد با در اختیار داشتن تکنسین های تخصصی تعمیر تلویزیون ال سی دی می توانند مشکل قرمز شدن صفحه تلویزیون شما را به سرعت در منزل برطرف نمایند. بنابراین چنانچه با روش های گفته شده در این مقاله، مشکل قرمزی تصویر تلویزیون برطرف نشد، با پاراتک در تماس باشید.

رفع مشکل قرمز شدن صفحه تلویزیون

تشخیص اشکال قرمز شدن صفحه تلویزیون می تواند با ضربه زدن به پیکسل های مرده آغاز شود. دقت کنید که این کار نیازمند تخصص لازم می باشد. نمایندگی های تعمیر تلویزیون ال ای دی در مشهد به کمک تجربه کافی که در طول سال ها فعالیت در این حوزه به دست آورده اند، می توانند بهترین مکان برای تعمیر تلویزیون شما باشند.

از آن جایی که امروزه تلویزیون های صفحه تخت بسیار گران قیمت و باارزش هستند، بنابراین تعمیر این تلویزیون ها نیازمند تخصص است. نمایندگی های تعمیرات تلویزیون در شهر مشهد با وجود داشتن قطعات اصلی و اورجینال از برند اصلی، می توانند تعمیر تلویزیون شما را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

d3774c33-f426-4dc0-9903-dbae7b5972b7

پاراتک

مرکز تعمیر تلویزیون پاراتک با سابقه 30 سال خدمت صادقانه در حرفه تعمیرات انواع تلویزیون، امروزه با دارا بودن شعب مختلف در سراسر مشهد، به عنوان نمایندگی برندهای معتبر تلویزیون، می تواند بهترین خدمات را به شما ارائه نماید.

ما مفتخریم که با در اختیار داشتن بهترین نیروهای تخصصی تعمیر تلویزیون در منزل، می توانیم مشکلات تلویزیون شما را در اسرع وقت برطرف نماییم. تمامی قطعات مورد استفاده تکنسین های ما، از برند تلویزیون شما تامین خواهند شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied