شمانیوز
شما نیوز

ثبات اقتصادی، پیش شرط آرامش در بازار طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید، مهمترین پیش شرط برای ایجاد آرامش در بازار طلا، بازگشت ثبات به اقتصاد کشور بویژه حوزه ارز است و مادامی که دولت در این زمینه موفق عمل کند، مردم نیز میلی برای تبدیل سرمایه به مسکوکات طلا ندارند.

ثبات اقتصادی، پیش شرط آرامش در بازار طلا
به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از دنیای معدن: «آیت محمدولی» روز شنبه اظهار داشت: در سال ۹۷ کسب و کار فعالان صنعت طلا و جواهر چنگی به دل نزد، زیرا نوسان‌های شدیدی در اقتصاد بوجود آمد که ناشی از تلاطم‌های ارزی بود. وی با ابراز امیدواری از اینکه در سال ۹۸ بازار طلا نسبت به سال گذشته بهبود یابد و شرایط سال گذشته در بازار تکرار نشود، اظهار داشت: تحقق این امر پیش شرط‌هایی دارد که مهمترین آن موفقیت سیاستگذاران اقتصادی در مدیریت اقتصاد و بازار است؛ اگر مدیریتی که در نیمه دوم پارسال اجرایی شد، تداوم باید، می‌توان به آینده امیدوار بود.
ثبات اقتصادی، پیش شرط آرامش در بازار طلا محمدولی یادآور شد: در نیمه نخست پارسال شاهد تلاطم‌های ارزی در کشور بودیم که نوعی سردرگمی در همه بازار‌ها از جمله طلا، جواهر و سکه را رقم زد؛ تقاضا در بازار سکه و ارز تشدید شد و قیمت‌ها به صورت تصاعدی بالا رفت. این فعال صنفی اظهار داشت: هرچند که مدیران و تصمیم گیران نیز در این مدت دست روی دست نگذاشته بودند و تلاش می‌کردند که بازار‌ها را آرام کنند، اما موفقیت آمیز نبود؛ در هر حال در نیمه دوم سال تصمیم‌های بهتری برای مدیریت بازار ارز گرفته شد که اثر خود را هم گذاشت و از التهابات کاسته شد.
محمدولی با یادآوری اینکه شرایط التهابی در بازار در نیمه نخست پارسال سبب شد تا مردم به خرید طلای آبشده، خام و مسکوکات تمایل پیدا کنند، اظهار داشت: تقاضایی که از مردم داریم، این است که برای سرمایه گذاری به حوزه‌هایی که تخصص ندارند - بویژه طلای خام و آبشده - ورود نکنند.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied