شمانیوز
شما نیوز

در پنجمین نشست مشترک کمیته اجرایی دو مجموعه رخ داد:

افتتاح دفتر هماهنگی پروژه‌های تحقیقاتی مجتمع مس آذربایجان در پارک علم و فناوری استان

با حضور مدیر عامل و جمعی از مدیران ارشد مجتمع مس سونگون و رئیس و مدیران ارشد پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی پنجمین نشست مشترک کمیته اجرایی به منظور درخواست نیازهای فناورانه و تامین قطعات مورد نیاز مس سونگون در پارک علم و فناوری برگزار گردید.

افتتاح دفتر هماهنگی پروژه‌های تحقیقاتی مجتمع مس آذربایجان در پارک علم و فناوری استان
به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی مس منطقه آذربایجان(مس سونگون): با حضور مدیر عامل و جمعی از مدیران ارشد مجتمع مس سونگون و رئیس و مدیران ارشد پارک علم و فناوری استان آذربایجانشرقی و همچنین مدیران چند مرکز تحقیقاتی پنجمین نشست مشترک کمیته اجرایی این دو مجموعه به منظور بررسی و پایش درخواست نیاز‌های فناورانه، تامین قطعات مورد نیاز مس سونگون به روش مهندسی معکوس و افتتاح دفتر هماهنگی پروژه‌های تحقیقاتی در پارک علم و فناوری در روز شنبه مورخ ۰۷/۰۲/۹۸ برگزار گردید. در ابتدای این نشست، دکتر واعظی ضمن عرض خیر مقدم و تقدیر از همکاری ارزشمند و مدبرانه‌ی مجتمع مس سونگون خاطر نشان کرد این همکاری و حرکت شایسته که نشات گرفته از حسن درایت و احساس مسئولیت مدیران مس سونگون بوده از اوایل شهریورماه سال گذشته شروع و انشاالله نقطه‌ی عطفی در سطح استان برای ارائه‌ی تولیدات و خدمات بهینه و با قابلیت رقابت در بازار گردد.
افتتاح دفتر هماهنگی پروژه‌های تحقیقاتی مجتمع مس آذربایجان در پارک علم و فناوری استان رئیس پارک علم و فناوری استان در ادامه با تمجید از مهندس شریفی مدیر مس سونگون به عنوان مدیری لایق و توانمند در سطح استان افزود: نگرش متفاوتی که ایشان و مجموعه مس به استفاده از مباحث علم و دانشگاه و انعقاد تفاهم نامه با مراکز علمی دارند یقیناً سکوی پرتابی برای ایجاد و عرضه‌ی محصولات با کیفیت جهانی و با قیمت تمام شده‌ی پایین خواهد بود. در ادامه‌ی نشست، مهندس شریفی ضمن ابراز خرسندی از حضور در چنین جلساتی گفت: شرکت ملّی صنایع مس ایران از جمله شرکت‌هایی است که با وجود شرایط سخت حاکم بر تولید، با تکیه بر کارشناسان، متخصصان و کارکنان تلاشگر این مجموعه همواره بدون وقفه در حال تولید و تکاپو بوده و به پیشرفت خود در این مسیر ادامه خواهد بود و تلاش می‌نماید در این مسیر با بهره گیری از مسائل علمی و پژوهشی ارزشمند و موثر در نیل به اهداف تعالی با اقتدار تمام و با شتاب بیشتر حرکت نماید. مدیر مجتمع مس آذربایجان با اشاره به هدف اصلی صنایع تولید با کیفیت و با قیمت تمام شده‌ی پائین با بروزرسانی تجهیزات خود است افزود صیانت از محیط زیست اولویت اصلی ما بوده و تلاش می‌کنیم با برقراری ارتباط با مراکز علمی و صنعتی در امر بومی سازی قطعات و دانش پیشگام باشیم چرا که ایجاد بستر خودکفائی توسط تولید کننده‌های داخلی در ساخت و تولید قطعات مورد نیاز این شرکت از اهداف استراتژیک و عملی این مجموعه می‌باشد. ایشان با اشاره به وجود موانع و مشکلات در هر فعالیتی ادامه داد برآنیم با استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های علمی دانشگاه ها، متخصصان و مراکز علمی و حمایت همه جانبه از آن ها، راهکار‌های علمی برای رفع موانع موجود در تولید و همچنین بهره وری و افزایش بازدهی امکانات و تجهیزات موجود هستیم و در این زمینه هیچ محدودیتی قایل نیستیم بطوریکه اگر در زمانی پژوهشی جواب نداد باز هم مشتاقانه پای کار خواهیم بود تا نتیجه‌ای کارا حاصل گردد. شریفی با اشاره به استخراج و استحصال مواد از زمین در مجتمع مس سونگون گفت: این ذات بهره مندی از نعمت‌های الهی است و ما از مراکز علمی و پارک علم و فناوری استان انتظار داریم با نگرشی متفاوت‌تر و بر پایه بررسی‌های علمی و تخصصی و با بهره گیری از مطالعات و نتایج تحقیقات کارشناسان، با ارایه راهکار‌های علمی و عملی ما را در رفع موانع موجود و یا تهیدیدات پنهان (از دید ما)، در هر زمینه‌ای اعم از مباحث معدنی، بهینه کردن برداشت مواد از معدن، نگهداری درست از تجهیزات، ابزار دقیق، شیمی و ... ما را در نیل به اهداف تعالی خود یاری نمایند.
افتتاح دفتر هماهنگی پروژه‌های تحقیقاتی مجتمع مس آذربایجان در پارک علم و فناوری استان در ادامه در خصوص پروپوزال‌های تولید آجر از پسماند و مواد باطله‌ی تولید، تولید گلوله‌های فولادی بهینه شده، پایش کیفی عیار مس در مراحل مختلف فرآوری بر اساس تکنیک‌های داده کاوی و کنترل کیفیت آماری، تصفیه‌ی آب موجود در پسماند در حضور کارشناسان و مدیران شرکت‌های فناوری مربوطه بررسی گردید و مقرر شد تا فهرست طرح‌های تحقیقاتی درخواستی و اولویت دار مس سونگون برای ادامه بررسی و پژوهش ارائه گردد. این نشست با افتتاح دفتر هماهنگی پروژه‌های تحقیقاتی مجتمع مس آذربایجان در محل ساختمان پارک علمی و فناوری استان خاتمه یافت.
افتتاح دفتر هماهنگی پروژه‌های تحقیقاتی مجتمع مس آذربایجان در پارک علم و فناوری استان
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی