شمانیوز
شما نیوز

طرح آهن اسفنجی فولاد اندیمشک ۲۴ ماهه ساخته می‌شود

ناصر تقی زاده نماینده کنسرسیوم سرمایه گذاران طرح جامع فولاد اندیمشک گفت: کارخانه تولید بریکت آهن اسفنجی ۲۴ ماهه ساخته می‌شود.

طرح آهن اسفنجی فولاد اندیمشک ۲۴ ماهه ساخته می‌شود
به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو): مدیر عامل مجتمع سنگ آهن گل گهر که امروز به نمایندگی از سرمایه گذاران کنسرسیوم طرح فولاد اندیمشک سخن می‌گفت، تصریح کرد: ما مدیون فداکاری و غیرت مردم اندیمشک در جنگ تحمیلی هستیم و وظیفه ما پاسداری از حرمت خون شهدا با ایجاد تولید و اشتغال است.
وی افزود: تنها راه عزت، سربلندی و نجات ما، حرکت در این مسیر است.
طرح آهن اسفنجی فولاد اندیمشک ۲۴ ماهه ساخته می‌شود نماینده کنسرسیوم سرمایه گذاران طرح جامع فولاد اندیمشک گفت: با وجود کارخانه ذوب در دزفول، مشکل بازار نخواهیم داشت. وی افزود: درفاز نخست، واحد ۱۰۵ هزار تنی بریکت آهن اسفنجی حضور ۴ غول فولادی شریعتی، استاندار خوزستان نیز در این مراسم گفت: گردآمدن ۴ غول فولادی در اندیمشک کار بزرگی است و حضور آن‌ها را به فال نیک می‌گیریم. وی افزود: توسعه کشور در هر نقطه در افزایش درآمد ملی و سرانه کشور موثر است. ما باید با نگاه ملی زمینه حضور سرمایه گذاران را در کشور ارج نهیم. شریعتی گفت: پس از ۸ سال دفاع مقدس، فکر می‌کردیم سرمایه اجتماعی کاهش یافته، اما حادثه سیل این نگاه را کنار زد و در این حادثه همه در کنار هم کمک کردند تا شهر‌ها در محاصره سیل قرار نگیرد. وی ادامه داد: مردم نشان دادند که یک ملت اند و در کنار هم هستند. وجود زیرساخت‌های لازم جهانگیری، فرماندار اندیمشک در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح جامع فولاد اندیمشک گفت: این منطقه از زیرساخت‌های لازم نظیر آب، برق، گاز و جاده راه آهن برخوردار است. وی ادامه داد: ۴ شرکت بزرگ در صنعت فولاد در این منطقه حضور یافته اند. امیدواریم این روند ادامه یابد و شاهد رونق تولید و اشتغال در منطقه باشیم. جدیدترین روش تولید غفرانی، مشاور عالی فولاد گل گهر و فولاد اندیمشک در این مراسم گفت: در این طرح، جدیدترین روش احیای زغالی فولاد استفاده می‌شود و از مزایایی نظیر مصرف کم آب، استفاده از بازماند‌های کارخانه‌های صنعت فولاد (نرم گندله، اکسید‌های نورد، کنسانتره و ...) و ... برخوردار است. غفرانی تصریح کرد: محصول این کارخانه برای کارخانه‌های خصوصی (کوره‌های ذوب القایی) مصرف می‌شود و در شرایط قیمت بالای قراضه، نجات این کارخانه‌ها محسوب می‌شود. وی ادامه داد: کشور ما در زمینه زغال حرارتی همچون نفت بسیار غنی است. نماد کار و پیشرفت و اشتغال فریدون حسنوند، نماینده مردم اندیمشک در مجلس با اشاره به اینکه حضور ۴ شرکت در طرح فولاد اندیمشک، نماد وحدت، کار و تلاش، پیشرفت و اشتغال محسوب می‌شود، گفت: همه ظرفیت‌های لازم برای احداث کارخانه در منطقه وجود دارد و امیدواریم بتوانیم هدف طرح را به ۱.۲ میلیون تن ظرفیت عملیاتی کنیم. وی ادامه داد: استاندار چندین بار تلاش کرد تا کنسرسیوم ایجاد شود و آقای غریب پور با دلسوزی، تدبیر و درایت، شرایط را برای امضای سند توسعه اندیمشک فراهم کرد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied