شمانیوز
شما نیوز

بزرگترین شرکت معدنکاری مس جهان میگوید:

روند کاهش قیمت فلز مس زیاد دوام نخواهد آورد

بزرگترین شرکت معدنکاری مس جهان توصیه‌ای به افراد بدبین در بازار این فلز دارد: روند نزولی در قیمت‌ها دوام چندانی نخواهد داشت.

روند کاهش قیمت فلز مس زیاد دوام نخواهد آورد
به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه: با آنکه رو به بزرگترین افت هفتگی اش از نوامبر به بعد به خاطر نگرانی‌های ایجاد شده در اثر مصرف پایین‌تر کارخانجات تولیدی در چین و ایالات متحده نهاده است، مدیر بازرگانی کودلکو، روبرتو اکلفیلد، گفت: این نگرانی‌ها بر زمینه عوامل مبنایی بازاز قرار ندارد.
او پیش بینی می‌کند مصرف در سال جاری ۲.۳ درصد رشد داشته باشد و تولید معدنی مس تنها در حد نیم درصد پایین بیاید، در حالیکه تولید کارخانه‌های ذوب تغییری نخواهد داشت. اکلفیلد گفت: این شرکت معدنکاری دولتی شیلیایی در حال دریافت تقاضا‌هایی از سوی بازرگانان و مصرف کنندگانی ست که می‌خواهند مس پالایش یافته بیشتری را برای نیمه دوم سال جاری و سال آینده خریداری کنند.
روند کاهش قیمت فلز مس زیاد دوام نخواهد آورد
او بدون ارائه جزئیات گفت: بازار فیزیکی پایدار خواهد ماند و پریمیوم‌هایی که از سوی خریداران برای مس پالایش یافته پرداخت می‌شود بالای ۶۰ دلار برای هر تن حفظ خواهد شد. او گفت: تنها کاتد‌های کم-کیفیت به خاطر تصفیه یک بازرگان چینی پریمیوم‌های پایین تری دارند. اکلفیلد تلفنی در روز پنجشنبه گفت، "قیمت‌های مس در حال تأثیر پذیرفتن از این دیدگاه بخش مالی هستند که می‌گوید مخاطراتی وجود دارند که می‌توانند در بلند مدت بر رشد اقتصاد جهانی تأثیر بگذارند.
" اکلفیلد گفت: وقفه‌های عرضه شامل باران‌ها در شیلی و اعتراضات در پرو بازار را در کسری فرو برده اند، حتی با وجود اینکه تقاضا برای کنسانتره، یا سنگ معدن نیمه فراوری شده، به خاطر وقفه چهار ماهه در دو تا از چهار کارخانه ذوب کودلکو کاهش یافته است. او گفت: ظرفیت جدید ذوب در چین به معنای رقابت فزاینده برای کنسانتره است. کودلکو انتظار دارد کمبود‌ها در نیمه دوم سال جاری بیشتر شود، چون کنسانتره مس کمتر و ظرفیت ذوب بیشتری در بازار وجود دارد. قیمت‌های مس در روز جمعه روند نزولی شدید هفتگی اش را متوقف کرد و نزدیک به پایین‌ترین قیمت در طول دو ماه گذشته ایستاد. قیمت هر تن از این فلز در ساعت ۲:۴۶ بعد از ظهر به وقت لندن با رشدی ۱.۲ درصدی به ۶۲۴۰ دلار رسید.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied