شمانیوز
شما نیوز

دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش معدن/ افزایش صادرات

نمایندگان مجلس معتقدند که رضا رحمانی در طول هشت ماه گذشته تحول خوبی در بخش صنعت، معدن و تجارت ایجاد کرده و اقدامات وی با توجه به افزایش صادرات و جلوگیری از واردات، قابل تقدیر است.

دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش معدن/ افزایش صادرات
به گزارش شمانیوز به نقل از اقتصادایران، نمایندگان مجلس معتقدند که عملکرد رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در وزارتخانه خوب بوده و ادامه این روند، هم به نفع ملت خواهد بود و هم موجب ارتقای صنعت، معدن و تجارت کشور می‌شود.
نمایندگان ضمن اذعان به توانائی رحمانی، از حمایت قاطع خود از این وزیر خبر دادند. متن زیر حاصل گفتگو با برخی نمایندگان مجلس است.
شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اکونیوز با بیان اینکه آقای رحمانی برای تحول در بخش معادن کشور برنامه‌های خوبی دارد، گفت: ایشان از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش معدن دعوت کرده و پیگیری واگذاری سهام معادن به بخش خصوصی است تا رشد و ترقی بیش از گذشته را شاهد باشیم.
دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش معدن/ افزایش صادرات
وی افزود: این اقدام با همکاری بانک‌های سپه، ملت و تجارت بوده که خوشبختانه شاهد تحول در آینده خواهیم بود. عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به بخش معادن کشور گفت: آقای رحمانی در تلاش است تا ضمن تحقق منویات مقام معظم رهبری معادن را جایگزین نفت کرده و ضمن جلوگیری از خام فروشی معادن، از فعال شدن بخش خصوصی در این زمینه بهره ببرد.
حسن پور با بیان اینکه ایمیدرو بزرگترین سازمان صنعتی و معدنی کشور است، افزود: این سازمان اقدامات گسترده‌ای در جلوگیری از خام فروشی و تبدیل مواد معدنی به کالا‌های نهایی داشته است. وی تاکید کرد: ما شاهد فعالیت گسترده این سازمان در بحث فعال شدن معادن و صادرات کالا هستیم.
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس از افزایش صادرات خبر داد و افزود: این اقدام وزارت صمت هم قابل تقدیر است. حسن پور در مجموع اقدام رحمانی در وزارت صمت را مثبت و قابل دفاع دانست و افزود: آقای رحمانی در راستای حمایت از تولید ملی و رونق تولید گام‌های خوبی برداشت و مجلس حامی ایشان بوده و خواهد بود.
وزیر فعال و پرتلاش سید حسن نقوی حسینی نماینده ورامین و قرچک در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار اکونیوز گفت: آقای رحمانی برای وزارتخانه وقت می‌گذارد و پیگیر رفع معضلات، مشکلات و چالش‌های وزارتخانه است. وی با تاکید بر اینکه رحمانی وزیری پرتلاش است، تصریح کرد: آقای رحمانی تلاش دارد در راستای خدمت به مردم گام بردارد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بعنوان مثال وزیر اعلام کرده که اجازه واردات پوشاک و ولوازم خانگی که در داخل کشور تولید می‌شود را نمی‌دهد. این اقدام وزیر صمت خوب بوده و ما از آن حمایت می‌کنیم. نقوی حسینی با اشاره به مشکلات بخش صنعت خودرو و گرانی‌ها گفت: در حوزه صنعت و تجارت فقط تصمیم وزیر تعیین کننده و رافع مشکلات نیست و عوامل مختلفی در جریان است. برای رفع چالش‌ها نیاز به هماهنگی بین دستگاه‌ها و تصمیمات کلان است. وی گفت: آقای رحمانی از زمان تصدی وزارت صمت در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی قدم‌های خوبی برداشت و مجلس از وی حمایت می‌کند.
سیاست وزارت صمت در راستای رونق تولید حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار... با بیان اینکه سیاست ممنوعیت واردات وزیر صمت دقیقا در راستای حمایت از تولید ملی و کارگران داخلی است، افزود: لازمه تحقق شعار سال و رونق تولید، ممنوعیت واردات و بها دادن به تولیدات داخلی است.
وی با بیان اینکه مجلس حامی تولید ملی و سیاست‌های دولت و وزارت صمت در این راستاست، گفت: ما از هر تصمیمی که به تولید داخلی، افزایش تولید و صادرات کمک کند، استقبال می‌کنیم.
سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با اشاره به مضرات واردات افزود: واردات کالا‌هایی که در داخل تولید می‌شود علاوه بر بیکاری کارگران داخلی، باعث ضرر و زیان به مملکت و خروج ارز از کشور می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین نوروزی تصریح کرد: آقای رحمانی در راستای حمایت از کارگران ایرانی حرکت می‌کند.
هدف وزیر صمت تغییر رویکرد در راستای منافع ملی محمدرضا صباغیان نماینده مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار اکونیوز گفت: عملکرد آقای رحمانی در وزارت صمت مثبت ارزیابی می‌شود چرا که وی با جدیت در حال پیگیر مشکلات و رفع آنان است.
وی با بیان اینکه هدف وزیر صمت تغییر رویکرد در راستای منافع ملی است، افزود: سیاست‌های ایشان در وزارت صمت در راستای حمایت از کارگر و کارفرمای ایرانی است.
نماینده مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار این است تا تولید کننده داخلی کیفیت محصولات خود را ارتقا دهد و مسئولین وزارت صمت هم باید نظارت جدی داشته باشند.
توانایی وزیر صنعت برای کنترل بازار عبداله رضیان نماینده قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار اکونیوز گفت: مشکلاتی در بازار وجود دارد و ما معتقدیم که آقای رحمانی بعنوان وزیر صمت این توانائی را دارد تا بازار را کنترل کند.
دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به وجود برخی مشکلات تصریح کرد: برخی از همکاران که بحث استیضاح را مطرح می‌کنند، به نظرم استیضاح وزیر کار درستی نیست. سوال این است که آیا با استیضاح مشکلات حل می‌شود.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied