شمانیوز
شما نیوز

مجموعه ی نمایشگاهی گفتمان هنر پارسی و معاصر ایران در کشور چین در حال برگزاری است

این نمایشگاه که با ارائه آثار چهل و سه هنرمند معاصر ایران در شهرهای مختلف چین از شانگ های تا نانجینگ شکل گرفته قرار است با هدف آشنایی بیشتر هنرمندان و مردم چین با هنر معاصر ایران و همت و تسلط بخش خصوصی در کنار هنرمندان به صورت تور نمایشگاه در مکان های دیگری در چین به فعالیتش ادامه دهد.

مجموعه ی نمایشگاهی گفتمان هنر پارسی و معاصر ایران در کشور چین در حال برگزاری است

به گزارش شمانیوز؛ این نمایشگاه که با ارائه آثار چهل و سه هنرمند معاصر ایران در شهرهای مختلف چین از شانگ های تا نانجینگ شکل گرفته قرار است با هدف آشنایی بیشتر هنرمندان و مردم چین با هنر معاصر ایران و همت و تسلط بخش خصوصی در کنار هنرمندان به صورت تور نمایشگاه در مکان های دیگری در چین به فعالیتش ادامه دهد.

حسین بردبار برگزار کننده نمایشگاه در چین در مورد اهداف نمایشگاه چنین میگوید:

غالب مردم و حتا هنرمندان چینی از هنر ایران زمین تنها فرش و یا صنایع دستی و ظریفه ی دوران صفوی و قاجار را به خاطر دارند و آشنایی با هنر و هنرمندان امروز ایران هدف اصلی نمایشگاه میباشد. در افتتاحیه ی ماه آگوست نمایشگاه شهر شانگ های در موزه ی پاور لانگ که یکی از معتبرترین موزه های آن شهر است، تعجب همگان از رییس موزه گرفته تا  هنرمندان و مقامات شهر، از به روز و پیشرو بودن هنر ایران و در برخی آثار با نگاه به هویت ایران و ایرانی برانگیخته شده بود.

در این راستا قرار است که مجموعه بردبار با همکاری موزه کتابی از نمایشگاه به چاپ برسانند.

او افزود به دلیل گستردگی کشور چین این آثار طی یک تور نمایشگاهی در شهرهای مختلف چین برکزار خواهد شد. البته پاندمی های مختلف کرونا بر روند برگزاری و زمان بندی ها تاثیرات منفی داشته است.

عادل یونسی یکی از کیوریتورهای این نمایشگاه نیز گفت در گام نخست این رخ داد عظیم سعی بر آن شد تا بتوانیم از انواع آثار هنری با ژانرها و سبک های مختلف حتا در بازه ی سنین مختلف هنرمندان آثاری گرد آوری شده و ارائه شود. از نقاشی فیگوراتیو تا انتزاعی، مجسمه ، و حتا چیدمان در این تور نمایشگاهی دعوت به عمل آمد و خوشبختانه با سعه ی صدر و همراهی هنرمندان عزیز این امر محقق شد.

قطعا و به امید حق با آشنایی ملت ، سرمایه گذاران و هنرمندان چینی باپتانسیلها ی هنرمندان معاصر ایران، نمایشگاه های دیگر و با دعوت از دیگر هنرمندان برگزار خواهد شد. البته این امر زمان بر خواهد بود.

وی در ادامه افزود ، به این نکته هم توجه داشته ایم که برخی از هنرمندان معاصر ما در حراجی های خارج از کشور شناخته شده هستندو به سقف قیمت و ارزش گذاری رسیده اند ضمن آنکه آثارشان به راحتی قابل رصد می باشد. بدین جهت از قراردادن آثارآن در این فهرست پرهیز کزده ایم.

نگین فراهانی یکی دیگر از کیوریتور های این رویداد گفت : سخت ترین بخش این کار که بسته بندی ، بخصوص آثار حجمی، ارسال  و ترخیص از گمرک چین اشاره نمود که مسلما در گزینشو ارسال آثار بعدی ، باید موردتوجه قرار گیرد.

عدنان مصلایی که روابط عمومی و بخش ارتباطات این نمایشگاه را بر عهده دارد با اشاره به سابقه ی تبادلات فرهنگی ایران و چین و تاثیرات متقابل آن به لحاظ محوریت ایران در جاده ی ابریشم ،  گفت: با توجه به تصمیم و اراده ی کشور چین به احیای جاده ی ابریشم این نمایشگاه می تواند سر آغاز بسیار مناسبی برای تبادلات فرهنگی و هنری بر تمام کشورهای مسیر جاده ی ابریشم باشد.

وی افزود این نمایشگاه به همت بخش خصوصی و لطف هنرمندان شکل گرفته است و از طریق بازخوردها تا کنون، می توان به تاثیر این رویداد بر نگاه مردم و هنرمندان چینی به ایران پی برد. این افتهار ما ست که این اتقاق دارد رقم می ورد و ای کاش مسئولین و متولیان فرهنگ و هنر به این تاثیرات غیر مستقیم، ایمان بیاورند و برای جلوه ی واقعی چهره ی ایرانیان، به هنر و هنرمند و برگزاری این گونه رویدادها ، اهتمام بیشتری داشته باشند.

  • WhatsApp Image 2022-02-07 at 14.19.12 (1)
  • WhatsApp Image 2022-02-07 at 14.19.12
  • WhatsApp Image 2022-02-07 at 14.19.13
  • WhatsApp Image 2022-02-07 at 14.19.14 (1)
  • WhatsApp Image 2022-02-07 at 14.19.14
  • WhatsApp Image 2022-02-07 at 14.19.15
  • WhatsApp Image 2022-02-07 at 14.19.17
  • WhatsApp Image 2022-02-07 at 14.19.18 (1)
  • WhatsApp Image 2022-02-07 at 14.19.18
  • WhatsApp Image 2022-02-07 at 14.19.19
  • WhatsApp Image 2022-02-07 at 14.19.21
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied