شمانیوز
شما نیوز

معاون سازمان امور اراضی کشور:

برای تمام اراضی کشاورزی سند صادر می شود

معاون ساماندهی و توسعه سازمان امور اراضی کشور گفت: مساحت اراضی کشاورزی کشور قریب به 18.7 میلیون هکتار است که تاکنون در سطح 4.8 میلیون هکتار رفع تداخل انجام شده است.

برای تمام اراضی کشاورزی سند صادر می شود

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، علی نقی حیدریان در سفر به استان فارس و در نشست کمیسیون رفع تداخلات این استان ابراز کرد: در نتیجه رفع تداخل اراضی مذکور حدود 1.2 میلیون هکتار به عنوان " اراضی غیر ملی" شناسایی و به مردم برگشت داده شد.

وی با اشاره به اینکه رفع تداخل به صورت کامل توسط سازمان امور اراضی کشور انجام می شود، بیان کرد:کاداستر اراضی کشاورزی که بعد از رفع تداخل اتفاق می افتد و صدور اسناد کشاورزی، برعهده سازمان ثبت کشور است و جهاد کشاورزی و امور اراضی در این راستا با سازمان ثبت همکاری دارند.

حیدریان با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی برای رفع تداخل اراضی کشاورزی کشور عزم جدی دارد، تصریح کرد: هدفگذاری شده که رفع تداخل تا پایان سال 1402 انجام و تا پایان دولت سیزدهم برای تمام اراضی کشاورزی سند صادر شود.

به گفته وی؛ قانون ماده 54 یا همان رفع تداخلی که در استان ها معروف شد، جزو وظایف اولیه یا به نوعی اولویت اول وزیر و وزارتخانه است که مسئولیت دبیرخانه آن با سازمان امور اراضی است ولی سازمان منابع طبیعی کشور، سازمان ثبت، وزارت دارایی و برخی از مسئولین ذی ربط در این زمینه همکاری می کنند.

حیدریان به مشکلات مردم در موضوع تداخلات اراضی کشاورزی گریزی زد و افزود: دو قانون موازی، اصلاحات اراضی و ملی شدن در دهه 40 به تصویب رسید و مردم دچار مشکلاتی شدند از این رو در سال 94 قانونی تصویب شد که بر اساس آن اگر در یک پلاک مشخص این دو قانون اجرا شده باشد، دولت رأساً ورود و رفع تداخل کند.

وی اظهار کرد: با رفع تداخلات اراضی کشاورزی مردم کمتر به دادگاه مراجعه می کنند و مشکلات مردم در حوزه کشاورزی در تولید رفع می شود.

حیدریان اظهار کرد: متاسفانه از سال 94 روند رفع تداخلات به کندی پیش رفته است اما در حال حاضر به صورت جدی در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های تابعه دنبال می شود و در همین راستا  نشست "قرارگاه صدور اسناد کشاورزی و رفع تداخل"  در وزارت جهاد کشاورزی به صورت هفتگی برگزار، مشکلات احصا و راهکارها ارائه می شود و بازدیدهای دوره ای از استان ها نیز صورت می گیرد.

معاون ساماندهی و توسعه سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه استان فارس به لحاظ مساحت کل استان و هم مساحت اراضی کشاورزی جزو استان های بزرگ است، گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان روند رفع تداخلات به خوبی پیش می رود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied