شمانیوز
شما نیوز

در تجمع 5 هزارنفری مطالبه گران حجاب مطرح شد؛

صدای مشترک زنان و مردان مطالبه گر؛ لایحه عفاف و حجاب کافی نیست

تجمع مردمی پنج هزار نفره مطالبه گری عفاف حجاب عصر امروز دوشنبه در حالی با حضور گسترده بانوان عفیف و محجبه و مردان مدافع عفاف و حجاب شرکت کننده برگزار شد که مطالبه مشترک همه آنها بازپس گیری لایحه عفاف حجاب و اصلاح آن بود زیرا به اعتقاد شرکت کنندگان این همایش نوع برخورد با ولنگاران در این لایحه متناسب با شرایط کنونی نبوده و کافی نیست.

به گزارش سراج24؛ این همایش که به صورت خودجوش،مردمی و مطالبه گرانه با حضور گروه های مردم نهاد، بسیج حوزه های مختلف و اقشار انقلابی در محل مجموعه فرهنگی انقلاب (سرچشمه) برگزار شد، محور و تمرکز خود را بر جریان شناسی موضوع بی حجابی و نقد لایحه عفاف و حجاب دولت و قوه قضاییه متمرکز شد.

هزاران بانو و دختر جوان که تقریباً بیش از 90 درصد شرکت کنندگان همایش مطالبه گری عفاف و حجاب امروز را تشکیل می دادند، بیشترین نقد را به مسئولان داشته و آنها را متهم به قصور و سهل‌انگاری در برابر انوبه بی حجابی ها دانسته و خواستار برخورد و ورود جدی شدند.

 

همچنین بانوان با پلاکاردها و تابلو نوشته‌هاییدر دست خواستار جامعه عمل به مطالبات خود شدند. همچنین این همایش مهمانان و سخنرانانی از اساتید دانیگاه و حوزه علمیه، سردار سعید قاسمی و حجت السلام والمسلمین حمید رسایی داشت که هر کدام به موضوعات و ابعاد مختلف جریان بی حجابی پرداختند.

 

فساد و بی حجابی

یکی از شعارهای همایش که به وضوح در دست شرکت کنندگان وجود داشت و حیت سخنرانان نیز به آن پرداختند، مسئله فساد و اختلاس ها بود.

شعار" فساد و بی حجابی فتنه دشمنان است- مسئول بی کفایت در صف خائنان است" نمونه بارز مطالبات حوزه عفاف بود که بخشی از بی حجابی را ناشی از فسادها و مشکلات اقتصادی می دانند.

شرکت کنندگان همایش فساد را زمینه ساز جریان‌سازی دشمن برای ایجاد اختلاف میان مردم و نظام دانسته که از سالها پیش با استفاده از جریان قدرتمند رسانه ای دشمنان  هزینه های سرسام آور بر مردم تزریق شد.

علاوه بر این مطالبه گران و بانوان روی دیگر بی کفایتی مسئولان در مدیریت جامعه دانسته و سرنوشت حجاب را نیز با گره زدن به مسئولان بی کفایت شوم توصیف کردند و خواستار تغییر در برخی مسئولان شدند.

 

بازگشت لایحه

اما مهم ترین محرو همایش و پیشنهاد برگزار کنندگان بازگشت لایحه عفاف و حجاب برای بازنگری بود زیرا حاضران آن را برای برخورد با متخلفان کافی نمی دانستند.

علاوه بر این همایش مطالبه گری قوانین وضع شده و طراحی لایحه را نامتناسب با شرایط کنونی دانسته و خواستار برنامه ریزی جدی، راهگشا و بازدارنده محکمی شدند.

سطحی بودن لایحه، عدم توجه به امنیت روانی جامعه، فقدان توجه به امنیتی بودن موضوع حجاب و بهره برداری دشمن به عنوان یک استراتژی برای نابودی نظام، قاطع نبودن، فقدان بازدارندگی و محرومیت از ضمانت اجرا قوی از انتقادات شرکت کنندگان به لایحه عفاف و حجاب دولت و قوه قضاییه بود.

 

رفتار خنثی برخی مسئولان

حاضران همایش و سخنرانان به خصوص سعید عباسی و دکتر حاج حسینی بیشترین انتقادات را به سهل انگاری مسئولان داشتند. به اعتقاد آنها شرایط ولنگاری و سوار شدن جریان بی حجابی ناشی از بی مسئولیتی متولیان بوده که اکنون خود را پشت پرده جریان خاکستری و خنثی پنهان کرده اند.

شعار" اقدام با برنامه علیه بی حجابی فرموده رهبر است- مسئول بی لیاقت خائن به این کشور است" نیز حکایت از انتقاد به سهل انگاری مسئولان داشته است و این مسئلان را جریان داخلی فتنه برای زمین زدن انقلاب می داند.

برگزار کنندگان و شرکت کنندگان چنین مسئولان خنثی ای را همان جریان بی صدای نفوذ در ارکان نظام دانسته که از سوی رژیم صهیونستی و آمریکا ارتزاق می کنند.

" آقایان مسئول برهنگی بهکف خیابان رسیده، اقدام یا برنامه شما چیست؟" هم از دیگر مطالبات همایش امروز بود که به نوعی بر عدم وجود برنامه منسج در تصمیم گیران و مجریان تاکید داشته است.

 

**فتنه جدید و استراتژی ضربه کاری به انقلاب

همایش امروز بدون هشدار هم نبود. برابر دانستن موضوع حجاب با هویت انقلاب اسلامی، هدف دشمن از نشانه گرفتن حجاب برای از بین بردن کلیت نظام انقلاب اسلامی و همچنین استفاده ابزاری از بی حجابی برای ایجاد جنگ داخلی از محورهای هشداری همایش امروز بود.

تحلیل گران همایش معقت بودند موضوع بی حجابی از قالب اجتماعی و فرهنگی آن خارج شده و کاملاً وارد ابعاد امنیتی شده است و در اثبات این ادعا به حوادث پاییز گذشته اشاره و شعارهای زن زندگی آزادی را مصداق بارز حمله به هویت نظام دانستند.

کلید واژه انقلاب زنان، نا امن سازی خیابان با تکیه بر مسئله آزادی حجاب و مواردی از این دست را نه یک موضوع اجتماعی معمول، بلکه مبحثی امنیتی و جنگی تمام عیار در حوزه شناختی و تهی سازی هویت ایرانی اسلامی برای ضربه مهلک به ریشه های انقلاب عنوان کردند و خواستار تغییر رویکرد و نگاه دولت و مسئولان به این موضوع شدند.

به نظر برگزار کنندگان موضوع بی حجابی کاملا از سطح فرهنگی عبور کرده است و وارد مرحله امنیتی شده است و باید بر اساس همین محور با آن برخورد و اقدامات و گام‌های لازم برای اشاعه آن برداشته شود.

 

**انتقاد از قوا

انتقاد قوای سه گانه نیز از دیگر رویکردهای همایش امروز بود که بدون نابرابری تمامی مسئولان سه قوه را مورد خطاب قرار داد. شعار: آقای قوه قضاییه!! آیا لایحه صیانت از بی حجابی می تواند وعده رهبر انقلاب را بر جمع شدن قطعی بی حجابی عملی کند؟" نمونه بارز این مطالبه و انتقاد بود.

شرکتکنندگان قوه مجریه و مقننه را نیز در ضعف های لایحه عفاف و حجاب دخیل دانسته و بر تغییر رویه قوای سه گانه تاکید کردند.

همچنین استفاده از مدیران محافظه کار به خصوص جریان های راست و چپ در قوای سه گانه را از بزرگترین ضعف های رفتاری و کنشی آن دانسته و خواستار استفاده از مدیران انقلابی، بی باک و جهادی شدند تا مسئله حجاب را نیز همانند دیگر مسائل با اقدام انقلابی حل و فصل کنند.

همایش امروز علاوه بر مسئولان پیامی روشنی برای ولنگاران و لیدرها و حامیان آن داشت که شامل حضور قدرتمند زنان و بانوان محجبه در میدان برای حراست از بنیادی ترین هویت انقلاب اسلامی یعنی حجاب بود.

بنا بر این گزارش؛ یک گروه از دختران دانش آموز محجبه چند سرود زیبا در وصف حجاب را اجرا کردند که مورد استقبال حاضران در محل تجمع قرار گرفت.

 

*** تأکید سخنرانان همایش بر ناکافی بودن لایحه حجاب ***

 

حاج حسینی: امروز حجاب و عفاف مساله ای امنیتی برای کشور است

مدرس حوزه علمیه: امروز عفاف و‌حجاب موضوع فرهنگی نیست و کاملا امنیتی بوده و با امنیت انقلاب و ایران کار دارد چون سناریوی دشمنان قسم خورده نظام است.

خانم حاج حسینی در نخستین همایش مردمی ۵ هزار نفره مطالبه گری عفاف و حجاب گفت: وقتی کشور در بدترین شرایط خود در ابتدای انقلاب قرار داشت و گروههای تروریستی در جای جای کشور توطئه می کردند، در این اوضاع بهم ریخته که در اوج ناپایداری امنیتی بودیم حضرت امام موضع خود درباره حجاب و الزامات آن را بیان کردند که نشان از جسارت و عدم عقب نشینی ایشان از اصول اساسی اسلام دارد.

این مدرس حوزه علمیه و کارشناس مسائل اجتماعی افزود: در شرایطی که هزاران نفر برای یک هفته به خیابان امدند تا امام از موضع حجاب بازگردد ایشان تاکید کرد که حکم همان بود که گفته شد.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ فعالان مردمی عفاف و حجاب توفیق حضور در محضر مقام معظم رهبری را داشتند که ایشان فرمودند اقدام امام در حوزه حجاب حکیمانه بود و اگر آن روزگار امام عقب می نشستند ما جوانانی برای حضور در جنگ و پیروزی جنگ نداشتیم.

خانم حاج حسینی گفت: امروز مسئولان باید بدانند که توهم دوقطبی در جامعه ایجاد شده و نباید به این توهم تکیه کنند، اجرای قانون حجاب واجب قانونی و شرعی است و ما زنان و مادران نگرانیم که کانون خانواده با ولنگاری از بین برود و از تفکر بدوی مسئولان نیز نگران هستیم که در لایحه خود نشان دادند اصلا به جنگ پیش رو و ولنگاری توجهی ندارند.

وی افزود: سالهاست که امریکا و‌ تئوریسین ها به وضوح می گویند که نه جنگ نرم و نه جنگ سرد بلکه با ولنگاری میتوان بزرگترین خسارت را به جامعه ایران و انقلاب بزنند و اصلا توجه مسئولان به این مواضع شفاف امریکایی نیست. امروز عفاف و‌حجاب موضوع فرهنگی نیست و کاملا امنیتی بوده و با امنیت انقلاب و ایران کار دارد که سناریوی دشمنان قسم خورده است چون سناریوی میانمار را برای انقلاب طراحی کردند که اصلا با مواضع مسئولان همخوانی ندارد و ما این را نمی پذیریم.

وی گفت: حرف ما با مسئولان جمهوری اسلامی این است که اگر دست نجنبانید و با پدیده ولنگاری که دشمن سرمایه گذاری کرده برخورد نکنید، راهکاری برای حفظ نظام اسلامی نخواهید داشت چون حفظ انقلاب برابر بی کم و‌کاست حفظ حجاب و عفت اسلامی است. اگر جامعه از مسیر عفاف و حجاب سقوط کند جامعه دیگر هیچ رکن انقلابی را نخواهد  پذیرفت.

وی با اشاره به لایحه مجلس در مورد حجاب و عفاف افزود: لایحه مربوط به مسایل اجتماعی است که خیلی مسئله عفاف و حجاب را به صورت سطحی دیده است. بر اساس این لایحه یک فرد برهنه این فرصت را دارد برای ۱۰۰ روز در خیابان ها بگردد تا قانون برای او اجرا شود.

وی گفت: از یکسو با جرمی از سوی سرشبکه ها و هدایت کنندگان ولنگاری مواجه هستیم که در قوه قضاییه به آن پرداخته می شود. ولی با عمده مردمی هم مواجه هستیم که از سر جهل و نااگاهی وارد دام ولنگاری می شوند و قوه قضاییه توان برخورد قضایی با این تعداد را ندارد و ما نباید بار اضافه برای قوه قضاییه باشیم.

حاج حسینی گفت: این لایحه در تعارض کامل با اهداف انقلاب و سخنان و خط فکری امام و به طور ماهوی در برابر مشی مشخص انقلاب قرار دارد.

وی با انتقاد از میزان جریمه ولنگاری در لایحه دولت اظهار داشت: ایا ما تا الان شاهد ورود پولهای کثیف برای ولنگاری نبودیم؟پس اینگونه جریمه های نقدی تکرار تجربه ای بیهوده است که ناشی از تسامح و تساهل است. مگر کشور شورای امنیت ملی ندارد که به  تساهل مسئولان بپردازد. شورای امنیت ملی که در موضوع کرونا پای جان و امنیت مردم ایستاد چرا امروز برای موضوع حجاب وارد نمی شود.

وی افزود: در تابستان پیش رو با این حجم از ولنگاری فرصتی برای اجرای لایحه عفاف و‌حجاب با چنین الگوهایی نداریم. مسئولان باید بدانند که چنین شیوه ای مناسب برای نظام و نظامی نخواهد بود که مسئولان بخواهند برگردند و جامعه را اصلاح کنند.

ما از مسئولان می خواهیم که با قدرت علاوه بر برخورد قانونی با سرشبکه های ولنگاری، به طور سیستمی به پلیس این اجازه را بدهند که مقابله در تمامی اماکن عمومی و مراحل برخورد خود از جمله عابرین پیاده و مسئولان اماکن تجاری و اصناف با اجرای محرومیت برخورداری از خدمات به سرعت اعمال بشود.

 

سردار قاسمی: امروز با داعش داخلی و اتوکشیده مواجهیم

سعید قاسمی در اجتماع ۵ هزار نفری حجاب و عفاف گفت: داستان فتنه و شعار زن، زندگی، آزادی و عکس هایی که از آن در امد نشان دهنده فتنه ای است که برای آن برنامه ریزی شده است. در تحلیل های اشتباه رییس مجلس گفت که اگر نیروی انتظامی معذرت خواهی می کرد درست می شد.

وی افزود: در جلسه حضرت آقا با سران قوا فرمودند وقتی من به جزییات این فتنه نگاه میکنم از عوامل این فتنه و تاکتیک ان تشکر می کنم. اصلا در این فتنه برای گرفتن خاکریز حجاب و عفاف نیاز به بهانه ای داشتند که فتح شد. این فتح برای جبهه دشمن به گونه ای امتیازاتی مثل فتنه های گذشته برای عوامل داخلی و خارجی آورد و طبق معمول مرکز کنترل آن در خارج کشور استقرار داشت.

قاسمی گفت: در این فتنه در کف خیابان برای کشیدن صندلی از زیر پای حضرت آقا دلار به وفور خرج شد.

تقریبا این مدلی که حجاب را به چالش کشیدند یا باید سلاح به دست میگرفتیم و در خیابان میریختیم و یا کشته می دادیم که تصمیم بر این شد که خون بدهیم.

وی افزود: در فتنه اخیر راست راست تا چپ چپ حضور داشتند و برای اینکه این وضعیت ادامه داشته باشد اتفاق نظر صورت دادند. نبرد اخرالزمانی ما با امریکا نیست بلکه با اسلام امریکایی است. امروز پیچیده تر از داعش خارجی با داعش داخلی و اتوکشیده و با کت و شلوار روبرو هستیم و همانند فتنه ۸۸ که در ان دکتر، سردار و مسئول داشتیم امروز هم همینطور است.

قاسمی تاکیدکرد: امروز فرهنگ خاکستری و خاکستری ها بزرگ ترین سم برای انقلاب اسلامی و عفاف و حجاب است و در عرضه چپ قرار دارند و چپ یعنی مخالف رهبری که بیشترین مشکلات ما از همین چپ و راست است.

 

رسایی: ترویج بی حجابی تزلزل بنیان خانواده را در پی دارد

حجت‌الاسلام حمید رسایی نیز در این جمع گفت: ای کاش در این مراسم مسئولان هم حضور پیدا می‌کردند و می‌گفتند که درد شما درد ما هم هست و به مردم دلداری می‌دادند. مهم‌ترین پیام این جلسه این است که مسئولان ما در دفاع از مبانی انقلاب پشت سر شما هستیم و اگر در این راه تلاش کنید خدا هم به شما کمک می‌کند و ما نیز از شما حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: گفته می‌شود شما در وضعیت اقتصادی فعلی چرا بر حجاب اصرار دارید. برخی می‌گویند اقتصاد بر حجاب اولویت دارد. این تهمت است که می‌گویند تندروها قانون را قبول ندارند و می‌خواهند روش خلخالی اول انقلاب را اکنون اجرا کنند. به ما تندرو نگویید. دوگانه اقتصاد و فرهنگ غلط است، هرکدام در جای خود اهمیت دارد بسیاری از ناکامی‌های ما در اقتصاد به دلیل مسائل فرهنگی است. ۱۰ سال نام گذاری سال بر پایه اقتصاد بوده است اما وقتی کرونا شیوع پیدا کرد، کسی نگفت اولویت با اقتصاد است و بازار و تجمع و ... تعطیل شد، چون همه قبول داشتند کرونا اولویت بود.

حجت‌الاسلام رسایی ادامه داد: کسانی که می‌گویند اولویت اقتصاد است، نمی‌فهمند که ترویج بی حجابی یعنی تزلزل بنیان خانواده. وقتی هدف کلان ما فرهنگ است راهبردها مسیر رسیدن است، قرار نیست به راهبردها بر هدف اولویت داده شود. فرهنگ بر اقتصاد برتری ارزشی دارد. قرآن می‌گوید منافقان هر وقت قدرت پیدا کنند اقتصاد و فرهنگ را هدف قرار می‌دهند و وقتی مؤمنان تمکن پیدا کنند، نماز به پا می‌دارند، زکات می‌دهند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند.

این نماینده سابق مجلس با تأکید گفت: این مخالفت با لایحه قوه قضائیه مخالفت با قانون نیست‌. این یک لایحه است و هنوز در مجلس اعلام وصول نشده است. وقتی موج مخالفت مطرح شد و دولت و قوه قضائیه اشکالات را دیدند، جلوی آن را گرفتند. همین جلسه بر این موضوع مؤثر بود. ما با تدبیر این مسئله مخالف نیستیم. در این جنگ هشت ماهه ما مجروح دادیم وقتی این بی حجاب‌ها را می‌بینیم، نگاه بغض‌آلود به آن‌ها نداریم برخی از آن‌ها مجروح شده‌اند. ما می‌فهمیم با فریب‌خورده باید مدارا کرد.

وی خاطرنشان کرد: مخالفت ما با لایحه حجاب از آن روست که با این لایحه به هدف اصلاح جامعه نمی‌رسیم زیرا لایحه بازدارنده‌ای نیست. مسئله این است که اگر شل بجنبید، اتفاقی که در غرب افتاد در ایران هم می‌افتد. توقع این است که لایحه باید قوی باشد. این لایحه عقب‌نشینی و تنفس مصنوعی به کشف حجاب است. پیام لایحه این است که ما از شما حساب می‌بریم، اقتداری در کار نیست. خطاب من به دادستان است. شما دادستان هستید. در مشهد می‌گویید هر کس در فضای مجازی تشویش اذهان عمومی کند فردا او را بخواهید و بگویید شما این حرف را زده‌اید، دلیل و مدرک بیاورید و اگر دلیل قانع‌کننده نداشت با او برخورد کنید. ولی وقتی امام جماعت یک مسجد تهمت می‌زند که سه نفر که اعدام شدند، بی‌گناه بودند و قوه قضائیه شکنجه می‌کند، شما باید شنبه از آن‌ها دلیل و مدرک بخواهید اما قوه قضاییه هیچ کاری نکرد. مشکل ما اقتدار است، گمشده ما اقتدار است.

 

مریم معین‌الاسلام، کارشناس زن و خانواده آخرین سخنران این مراسم بود. وی اولین مطالبه این نشست را اینگونه بیان کرد که چرا ۳۲ نهاد مسئول و متولی حجاب که دچار بی‌عملی کامل در عرصه مسئولیت خود شده‌اند، حاکمیت آن‌ها را مقتدرانه به محاکمه نمی‌کشاند.

وی ادامه داد: گفته می‌شود ما این لایحه را مطالعه نکرده‌ایم اما آیا ایراداتی که ما بیان کردیم، نشان دهنده مطالعه نکردن این لایحه است؟ چرا مسئله حجاب در این لایحه مسئولیت یک یا دو نهاد تلقی شده است؟ لایحه موجود تناسبی با وظایف حکومت اسلامی در اجرای حدود ندارد‌.

معین‌الاسلام افزود: لایحه در ایجاد اعتماد در جریان انقلابی موفق نبوده و نگرانی ایجاد کرده است و نتوانسته برای صاحبان اصلی انقلاب اطمینان ایجاد کند، همچنین بازدارندگی نیز ایجاد نمی‌کند. این لایحه قدرت متوقف کردن جرم را ندارد و برای مقابله با عاملان هم هیچ برنامه‌ای ندارد. نقش‌آفرینی پلیس در حد ربات تقلیل پیدا کرده است. مفاد این لایحه عمل به امر دینی امر به معروف و نهی از منکر را متوقف می‌کند و بیش از آنکه برای بی حجابان بازدارنده باشد برای عامران به معروف بازدارندگی دارد و در برابر کسانی که اقدام به ضرب و شتم ناهیان منکر می‌کنند، سکوت کرده است.

وی دیگر اشکالات مربوط به لایحه حجاب را اینگونه عنوان کرد که این لایحه بین کشف حجاب و برهنگی و کسی که روسری ندارد و کسی که کاملاً برهنه است، تفاوتی قائل نشده است. بسیج هم هیچ کاری نمی تواند بکند و اگر دوربین نباشد، هیچ بازدارنده‌ای برای این امر وجود ندارد. آیا دادن جریمه، حجاب را خریدنی نمی‌کند و قشر ثروتمند نمی‌توانندپول بدهد و بی حجاب باشد؟ آیا این امر جامعه را دو قطبی نمی‌کند؟ زیرا از آنجا که فقیر پول ندارد، مجبور است حجاب داشته باشد.

این کارشناس حوزه زنان و خانواده از حاکمیت خواست با قدرت به مسئله حجاب و عفاف ورود کرده و تمام نهادها را درگیر حل این مسئله کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied