شمانیوز
شما نیوز

بازخورد‌هایی که از مخاطب در مساجد داشتیم خیلی خوب بود

بازخورد‌هایی که از مخاطب در مساجد داشتیم خیلی خوب بود .

بازخورد‌هایی که از مخاطب در مساجد داشتیم خیلی خوب بود

فرهاد قائمی‌فرد که با نمایش «استحاله» در جشنواره تئاتر شبستان شرکت کرده در گفت و گو با خبرنگار شمانیوز، گفت: این جشنواره گونه‌ای از تئاتر محیطی است که از فضای قاب صحنه‌ای بیرون آمده و فرمت تئاتر محیطی پیدا می‌کند. در این نمایش‌ها ارتباط گروه بازیگر با تماشاگر بی واسطه و ارتباطی تنگاتنگ است.

مدرس تئاتر و بازیگر گفت: بازخورد‌هایی که از مخاطب در مساجد داشتیم خیلی خوب بود. 

قائمی‌فرد با بیان اینکه حدود ۲۳ سال است که در هنر تئاتر فعالیت می‌کند، افزود: برای من که این همه سال تئاتر کار می‌کنم جشنواره تئاتر شبستان باعث شد که از نزدیک با تئاتر کاغذی آشنا شوم.

وی جشنواره تئاتر شبستان را اقدامی برای بازگشت به مسجد دانست و افزود: لازم است که این جشنواره در آینده در سراسر کشور فراگیر شود.

کارگردان نمایش «استحاله» گفت: یقیناً حرکتی که اولین بار اجرا می‌شود نقاط ضعف دارد و این طبیعی است، امیدواریم ناهماهنگی‌ها و شتابزدگی‌ها با برگزاری جلسات توجیهی برطرف شود.

قائمی‌فرد درباره نمایش استحاله نیز گفت: این نمایش درباره دختری است که به خاطر مرگ مادرش بر اثر بیماری سرطان، افکار روشنفکری پیدا می‌کند و نسبت به دین و مذهب بدبین می‌شود. سرانجام طی یک قرعه‌کشی در مدرسه نام او و دیگر دوستانش برای سفر به مشهد مقدس خوانده می‌شود. دختر به این سفر معنوی می‌رود و در آنجا شاهد یک معجزه است که منجر به استحاله در او می‌شود.

جشنواره تئاتر شبستان به صورت رقابتی در چهار بخش، عمومی، کودک و نوجوان، تئاتر کاغذی و مهر (ویژه خواهران) از تاریخ ۱۴ اسفندماه به میزبانی تهران برگزار شد. مراسم اختتامیه این جشنواره فردا (جمعه) برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied