شمانیوز
شما نیوز

مهدی هاشمی

مهدی هاشمی در طبقه یک و نیم

با دریافت پروانه نمایش فیلم طبقه یک و نیم به کارگردانی نوید اسماعیلی، مهدی هاشمی روی پرده سینما خواهد رفت.

مهدی هاشمی در طبقه یک و نیم

به گزارش شمانیوز، با صدور پروانه نمایش فیلم سینمایی طبقه یک و نیم به کارگردانی نوید اسماعیلی، تهیه‌کنندگی غلامرضا آزادی و نویسندگی حسین نمازیمهدی هاشمی به عنوان یکی از بازیگران اصلی این فیلم روی پرده سینما خواهد رفت. در این کمدی اجتماعی بازیگران نام آشنا و شناخته شده ای چون مهدی هاشمی همکاری داشته اند.

با توجه به شرایط کرونایی و ویژه سینماها و گفته های مجری طرح این اثر هنوز تصمیمی برای اکران آنلاین فیلم ندارد و بر همین اساس احتمال دارد بزودی مقدمات اکران آن در سینما فراهم شود و در فرصتی مناسب روی پرده برود.

«طبقه یک و نیم» یک کمدی اجتماعی با فضایی خاص است که اولین اثر سینمایی نوید اسماعیلی در مقام کارگردان محسوب می‌شود.

داستان این فیلم در یک کارخانه می‌گذرد که مدیرعامل آن یک روز با ورود به محل کار، متوجه اتفاقاتی غیرمنتظره می‌شود که همین سرآغاز ماجراهای مختلف فیلم است.

مهدی هاشمی، صحرا اسدالهی، سیروس همتی، خسرو احمدی، قاسم زارع، شهره سلطانی، بهروز پناهنده، مهران رجبی، رامتین پورقاسمیان ، مهدی موسوی، مهرداد عزیزی پارسا ، مریم فرجی و امیر محمد متقیان همراه با مانی سقاباشی به‌عنوان بازیگر خردسال، ترکیب بازیگران این فیلم هستند.

اسامی عوامل این فیلم عبارتند از کارگردان: نوید اسماعیلی، نویسنده: حسین نمازی، دستیار نویسنده: وحید اسماعیلی، مدیر تولید: سعیده حمیدی، مجری طرح: حامی جهانی، تدوین: منوچهر صانعی، طراح گریم: محمود دهقانی، صدابردار: فرزان معاونیان، صداگذار: بهروز معاونیان، طراح صحنه: مهرداد رنجی ، سرمایه‌گذاران: سعیده حمیدی و کارخانه اُیاز، دستیار اول و برنامه‌ریز: گلچهره دانش ، عکاس: عرشیا حمیدی، جانشین تولید: امین شفا، گرافیست: راضیه شاکر

لازم به ذکر است، مهدی هاشمی متولد 16 آذر 1325 در لنگرود گیلان، بازیگر است. وی فارغ التحصیل لیسانس هنرهای نمایشی از دانشگاه تهران است. هاشمی قبل از انقلاب با تئاتر کارش را شروع کرد و حالا دو همسر هنرمند و بازیگر هم دارد.

وی از سال 68 تا سال 1372 خیلی جدی تئاتر کار می کرد تا اینکه با فیلم سینمایی جاده عشق به کارگردانی رجب محمدین وارد قاب تلویزیون شد.

مهدی هاشمی در اولین تجربه بازیگری در تلویزیون مقابل دوربین سریال ماندگار سلطان و شبان ساخته داریوش فرهنگ رفت و با این سریال به شهرت و محبوبیت رسید. کامیون، در جستجوی آرامش، علی البدل، زعفرانی،     دردسرهای عظیم ، اشکها و لبخندها، طلسم شدگان، هزاران چشم، چراغ جادو،  آغوشهای خالی، کوچک جنگلی از سریال های تلویزیونی هستند که مهدی هاشمی در آنها همکاری داشته است.

مهدی هاشمی در کارنامه فیلم سینمایی خود آثاری چون انفرادی، تگزاس ۲ ، زعفرانیه، سیانور، یک دزدی عاشقانه، تراژدی، رژیم طلایی، فرزند چهارم، ضد گلوله، تلفن همراه رئیس‌جمهور، قصه‌ها، خانه پدری، آلزایمر، آقا یوسف، هیچ، مصائب چارلی، روز کارنامه، بال‌های سپید، معجزهٔ خنده، دیپلمات، الو! الو! من جوجوام!، همسر ، بهترین بابای دنیا، آقای بخشدار، ناصرالدین‌شاه آکتور سینم، دو فیلم با یک بلیت، علی و غول جنگل ، شکار خاموش، زرد قناری، تفنگ‌های سحرگاه، غریبه، خارج از محدوده، بگذار زندگی کنم، مرگ یزدگرد  و زنده باد ... را ثبت کرده است.

وی همچنین در نمایش های گودو، زاویه، پرواربندان، با خشم به یاد آر، باغ آلبالو، شهر کوچک ما، آدم آدم است، عروسی خون، خانه برنارد آلبا، ادیپ شهریار، داستانی نه تازه، خاطرات و کابوس های یک جامه دار از زندگی و مرگ امیرکبیر، همشهری، دیوار چین، دایره گچی قفقازی، زنگ آخر، مرگ یزدگرد، کارنامه بندار بیدخش بازی کرده است.

همسر اول مهدی هاشمی گلاب آدینه و همسر دوم وی مهنوش صادقی است. در حقیقت یکی از پرحاشیه ترین اتفاقات زندگی مهدی هاشمی مربوط به ماجرای ازدواج مجدد این هنرمند است. هفتم تیرماه سال 98 بود که مهنوش صادقی بازیگر جوان کشورمان با انتشار پستی خبر از ازدواجش با مهدی هاشمی داد اما این خبر با حواشی زیادی همراه شد.

نورا دختر مهدی هاشمی و گلاب آدینه خبر ازدواج پدرش را تکذیب کرد اما مهدی هاشمی با انتشار یک متن ازدواج با مهنوش صادقی را تایید کرد.

همچنین نورا هاشمی تنها دختر مهدی هاشمی و گلاب آدینه است که در سال 1362 متولد شد. نورا راه پدر و مادر را در دنیای هنر ادامه داد و به عنوان بازیگر فعالیت هنری را از سال 81 با فیلم دوشیزه آغاز کرد.

سیاوش اسعدیان کارگردان جوان کشورمان همسر نورا هاشمی و داماد مهدی هاشمی است و این زوج یک پسر به نام اوستا دارند که فروردین ماه سال 96 به دنیا آمد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied