شمانیوز
شما نیوز

سریال خوابزده + اسامی بازیگران و خلاصه داستان

مجموعه تلویزیونی «خوابزده» به کارگردانی «سیروس مقدم» این روزها مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و بناست با پایان تولید سریال، تصویربرداری «پایتخت۶» آغاز شود.

سریال خوابزده + اسامی بازیگران و خلاصه داستان

سریال خواب زده سریالی در ژانر ماورایی است که به کارگردانی سیروس مقدم راهی شبکه نمایش خانگی می‌شود. الهام غفوری ، تهیه کننده و همچنین سعید نعمت اله ،نویسنده این سریال هستند.

 

کارگردانی در همه ژانرها

سیروس مقدم از جمله کارگردان‌هایی است که تا به امروز در اغلب ژانرها سریال‌ ساخته است و اتفاقا اغلب آنها هم در جای خود تبدیل به سریال های پرطرفدار شدند. از «نرگس» که سریالی خانوادگی بود گرفته تا «روزهای زندگی» و «رستگاران» و «پایتخت» که صرفا طنزی انتقادی اجتماعی بود، همگی از آثاری بودند که مقدم پشت دوربین آنها به عنوان کارگردان حضور داشت.

 

ژانر وحشت یا ماورائی؟

اینکه در خبرها آمده «خواب زده» در ژانر وحشت ساخته شده با قصه‌ای که این سریال روایت می‌کند تفاوت‌هایی دارد. از اساس شاید بتوان این دو ژانر را در هم ادغام کرد، اما در جزئیات باید دید که از کدام بُعد به این سوژه‌ها پرداخته می‌شود. در حالت کلی حضور شیطان یا هر عنصر ماورائی رگه‌هایی از ترس را ایجاد می‌کند البته این به این معنا نیست که هر سکانس بی منطقی، سکانسی ترسناک قلمداد شود!

 

سریال خوابزده

 

خلاصه داستان

قصه «خواب زده» درباره شیطانی است که می‌خواهد مانع از فعالیت‌های خیرخواهانه یک زن با بازی لادن مستوفی شود و در این تقابل داستان‌های جذابی پدید می‌آید که همین باعث جذابیتی در شکل‌گیری داستان می‌شود. شاید این سریال از جهاتی شبیه به اغما باشد که مقدم در ماه رمضان ۸۶ برای شبکه یک ساخت. در اغما حامد کمیلی در ظاهر شیطان ایفای نقش می‌کرد و با کارهای دکتر طاها پژوهان با بازی امین تارخ انجام می شد، مخالف بود و از هر طریقی که می‌توانست جلوی او را می‌گرفت.

 

خواب زده قصه‌ای در بیداری یا خواب؟

از الان نمی‌توان حدس زد سریال خواب زده بر مبنای نامی که برایش انتخاب شده بعد از خواب روایت می‌شود یا اینکه قصه‌ای در خواب است و یا داستانی از سر بی‌خوابی است و احتمالا در قسمت‌های پایانی متوجه اصل داستان خواهیم شد.

 

خواب زده چند فصل است

مقدم بعد از ادامه دار شدن «پایتخت» این بار دومین سریال ادامه دار خود را می‌سازد. او که تا به حال یک فصل از «خواب‌زده» را مقابل دوربین برده قرار است فصل‌های دو و سه آن را نیز بسازد. اما مشخص نیست که بازیگران اصلی در فصل‌های بعدی نیز حاضر خواهند شد یا قراردادی با این سریال ندارند!

 

سریال خوابزده

 

حضور مقدم در ژانر وحشت

مقدم در این سالها دو سریال «اغما» و «روز حسرت» را با محوریت شیطان و دنیای پس از مرگ و برزخ ساخته است. در اغما، حامد کمیلی در چند نقش در قالب شیطانی که ظاهری موجه داشت بازی می‌کرد. او در همین سریال در نقش پسری با فیزیک امروزی و همچنین مرد مومنی که در روستا حضور داشت ‌نیز بازی کرده بود. این کارگردان در سریال «روز حسرت»، به جا ماندن انسانی در برزخ اشاره داشت و از طریق خواب‌هایی آشفته به بازخوانی اشتباهاتی که در گذشته صورت گرفته بود، پرداخت.

 

اولین تجربه مقدم و نعمت اله در نمایش خانگی

تا به حال این زوج هنری سریال‌های رستگاران، دیوار، زیر هشت، میکائیل، مدینه را با یکدیگر ساختند. در همه اینها نعمت‌اله نویسندگی سریال‌ها را به عهده داشته است. علاوه بر این در «خواب‌زده» سیروس مقدم و سعید نعمت‌اله اولین سریال خود را در ژانر وحشت می‌سازند و برای اولین بار حضور در شبکه نمایش خانگی را نیز تجربه می‌کنند. باید دید زوج موفق نعمت اله و مقدم که همیشه بهترین کارهای تلویزیونی را ساختند، آیا در این تجربه هم موفق خواهند بود؟

 

سعید نعمت‌اله و ریسکی که جواب می‌دهد

اما نعمت‌اله که تخصص خوبی در نگارش سریال‌های خانوادگی و اجتماعی دارد، این بار دست به ریسک بزرگی زده و در شبکه نمایش خانگی که این روزها بی فروغ‌تر از قبل است، قصه سریالی را نوشته است. همچنین با اتفاقی که بعد از توزیع و ساخت سریال «احضار» در همین ژانر رخ داد دیگر اعتماد مردم به این ژانر نیز از بین رفته است و با چنین شرایطی معلوم نیست که «خواب زده» بتواند در جرگه سریال‌های موفق ژانر وحشت قرار بگیرد یا نه؟

 

سریال خوابزده

 

لادن مستوفی در نقشی متفاوت

شاید یکی از شاخص ترین نقش‌هایی که لادن مستوفی بازی کرده سریال «دوران سرکشی» و «سفر سبز» بود. مستوفی در دوران سرکشی معلم پرورشی بود که درگیر مسائل ریز و درشت بچه‌های بهزیستی می‌شد، او در این سریال ظاهری مثبت و موجه داشت و نقش معلم را به خوبی ایفا کرده بود. اما در سفر سبز نقشی متفاوت را بازی کرد و آنهم دختری بود که می‌توانست با روح حرف بزند و او را ببیند. مستوفی در خواب زده نقش «رها» یک زن نیکوکار را دارد که شیطان وارد زندگیش شده و مانع از انجام کارهای این زن می‌شود.

 

آیا «خواب‌زده» نسخه زنانه «اغما» است؟

رویارویی شیطان و انسان در هر شرایطی که باشد موقعیت‌های فراوان دراماتیک و پر از تعلیقی را بوجود می‌آورد و سیروس مقدم در این زمینه چند بار خود را محک زده است. الیاس و دکتر پژوهان نمونه بارز این رویارویی بودند که دست آخر دکتر پژوهان در حالیکه متوجه شده بود الیاس شیطانی بیش نیست بر او پیروز شد. نکته جالب اینکه حس می‌شود «خواب‌زده» نسخه زنانه سریال «اغما» است و از این رو تفاوتی را در نوع ژانری خود ایجاد می‌کند.

 

سریال خوابزده

 

پریوش نظریه شیطان می‌شود

با اینکه نظریه در سریال‌های «زیر پای مادر»، «سایه‌بان» و «دلدار» نیز بازی کرده است، اما هنوز با ایفای نقش مدینه در سریالی به همین نام شناخته می‌شود، چراکه این سریال اولین حضور جدی و پررنگ او در قاب تلویزیون به شمار می‌رود. مدینه زنی سختکوش و مدیر بود که مدیریت یک کارخانه را تا حدودی عهده‌دار شد و در نهایت یک کار خانگی برای خود دست و پا کرد، ایستادگی و مدبر بودن این نقش بیش از پیش نظریه را معروف‌تر کرد. اما او در «خواب‌زده» برای اولین بار نقش شیطان را بازی کرده است، نقشی که شاید تنها نقش متفاوتی باشد که به یک خانم بازیگر پیشنهاد داده می‌شود. از آنجایی که این بازیگر در اجرای اغلب نقش‌هایش موفق بوده است این امید می‌رود که در ایفای نقش یک شیطان نیز چنین عمل کند.

 

حضور بازیگرانی سینمایی در یک سریال

یکی از نقاط قوت این سریال حضور علیرضا شجاع نوری، فرید سجادی حسینی، امیرعلی دانایی و ایرج نوذری است که همگی تجربه‌هایی را در سینما رقم زدند. قطعا هر کدام از این بازیگران به دلیل متفاوت بودن نقش‌های پیشنهادی در این سریال حاضر شدند و این موضوع از گریم‌های این شخصیت‌ها به وضوح پیدا است. یکی از این کاراکترها مهدی سلطانی است که بیشتر شبیه به جاهل‌های زمان قدیم گریم شده است.

 

سریال خوابزده

 

بازیگران

خواب زده اولین سریال مقدم و نعمت اله در ژانر وحشت به شمار می‌رود‌ که اغلب بازیگران آن نیز از بازیگران سینمایی هستند. علیرضا شجاع نوری، لادن مستوفی و ریحانه پارسا، پریوش نظریه، مهدی سلطانی، سام درخشانی، ایرج نوذری، لادن مستوفی، سیما بابایی،  فرید سجاد حسینی و  امیر علی دانایی از بازیگران این سریال هستند که در سه فصل برای شبکه نمایش خانگی ساخته می‌شود.

 

جزئیات تازه از سریال «خوابزده»

مجموعه تلویزیونی «خوابزده» به کارگردانی «سیروس مقدم» این روزها مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و بناست با پایان تولید سریال، تصویربرداری «پایتخت۶» آغاز شود.

 

در حال حاضر 30 درصد از تصویربرداری فصل دوم مجموعه «خواب‌زده» انجام شده و فصل اول نیز مراحل فنی را سپری می‌کند. بنا بر این گزارش، بناست با انجام مراحل فنی فصل اول توزیع شود و تصویربرداری فصل دوم نیز همزمان انجام شود.تصویربرداری فصل دوم سریال «خواب‌زده» تا آبان ماه به طول خواهد انجامید و پس از آن سیروس مقدم تصویربرداری فصل ششم پایتخت را آغاز خواهد کرد.

 

 

 

منابع: خبرگزاری فارس ، الف

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied