شمانیوز
شما نیوز

حسن ریوندی ، کمدین معروف ازدواج کرد + فیلم و بیوگرافی

حسن ریوندی متولد 1 فروردین 1355 در سبزوار، کمدین است.فارغ التحصیل لیسانس رشته تربیت بدنی از دانشگاه حکیم سبزوار می باشد، بنیان گذار کنسرت خنده در ایران است و از معلمی به کنسرت رسیده است

حسن ریوندی ، کمدین معروف ازدواج کرد + فیلم و بیوگرافی

حسن ریوندی متولد 1 فروردین 1355 در سبزوار، کمدین است.فارغ التحصیل لیسانس رشته تربیت بدنی از دانشگاه حکیم سبزوار می باشد، بنیان گذار کنسرت خنده در ایران است و از معلمی به کنسرت رسیده است

 

حسن ریوندی کمدین نو ظهور سبزواری در سبک استند آپ این روزها حرف اول طنز را می زند، او بنیان گذار کنسرت خنده در ایران می باشد و از کودکی دوست داشت خواننده شود ولی حالا یک شومن مشهور است

 

 

فعالیت هنری خود را با کلاس های سلفژ محمدی نوری شروع کرد اما بصورت جدی ادامه نداد تا اینکه از طریق تحصیلات خود در دانشگاه تربیت معلم، بعنوان دبیر ورزش وارد آموزش و پرورش شد

 

ریوندی 18 سال در آموزش و پرورش بود اما حالا چند سالیست قید حضور در آنجا را زده و در قامت یک کمدین خلاق بسیار می درخشد

 

از این روست که امروز تصمیم گرفتیم به بررسی اینستاگرام و به‌طورکلی مدل بیزینسی این فرد در این شبکه اجتماعی بپردازیم و به دنبال جواب این سؤال بگردیم که حسن ریوندی چگونه توانست به این سطح از محبوبیت در اینستاگرام برسد؟

 

۱. این در حالی است که می‌گویند او کار خود را از سال ۱۳۷۲ یعنی در ۱۷ سالگی آغاز کرده است؛ نتایج ترند‌های گوگل نشان می‌دهد، توجه به حسن ریوندی در فضای مجازی از ابتدای دهه ۹۰ آغاز شده است. دو سال بعد از آغاز توجه به ریوندی در اینترنت او موفق می‌شود که نخستین کنسرت خنده خود را برگزار کند، اما باز هم او به این سطح از محبوبیت نرسیده است.

 

 

۲. ریوندی کار خود در اینستاگرام را حدود چهار سال پیش آغاز کرده است و از آن زمان تاکنون موفق شده به این رقم نجومی فعلی یعنی ۱۰.۳ میلیون دنبال‌کننده برسد. روند حرکتی او هم جالب بوده است. تقریباً یک سال بعد از فعالیت موفق شده یک میلیون دنبال‌کننده داشته باشد، کمتر از ۹ ماه بعد به دو میلیون دنبال‌کننده می‌رسد، حدود ۹ ماه بعد باز هم میزان دنبال‌کنندگانش دو برابر می‌شود و به چهار میلیون نفر می‌رسد و کمتر از یک سال بعد ۸ میلیون نفر را هم رد می‌کند.

 

۳. حتماً شما هم این سؤال را دارید که آیا در میان این دنبال‌کنندگان، پروفایل‌های فیک یا ربات هم دیده می‌شود یا نه. پاسخ به روایت سایت HypeAuditor که اطلاعات حساب کاربری ریوندی را به ما داده مثبت است، این سایت می‌گوید که نزدیک به ۲ میلیون نفر از این میزان، واقعی نیستند و ضمناً ۱۳.۳ درصد از کل اکانت‌های دنبال‌کننده ریوندی را مشکوک دانسته است. هر چند که برخی معتقدند که ممکن است این رقم بالاتر باشد و همیشه این حرف محمد امین کریم‌پور، اینفلوئنسر جوان را در مورد ریوندی نقل می‌کنند که "عمو حسن سلطان فیک" است. با این‌حال، ریوندی به موفقیت بزرگی رسیده و توانسته رتبه ۳۰۰ در جهان و رتبه اول در ایران را کسب کند.

 

hasan-reivandi-6 - Copy

 

۴. آمار و ارقام ما نشان می‌دهد که ۸۶ درصد از کل دنبال‌کنندگان حسن ریوندی از ایران هستند و بعد از آن کشور‌های فرانسه، هند، اسپانیا و ترکیه در رده‌های بعدی قرار دارند. البته ریوندی در صفحه خود، اساساً پست غیرفارسی ندارد و حتماً این افراد از ایرانیان یا فارسی‌زبانان مقیم این کشور‌ها هستند. از نظر شهری هم ۳۰ درصد از دنبا‌ل‌کنندگان ریوندی اهل تهران، ۹ درصد اهل مشهد، ۷ درصد اهل شیراز، ۶ درصد اهل اصفهان و ۴ درصد اهل کرج هستند.

 

 بهترین اجرای حسن ریوندی قسمت اول

 

 

۵. مردان بیش از زنان، ریوندی را دنبال می‌کنند و نسبت جنسیتی در صفحه او تقریباً دو به یک است. بیشترین میزان دنبال‌کنندگان ریوندی، مردان ۲۵ تا ۳۴ ساله هستند و بعد از آن هم مردان ۱۸ تا ۲۴ ساله.

 

راز ۱۰ میلیون فالوئرحسن ریوندی

 

۶.میانگین تعداد لایک در صفحه ریوندی ۵۵۰ هزار لایک و میانگین کامنت او ۷ هزار و ۶۰۰ نفر هستند و از نظر میزان مشارکت کاربران در صفحه، او عملکرد مثبتی دارد. با این‌حال سرعت لایک گرفتن او از سایت HypeAuditor، به نسبت میزان دنبال‌کنندگان او مطلوب نیست و پایین است.

 

۷. اما سؤال جدی این است که این همه آمار و ارقام برای چه توسط ریوندی کسب شده است؟ مگر او در صفحه خود چه می‌کند. مطالبی مثل اینکه او طنز می‌سازد یا اینکه او سرگرم کننده است، کاملاً بدیهی به نظر می‌رسد و باید به‌جز این به‌دنبال مسائل دیگری گشت.

 

2NmOGY2M2ExY

 

مهم‌ترین نکته این است که ریوندی به‌شدت شومن خوبی است و طنز را به‌خوبی اجرا می‌کند. به عبارتی او بلد است که حتی یک جوک بد را هم به‌شکل خوبی بگوید. از سوی دیگر او می‌داند که چطور از خط قرمز‌های اختلاف‌انگیز که ممکن است برایش حاشیه منفی داشته باشد فرار کند.

 

 

ریوندی در مورد سیاست حرف نمی‌زند و مسئولی را به‌سخره نمی‌گیرد ولی تا دل‌تان بخواهد در مورد مسئولان صحبت می‌کند و به‌طور کلی روند‌های اجتماعی و اقتصادی را مطابق میل مردم نقد می‌کند.

 

 

او همچنین به‌هیچ‌وجه روی شکاف قومی یا دینی حرکت نمی‌کند، اما از کلیشه‌های جنسیتی رایج در جامعه به‌راحتی طنز در می‌آورد و البته برای رهایی از فعالان حقوق زن، تیغ خود را بیشتر به سمت مردان می‌گیرد.

 

 

در عین حال ریوندی به‌شدت پرکار است و به‌غیر از بریده استیج‌های خود، کلیپ‌های روزانه و مناسبتی نیز تولید می‌کند که بعضاً با توجه یا با کنایه به مسائل روز است و از این طریق نیز همواره خود را به عنوان منبعی سرگرم‌کننده در مقابل چشم مخاطب می‌آورد.

 

15352397-3249-b__260090960 - Copy

 

از این روست که بعید نیست مجموعه اکانت‌های فیک و تلاش‌های روزانه در کنار کار از سال ۱۳۷۲ و تلاش حدوداً ۸ ساله در فضای مجازی و ۴ ساله در اینستاگرام از او کمدینی بسازد که ۱۰ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام از او کمدینی بسازد که ۱۰ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد و صندلی‌های کنسرت خنده‌اش در سالن ۴ هزار نفره وزارت کشور تا ۲۵۰ هزار تومان فروش می‌رود.

 

 بهترین اجرای حسن ریوندی قسمت دوم

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۸۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • Mazaher

    خیلی خوشحال شدم فهمیدم از سبزواره .ایول 😆😂