شمانیوز
شما نیوز

معرفی برگزیدگان دومین جشنواره فیلم‌های علمی بلاروس

با شرکت ۴۳ فیلم از ۲۲ کشور، دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی بلاروس برگزار شد و هیچ اثری از کشور میزبان جایزه نگرفت.

معرفی برگزیدگان دومین جشنواره فیلم‌های علمی بلاروس

به گزارش  خبرنگارشمانیوز و به نقل از فارس: فیلم‌های مستند علمی، نمایش‌های تلویزیونی کوتاه و انیمیشن کودکان طی سه روز در محل سینمای فلک‌نمای پارک گورکی بلاروس در قالب دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی به نمایش در آمد.

در این دوره، آثاری از هنرمندان کشورهای استرالیا، آرژانتین، بلاروس، بریتانیا، آلمان، یونان، ایسلند، ایتالیا، کانادا، چین، کلومبیا، زلاند نو، لهستان، روسیه، آمریکا، تایلند، اوکراین، فرانسه، چک، سوئیس، کره جنوبی و ژاپن، برای شرکت در مسابقه حضور داشتند.

این جشنواره که در جهت جلب توجه به علم برگزار می‌شود، نه تنها این امکان را می‌دهد که مخاطبان از فیلم‌های علمی تاثیر بگیرند، بلکه فرصت شرکت در همایش‌ها، کارگاه‌های آموزشی کارشناسان، بازدید از نمایشگاه ستاره‌شناسی و آشنایی با سازندگان فیلم را نیز به بینندگان می‌دهد.

سال گذشته این جشنواره در چارچوب جشنواره «لیستاپاد» برگزار شد، اما امسال تاریخ برگزاری آن را تغییر دادند. «آرورا» (محصول مشترک کانادا، ایسلند) مستند برتر شد. «چطور آن را برای من تعریف کردند» (محصول نیوزلند) انیمیشن برتر، «کارخانه» (محصول چک) فیلم کوتاه برتر، «زمینه» (محصول آلمان) فیلم هنری برتر و «روزتا» (محصول روسیه) جایزه توجه بینندگان را دریافت کردند.

 

 

3280832 (1)

 

آنطور که رایزنی فرهنگی ایران در بلاروس گزارش کرده، حدود ۱۵ سال است که فیلم‌های ۳۶۰ درجه در جهان وجود دارد، و یکی از محبوب‌ترین انواع و سبک‌های دارای چشم‌انداز است که موجب ترویج علوم طبیعی می‌شود. این نوع سینما مرزهای بصری را از میان بر می‌دارد و فرصت‌های هنری را برای کارگردانان افزایش می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied