شمانیوز
شما نیوز

عشق کیارستمی به طبیعت و نمایشگاه نقاشی

نمایشگاه نقاشی‌های زنده‌یاد عباس کیارستمی با ارائه آثار دیده نشده وی روز جمعه ۱۷ آبان ماه در گالری گلستان افتتاح می‌شود.

عشق کیارستمی به طبیعت و نمایشگاه نقاشی
به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از مهر:نشست خبری نمایشگاه نقاشی‌های زنده‌یاد عباس کیارستمی در گالری گلستان، ۱۲ آبان ماه در موسسه توسعه هنرهای معاصر برگزار شد که در این نشست لیلی گلستان مدیر گالری گلستان و محمود بهمن‌پور مدیر نشر «نظر» حضور داشتند و درباره نمایشگاه و کتابی که به همین مناسبت منتشر می‌شود، سخن گفتند.

 

لیلی گلستان درباره نمایشگاه آثار زنده‌یاد عباس کیارستمی که جمعه ۱۷ آبان ماه در گالری گلستان برپا می‌شود، گفت: در این نمایشگاه آثاری از عباس کیارستمی به نمایش گذاشته می‌شوند که تا به حال دیده نشده‌اند و به جدّ می‌گویم که من برای پیدا و جمع کردن این آثار حتی به بقال محل هم رو انداختم. حتی برخی آثار نیز پس از چاپ کتاب نمایشگاه به دست ما رسید که آنها را نیز به نمایش خواهیم گذاشت.

وی توضیح داد: آقای کیارستمی از دوستان قدیمی من بود و همیشه این افتخار را به من می‌داد که نمایشگاه عکس‌هایش را در گالری من برگزار کند. من هم نقاشی‌هایش را می‌دیدم و همیشه دوست داشتم نمایشگاهی از آثارش برپا کنم اما همیشه می‌گفت «باید فرصت کنم کارها را تکمیل کنم.» پس از درگذشت کیارستمی، موضوع را با فرزندانش در میان گذاشتم تا کارهایش را جمع کنیم. در این میان، حدود ۱۲ نقاشی در خانه خودش بود و بقیه را با جستجو پیدا کردیم.

به گفته گلستان، ۳۳ نقاشی کیارستمی در نمایشگاه به نمایش در می‌آید، البته ممکن است تا جمعه آثار بیشتری برسد اما کتاب نمایشگاه با همان تعداد اثر چاپ شده است.

وی درباره فروش این آثار بیان کرد: آثار امانی است و بحث فروش وجود ندارد. آثار نقاشی کیارستمی چیزی کم از آثار پروانه اعتمادی ندارد و اگر نام کیارستمی هم روی آنها نبود، باز هم امکان برگزاری نمایشگاه از این آثار وجود داشت، چراکه واقعا نقاشی‌های مدادرنگی خوبی هستند. کیارستمی در دانشگاه نقاشی خواند و بعد از انقلاب اسلامی روی نقاشی متمرکز شد و البته در مواردی نیز اشاره کرد این نقاشی‌ها برای امرار معاشش بوده است.

محمود بهمن‌پور مدیر نشر «نظر» نیز در ادامه گفت: مجموعه‌ای که با همت خانم گلستان جمع‌آوری شده، بیانگر عشق کیارستمی به طبیعت است که در فیلم‌ها و عکس‌هایش هم دیده‌ایم. او از موضوعات مورد علاقه‌اش عکاسی می‌کرد و بعدها از روی آن نقاشی می‌کشید.

وی درباره نام کتاب اظهار کرد: نام کتاب یعنی «مداد عباس» توسط بهمن کیارستمی پیشنهاد شد و یادآور کتابی از عباس کیارستمی است که دهه ۶۰ توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ شده است.

وی یادآور شد: گالری گلستان در برابر گالری‌های بزرگ امروز کوچک است اما به نظر من مهمترین گالری ایران است چون همه هنرمندان بالاخره سری به این گالری زده‌اند و حقی که خانم گلستان بر گردن جامعه هنری دارد قابل جبران نیست.

گلستان در پایان نشست بیان کرد: فکر می‌کنم مراسم افتتاح نمایشگاه کیارستمی در روز جمعه ۱۷ آبان ماه، یادآور افتتاحیه گالری گلستان که همزمان با نمایشگاه آثار سهراب سپهری بود و در آن زمان خیابان دروس بند آمد، باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied