شمانیوز
شما نیوز

«انگل» در آمریکا ۱۰ میلیون دلاری شد

کمدی سیاه بونگ جون-هو از کره‌جنوبی که برنده نخل طلای جشنواره کن امسال شد، فروش خود در آمریکا را از مرز ۱۰ میلیون دلار هم فراتر برد.

«انگل» در آمریکا ۱۰ میلیون دلاری شد
به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از مهر: «انگل» یا «پارازیت» که نقدی اجتماعی از جامعه کره است و به عنوان نماینده این کشور برای اسکار ۲۰۲۰ معرفی شده است، از ۱۱ اکتبر در کانادا و آمریکا نمایش خود را شروع کرد و در این آخر هفته در زمانی کمتر از یک ماه، موفق شد تا فروش خود را به ۱۰ میلیون دلار برساند.

این در حالی است که این فیلم پیش از این از مرز فروش ۱۰۰ میلیون دلاری در دنیا عبور کرد و تا یکشنبه پیش در بازار سینماهای خارج از آمریکا ۱۰۲ میلیون دلار فروخته بود.

گفته شده فروش این فیلم در آمریکا می‌تواند از این رقم هم فراتر برود زیرا ۱۴۲ سالن سینما به سینماهای نمایش دهنده آن افزوده شده و اکنون ۶۰۳ سالن سینما این فیلم را نمایش می‌دهند.

به این ترتیب این فیلم به عنوان پرفروش‌ترین فیلم خارجی زبان سال در آمریکای شمالی شناخته شده است و از کمدی مکزیکی اسپانیایی زبان «فریدا را آلوده نکن ۲» که در ماه مارس موفق به فروش ۹.۲۷ میلیون دلاری شده بود، فراتر رفته است.

«انگل» نام خود را به عنوان موفق‌ترین فیلم سینمای مستقل جهان در سال ۲۰۱۹ ثبت کرده و هم نظر منتقدان و هم مردم را جلب کرده است.

برای این فیلم انتظار می‌رود که در رقابت اسکار هم نامزدی بهترین فیلم بین‌المللی و هم بهترین کارگردانی را کسب کند.

«انگل» در مورد خانواده بی‌پولی است که به خانواده ثروتمندی تعدی می‌کنند اما در مخمصه می‌افتند. منتقدان از این فیلم به عنوان اثری یاد کرده‌اند که با کمدی غیرعادی آغاز و به اثری عجیب تبدیل می‌شود که در هیچ گونه‌ای قابل دسته‌بندی نیست. آخرین اثر بونگ زندگی را زیر کفن سرمایه‌داری می‌جوید و در پایان ما را توانگرتر می‌سازد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied