شمانیوز
شما نیوز

موسیقی_نمایش آمدورفت بهار دوباره به صحنه می رود

موسیقی- نمایش «آمد و رفت بهار» به کارگردانی و طراحی منصوره علمیددی، ۲۴ آبان ماه ویژه بانوان در تالار وحدت به صحنه می رود.

موسیقی_نمایش آمدورفت بهار دوباره به صحنه می رود

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از ایسنا: طبق گزارش رسیده،این اثر نمایشی که پیشتر در خرداد سال جاری به روی صحنه رفته بود، در اجرای مجدد خود با روایتی جدید در صحنه اول و تغییراتی در دیگر صحنه‌های نمایش همراه خواهد بود.

نمایش «آمد و رفت بهار»، خوانشی اسطوره‌ای از گردش فصل‌ها با محوریت حرکت است و در آن از داستان‌های اساطیری از بین النهرین، مصر و ایران بهره گرفته شده است. در این نمایش سفر «اینانا» -ایزدبانوی سومری-به زیرِ زمین و گذار او از هفت دروازه، آغازگر داستان فصل‌ها است که با بازگشت «دوموزی» از دنیای مردگان، نوید بهار را می‌دهد. در تابستان با سه‌گانه‌ی آرش، تیر و باران، شاهد نبرد میان تیشتر (خدای باران) و اپوش (دیو خشکسالی) خواهیم بود. در تیرگان با پرتاب تیر آرش ابرها باریدن می‌گیرند و مردم برای شادی و شکر، جشن باران برپا می‌کنند. فصل پاییز با سه‌گانه میترا و آناهید و آذر به تصویر کشیده می‌شود. در ادامه زمستان با «ایزیس» الهه باروری مصر روایت می‌شود و پس از آن عروس بهار بازگشت دوباره هر بهاری را نوید می‌دهد.

عوامل این اجرا عبارتند از:نویسنده و دراماتورژ: آزاده تفضلی،کارگردان و طراح حرکت: منصوره علیمددی،اجراگران به ترتیب حروف الفبا: لیلا پورعلوی، آرتا جوادی اقدم، مونا حجازی، سمن حاجی‌محمد، الهام حسینی، بشرا خادم‌لو، آریانا داها، دلنیا دلجوان، فرشته رضازاده، سارا زینالی، پردیس صفرزاده، نرگس ظاهری، کتایون عتیقی، آیدا کائینی، مهسا کلاهدوز، مهسا لطیفی، گلناز مظهری، آیدا محمدی، مهسا محبی، پگاه نیایی‌پور، اولدوز نژادی، مینا نیکنام، پریسا یوسفی،دستیار حرکت: گلناز مظهری،دستیار نور و منشی صحنه: مریم کاتوزیان 

طراح لباس: هما شهبازی، گریم: سمیه فرهانی،طراح پوستر: نگار باقری،عکاس و تصویربردار: محمد مهیمنی،گرافیست: مریم رهی

ساخت تیزر: حسین صمیمی،مشاور برنامه‌ریزی: اولدوز نژادی،مدیر تولید: پردیس هنرنمای سورا،مشاور رسانه ای: آذین آقاجانی.

«آمد و رفت بهار» جمعه بیست و چهارم آبان ماه ساعت چهارده در تالار وحدت میزبان بانوان خواهد بود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied