شمانیوز
شما نیوز

بلیت سالن نونوار شده تئاتر شهر گران شد+جزئیات

تالار اصلی تئاتر شهر پس از تعمیرات و نوسازی‌هایی که در آن انجام گرفته با افزایش قابل توجه قیمت بلیت نمایش «فرانکشتاین »میزبان علاقه‌مندان خواهد شد.

بلیت سالن نونوار شده تئاتر شهر گران شد+جزئیات

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از ایسنا:تالار اصلی تئاتر شهر در چند ماه گذشته به دلیل تعمیر و نوسازی تعطیل شد و طبق اعلام قبلی قرار بود در همین روزها با تمام شدن کار، سالن آماده اجرای نمایش جدیدی شود و براساس خبرها هم نمایش «فرانکشتاین» به کارگردانی ایمان افشاریان و بازی پژمان جمشیدی از سوم آذر قرار است این تالار را بازگشایی کند.

اما نکته جالب در شروع به کار دوباره این تالار دولتی، قیمت بلیت نمایش «فرانکشتاین» است که با افزایش قابل توجهی نسبت به آخرین نمایش اجرا شده در این سالن یعنی «ملاقات» پارسا پیروزفر به فروش می‌رسد.

کف قیمت بلیت‌ نمایش فرانکشتاین به بالکن تالار اصلی اختصاص دارد که 60 هزار تومان است و صندلی‌های دو باکس همکف نیز هر کدام 70 هزار تومان و ردیف وسط 80 و 90 هزار تومان قیمت گذاری شده‌اند.

این افزایش قیمت بلیت برای نمایش 90 دقیقه‌ای «فرانکشتاین» در حالی اتفاق افتاده که دو نمایش آخر تالار اصلی تئاتر شهر یعنی «ملاقات» و «شاه لیر» مدت زمان اجرایشان هم حدود دو ساعت و سقف قیمت بلیت‌شان 70 هزار  تومان بود.

اگرچه با توجه به افزایش هزینه‌های تولید یک نمایش درخواست یک گروه نمایشی برای افزایش قیمت بلیت می‌تواند قابل توجیه باشد اما سوال اینجاست که چرا مدیریت تئاتر باید بلیت یک مجموعه دولتی را گران کند؟ اگر اینطور باشد دیگر چه توقعی از سالن‌های خصوصی و نمایش‌های متقاضی اجرا در آن‌ها است که در بیشتر مواقع بدون حمایت دولتی در تولید، اثری را روی صحنه می‌برند؟

پیش‌تر نمایش‌هایی برای اجرای عمومی و حتی در زمان جشنواره تئاتر فجر هم بوده که گروه نمایشی خواستار فروش بلیت با قیمتی بالاتر از حد معمول در سالن‌های دولتی بوده اما از این اتفاق جلوگیری شد و یکی از بهترین نمونه‌ها که بلیت نمایش بازار سیاه هم پیدا کرد، «اعتراف» به کارگردانی شهاب حسینی بود که در سالن اصلی تئاتر شهر و با بلیت 40، 50 و 60 هزار تومانی اجرا شد. 

با این حال شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی ماه‌ها قبل، از ضرورت تشکیل شورای تعیین قیمت بلیت خبر داده بود و مشخص نیست آیا این قیمت‌های جدید در چنین شورایی، به فرض تشکیل، مصوب شده است؟ چون اولین و بیشترین ضربه این گران شدن‌ بلیت به تماشاگر علاقه‌مند و قشر دانشجویی وارد می‌شود که تئاتر هر روز بیش از قبل برایش به کالایی لوکس تبدیل می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied