شمانیوز
شما نیوز

«در جستجوی فریده» به اسکار مستند هم رفت

مستند «در جستجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی به عنوان یکی از آثار واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین مستند نود و و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی شد؛ در حالی‌که این فیلم در بخش غیرانگلیسی‌زبان اسکار هم رقابت می‌کند.

«در جستجوی فریده» به اسکار مستند هم رفت

 به گزارش خبرنگارشمانیوز وبه نقل از ایسنا: آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار فهرست ۱۵۹ اثر مستند واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین مستند اسکار ۲۰۲۰ را اعلام کرد و مستند ایرانی «در جستجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی نیز یکی از آثاری است که می‌تواند در این شاخه به رقابت بپردازد. 

این مستند پیش‌تر نیز به عنوان نماینده رسمی سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی (خارجی) جوایز سینمایی اسکار انتخاب شده بود. 

«درجستجوی فریده» روایت‌گر قصه زندگی زنی به نام فریده است که ۴۰ سال پیش در حرم امام رضا(ع) رها می‌شود و بعد از انتقال به شیرخوارگاه توسط زوجی هلندی به فرزندی گرفته و به هلند برده می‌شود. او جست‌وجویی را برای پیدا کردن خانواده واقعی‌اش شروع می‌کند و این مستند شرح این سفر و جست‌وجو است.

آکادمی اسکار همچنین اعلام کرد برخی از این ۱۵۹ اثر مستند هنوز شرایط لازم  اکران سینمایی را احزار نکرده‌اند و بر اساس قوانین اسکار باید تا پایان سال حداقل هفت روز اکران عمومی در لس‌آنجلس و نیویورک داشته باشند. 

«آپولو ۱۱» ساخته «تاد داگلاس میلر»، مستند زندگی «دیه‌گو مارادونا» ساخته «آصف کاپادیا» و مستند زندگی «تونی موریسون» نویسنده سیاه‌پوست برنده نوبل ادبیات ساخته «تیموثی گرینفیلد» در کنار آثاری چون «کارخانه آمریکایی»، «سیتیزن کی»، «ناپدیدشدن مادرم»، «لبه دموکراسی»، «غزه»، «سرزمین عسل»، «جوزف پولیتزر: صدای مردم»، «میم مثل مالزی»، «ملاقات با گورباچوف»، «مسافر نیمه‌شب»، «خطرناک‌ترین سال»، «خانه من هند»، «اسم من دنیل است»، «به دستور رئیس‌جمهور»، «پنج روسی»، «شیطان و آدم»، «دریای سایه‌ها»، «شلیک کردن به مافیا»، «حرف زدن درباره درختان»، «ملت تک‌فرزندی»، «تایگرلند»، «واتسون»، «ستاره‌های غربی»، «وقتی بره‌ها شیر می‌شوند» و «چه کسی تاریخ ما را می‌نویسد؟» از جمله آثار مهم در رقابت شاخه مستند اسکار هستند. 

فهرست کوتاه ۱۵ فیلم منتخب شاخه اسکار مستند ۲۰۲۰ در تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر ماه) اعلام می‌شود.

همچنین نامزدهای نهایی اسکار  روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) مشخص می‌شوند و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ ۹ فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن) برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied