شمانیوز
شما نیوز

ماجرای ازدواج های محمدرضا شریفی نیا + تصاویر و بیوگرافی

محمدرضا شریفی نیا در 25 خرداد سال 1334 در تهران متولد شد. او همسر سابق آزیتا حاجیان؛ بازیگر و پدر مهراوه و ملیکا شریفی نیا است و مدرک کارشناسی تربیت بدنی دارد.

ماجرای ازدواج های محمدرضا شریفی نیا + تصاویر و بیوگرافی

رکنا نوشت : مهران مدیری در یکی از برنامه های دورهمی با موضوع شایعه روی آنتن رفت و در ابتدای برنامه درباره دکور و شایعات زیادی که پیرامون ساخت دورهمی وجود داشت صحبت کرد و از محمدرضا شریفی نیا به عنوان مهمان برنامه برای حضور در استودیوی دورهمی دعوت کرد.

 

محمدرضا شریفی نیا بازیگر پیشکسوت کشورمان بعد از حضور در برنامه از ماجرای شروع بازیگری اش گفت و ادامه داد: «من در دوران تحصیل کارهای تئاتری انجام می دادم و زمانی که هنوز دیپلم نگرفته بودم به عنوان معلم در مدرسه تدریس می کردم . من کارم را از پشت صحنه شروع کردم و در یک سال همه کارهای پشت صحنه سنتور ی و اخراجی ها را انجام می دادم و این 2 فیلم بسیار هم موفق بود. این روزها دوباره پروژه ای با استاد مهرجویی و ده نمکی دارم.»

 

 

FFL3RN8pXuv7

 

ماجرای نقش های مرد دو زنه محمدرضا شریفی نیا چیست؟

مهران مدیری در بخشی از این گفتگو از مهمان برنامه پرسید چرا این قدر نقش مرد دو زنه را بازی می کنی؟ خودت به این نقش علاقه داری؟ محمدرضا شریفی نیا گفت: بله من خودم این نقش را دوست دارم، چند وقت پیش نقش یک مرد دو زنه به من پیشنهاد شد ولی به دلیل مشکلات فیلمنامه ای نپذیرفتم؛ ولی این را هم گفتم هرکس غیر از من این نقش را بازی کند این فیلم نمی فروشد و واقعا هم نفروخت و با خنده گفت: اصلا به کسی جز من 2 تا زن می دهند؟

 

 

شایعه ازدواج محمدرضا شریفی نیا با رز رضوی

مهران مدیری از بازیگر آس و پاس خواست درباره ماجرای ازدواجش با رز رضوی توضیح بدهد که محمدرضا شریفی نیا گفت: در سفر حج معمول بود، باید زنان با محارم به حج بروند و در این سفر نام هر بازیگر مرد در کنار یک بازیگر زن عنوان شد و اسم خانم رز رضوی در کنار من آمده بود. این ماجرا در واقع شیطنت یک روزنامه در تهران بود که با تیتر زد: «ماه عسل محمدرضا شریفی نیا و رز رضوی در مکه...» من و خانم رضوی اما بارها و بارها این موضوع را تکذیب کرده ایم.

 

 

urQpzsIjNSct

 

محمدرضا شریفی نیا در برنامه دورهمی

محمدرضا شریفی نیا درباره انتخاب بازیگران و معرفی آنها به سینما گفت: «من بازیگران فراوانی را به سینما معرفی کردم و واقعا هم ستاره شدند. من ویشکا آسایش را در حالی که تازه دیپلم گرفته بود به فیلم امام علی (ع) معرفی کردم و درحال حاضر خانم آسایش یکی از بهترین هاست.»

 

سلفی-های-منشوری-بازیکنان-تیم-ملی-فوتبال (2)

 

سخت ترین نقش محمدرضا شریفی نیا

محمدرضا شریفی نیا درباره دشوار ترین نقشی که تا به حال بازی کرده است گفت : نقش ولید در سریال امام علی (ع) یکی از سخت ترین نقش های من بود؛ چرا که من نمی توانستم نقش یک فرد مست را بازی کنم! اما زمانی که من از سختی این نقش گفتم خیلی ها به من گفتند که چهره تو گویای چیزهای دیگری است که باید از همین جا عرض کنم که من تا به حال لب به سیگار  هم نزده ام، مشروب نخورده ام و هیچ کار خلافی انجام نداده ام.

درپایان اولین برنامه از سری جدید دورهمی محمدرضا شریفی نیا یک خودنویس که از دکتر بهشتی هدیه گرفته بود را به موزه دورهمی تقدیم کرد. 

 

 

بیوگرافی شریفی نیا

محمدرضا شریفی نیا در 25 خرداد سال 1334 در تهران متولد شد. او همسر سابق آزیتا حاجیان؛ بازیگر و پدر مهراوه و ملیکا شریفی نیا است و مدرک کارشناسی تربیت بدنی دارد.

 

فراگیری تئاتر و بازی در نمایش ها را از اواسط دهه 1350 شروع کرد. همچنین بازی در سینما را از سال 1370 با اوینار کاری از شهرام اسدی آغاز کرد.شریفی نیا برای اولین بار با بازی در نقش بسیار کوتاهی در فیلم پری (داریوش مهرجویی) در سال 1373معرفی شد.

 

اما قبل از آن و در سال های 1370 تا 1372 مشغول بازی در نقش ولید در مجموعه تلویزیونی امام علی (داود میرباقری) بود که با پخش این مجموعه در سال 1375 مطرح و شناخته شد.

 

محمدرضا شریفی نیا در سال 1389 در اخراجی ها 3 آخرین قسمت از سه گانه اخراجی ها، به کارگردانی مسعود ده نمکی در نقش حاجی گیرینف رقیب اکبر دباغ در انتخابات ریاست جمهوری ایفای نقش کرد. این فیلم مانند اخراجی ها و اخراجی ها 2 از مضمون جنگ ایران و عراق و روایتی طنز برخوردار است و به نوعی نتیجه قصه این سه گانه در این فیلم بیشتر نمود پیدا می کند. این فیلم با فروش 5 میلیارد و 900 میلیون تومان در داخل ایران، پرفروش ترین و پرمخاطب ترین فیلم سال 1390 بود.

 

محمد رضا شریفی نیا علاوه بر بازی در فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی، سمت های دستیار کارگردان، برنامه ریز، عکاس را هم برعهده داشته است. او علاوه بر اینها در بسیاری از فیلم ها انتخاب بازیگران را بر عهده دارد. 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • حمید

    چقدرزن میگیره .ناصرالدین شاه شده مگه.بروبسه.

  • شخ طالب

    متولد یکی از آبادی های کویر اصفهان نزدیک انارک و مدتی تواب بودند