شمانیوز
شما نیوز

بازیگر سرشناسی که تحصیل در رشته پزشکی را رها کرد

بازیگر و کارگردانی را در گفت‌وگوی تلویزیونی دیدم که فکر نمی‌کردم او دانشجوی انصرافی رشته پزشکی بود و حالا تاریخ او را به کارگردانی سریال‌های "تنهاترین سردار" و "ولایت عشق" می‌شناسد.

بازیگر سرشناسی که تحصیل در رشته پزشکی را رها کرد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تسنیم : مهدی فخیم‌زاده و نقش‌هایی که بازی کرده پر از جنب و جوش بوده است. این عادتی است که او باید از کودکی به همراه خود داشته باشد و به همین دلیل است که او در راه برگشت از مدرسه از زمین خدا استفاده نمی‌کرده و این مسیر را از روی دیوار کلیسا طی می‌کرده است. این خاطره‌ای از دوران کودکی فخیم‌زاده است. ماجراهای شیطنت این کارگردان و بازیگر به همین یک مورد ختم نمی‌شود او از دورانی می‌گوید که برای رفتن به مدرسه از میدان امام‌حسین(ع) عبور می‌کرده و با دیدن سردر «سینما مراد» در میدان «امام حسین(ع)» قصه فیلم بر روی پرده را حدس می‌زده و بعد در مدرسه یک قصه تخیلی به عنوان ماجراهای فیلم تعریف می‌کرده است.

 

فخیم‌زاده می‌گوید: این کار همیشگی من بود تا اینکه یک روز با عوض شدن فیلم سینما مراد و دوباره ساختن یک قصه جدید، به مدرسه رفتم و قصه تخیّلی فیلم را برای بچه‌ها تعریف کردم؛ اما ناگهان یکی از بچه‌ها درآمد و گفت این چیزهایی که می‌گویی حقیقت ندارد، پدرم فیلم را دیده و این فیلم داستان دیگری دارد. من هم کم نیاوردم و به آن پسر جواب دادم که پدرت اشتباه داستان را تعریف کرده است.

عشق به سینما و یادگیری هنر بازیگری او را به کلاس‌های حمید سمندریان می‌کشاند. فخیم‌زاده می‌گوید: «برای ورود به دوره بازیگری باید ۲۰ تومان پول می‌دادم. می دانستم که مادرم آرزو دارد که من رشته پزشکی در دانشگاه قبول شوم. پس پیش مادرم رفتم و گفتم که کلاس‌های تقویتی برپا شده است که برای ورود به رشته پزشکی خیلی خوب است. به این بهانه پول را از مادرم گرفتم و در کلاس‌های سمندریان ثبت نام کردم؛ اما مدتی بعد کارت کلاسهای بازیگری از داخل جیبم لو رفت و مجبور شدم که کلاس بازیگری را رها کنم.»

شنیدن اینکه فخیم‌زاده دانشجوی پزشکی بوده است، مخاطب و بیننده را متعجب می‌کند.  فخیم‌زاده تعریف کرد که رشته پزشکی را در دانشگاه قبول می‌شود و ۲ سال هم در این رشته تحصیل می‌کند اما از آنجایی که علاقه نداشته است، پزشکی را رها می‌کند و به سربازی می‌رود. بعد از سربازی رشته ادبیات را قبول می‌شود و بعد از مدت کوتاهی با آشنایی با رشته هنرهای دراماتیک به تحصیل در رشته تئاتر به طور همزمان با ادبیات می‌پردازد. این بخشی از دوران جوانی کارگردان فیلم سینمایی "شتاب‌زده" است.

فخیم‌زاده را تا قبل از بازی در سریال "مختارنامه" که نقش «عمربن سعد» را بازی کرد؛ اکثر مخاطبان تلویزیون به نام «نمکی» شخصیت‌محوری سینمایی "مسافران مهتاب" می‌شناختند. اما با عدم پخش مجدد این سینمایی در سالهای اخیر و بازی خوب فخیم‌زاده در نقش عمربن سعد مردم اغلب ترجیح می‌دهند که او را در نقش «عمربن سعد» به یاد آورند. اما او درباره تأثیر "مسافران مهتاب" در روند حرفه‌ای کارش تأکید زیادی دارد و می‌گوید که چگونه در این فیلم برای اولین بار به جای خودش حرف زده است و کار دوبله و صداگذاری این فیلم برای او که تجربه‌ای در این کار نداشته است چقدر سخت بوده است.

فخیم زاده درباره کتابی که از خاطرات خودش با عنوان «من و سینما» نوشته است می‌گوید.  بخش مربوط به فیلم "تاواریش" آماده پخش می‌شود. این فیلمی بود که فخیم‌زاده سال ۷۲ هم نویسندگی و هم کارگردانی آن را برعهده داشت. 

گفت‌وگوی تلویزیونی فخیم‌زاده پیش می‌رود و کارگردان "تاواریش" از سختی‌های تولید این سینمایی می‌گوید و همچنین از خاطره آسیب دیدن پایش در صحنه فیلمبرداری سریال "ولایت عشق". موضوع که به سریال "ولایت عشق" و صحنه فیلمبرداری مراسم نماز باران با ۳۰۰۰ هنرور می‌رسد؛ حاتمی کارگردان از علیمردانی می‌خواهد که از میهمان بپرسد «کدام یک از صحنه‌های این سریال را لحظه طلایی آن می‌دانید؟»

صحبت‌ها رو به پایان است و فخیم‌زاده بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون به استقامت و پشتکار اشاره می‌کند. براستی استقامت و پشتکار کلید موفقیت هرکاری است. برای دانشجوی انصرافی رشته پزشکی که کارگردان سریال‌های «تنهاترین سردار» و «ولایت عشق» شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied