شمانیوز
شما نیوز

رادیو نمایش سراغ «عدالت» رفت

نمایش رادیویی عدالت به نویسندگی و کارگردانی صادق وفایی روز پنجشنبه ۱۰ بهمن از رادیونمایش پخش می‌شود.

رادیو نمایش سراغ «عدالت» رفت

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر : صادق وفایی کارگردان و بازیگر نمایش‌هایی رادیویی  با اشاره به نمایش رادیویی جدید خود گفت: «عدالت» نمایش رادیویی جدید گروه نمایش «مانا» است که بناست پنجشنبه این‌ هفته از آنتن شبکه رادیویی رادیونمایش پخش شود.

وی افزود: «عدالت» پنجمین اثری است که با همکاری برنامه «یک‌نمایش، یک‌تجربه»‌ با محوریت فعالیت گروه‌های تجربه‌گرا و جوان رادیونمایش تولید می‌کنیم. متن این‌نمایش هم مانند «جنگ کی تمام می‌شود؟» یکی از نمایشنامه‌های تالیفی خودم است که محوری موضوعی و زمانی‌شان اتفاقات جنگ جهانی دوم است. در «جنگ کی‌ تمام می‌شود؟» سراغ آخرین روز جنگ جهانی دوم رفته بودم و در «عدالت» اولین روزهای اشغال لهستان در اولین سال جنگ جهانی دوم یعنی سال ۱۹۳۹ را بستر زمانی قصه کار قرار داده‌ام.

این بازیگر در ادامه گفت: داستان «عدالت» درباره حضور آلمانی‌ها در لهستان و اشغال این‌ کشور به‌ دست نیروهای نازی است. در آن برهه ۲ زن توسط نیروهای آلمانی اعدام شدند که داستان اعدام‌شان، اصل و اساس قصه «عدالت» است. در واقع، در صفحات تاریخ، تنها به همین بسنده شده که این‌دو زن به‌خاطر جرمی که از نظر آلمان‌ها مرتکب شده بودند، اعدام شدند و باقی جزئیات و اتفاقاتی که در نمایش خواهید شنید، ساخته و پرداخته تخیل خودم هستند. البته ذکر این‌نکته الزامی است که نازی‌ها برای اشغال لهستان، خیلی از زنان و مردان این‌کشور را تیرباران کرده و یا به دار آویختند ولی در این‌نمایشنامه، من سراغ آن ۲ زن رفتم و در قصه خودم، تبدیل به ۲ دختر جوان‌شان کردم.

وفایی گفت: ضبط نمایش رادیویی «عدالت» در استودیوی ۱۴ رادیونمایش، با همکاری بازیگران تئاتر و رادیو انجام شد. افکتور این‌ کار محمدرضا قبادی‌فر بود و تهیه‌کنندگی را محمد اسماعیل‌پور به عهده داشت. صدابرداری کار هم توسط صفدر حیدری انجام شد. بازیگرانی هم که در این‌کار بازی کردند، عبارت‌اند از: فرزان اسدی، تیما پوررحمانی، سایه کبیری، بهمن وخشور، جلال محبی و صادق وفایی.

کارگردان نمایش رادیویی «عدالت» گفت: پس از پخش نمایش در تاریخ گفته‌شده، گپ و گفت کوتاهی هم درباره این اثر با مهدی طهماسبی مجری و کارشناس برنامه «یک‌نمایش یک تجربه» و جهانشاه آل محمود نویسنده و منتقد رادیو داریم که پخش می‌شود.

نمایش رادیویی «عدالت»  همراه با نقد و بررسی اثر، پنجشنبه ۱۰ بهمن از ساعت ۱۲:۳۰ از آنتن رادیونمایش پخش می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied