شمانیوز
شما نیوز

برنامه «نقد سینما» فیلم فجر برای کیفیت بیشتر زنده نیست

تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «نقد سینما» از ضبطی شدن این برنامه سینمایی شبکه پنج سیما در طول جشنواره فیلم فجر خبر داد و دلایل این تصمیم را تشریح کرد.

برنامه «نقد سینما» فیلم فجر برای کیفیت بیشتر زنده نیست

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر : یوسف بچاری تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «نقد سینما» با اشاره به تولیدی شدن این برنامه در ایام جشنواره فجر تصریح کرد: در تصمیم‌گیری برای ضبطی شدن ویژه‌برنامه‌های زنده مرتبط با جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر، دو نکته مدنظر بوده است؛ یکی بالا بردن کیفیت برنامه‌ها است چون برنامه زنده سرعت و شتاب بیشتری نیاز دارد و دیگری فراهم شدن امکان حضور کارشناسان متنوع‌تر در برنامه که با توجه به زمان پخش برنامه در ساعات قبل از نیمه شب دست‌مان بازتر است.

وی ادامه داد: در جشنواره فیلم فجر برنامه «نقد سینما» ساعت ۱۲ و نیم شب روی آنتن می‌رود و تا دو و نیم یا سه بامداد پخش آن ادامه پیدا می‌کند. با توجه به این ساعت پخش، با ترفند ضبطی شدن، می‌توانیم اشخاص و کارشناسان بیشتری را برای حضور در برنامه با خود همراه داشته باشیم.

بچاری تأکید کرد: البته فاصله زیادی بین ضبط و پخش نیست و صرفاً چند ساعت زودتر برنامه ضبط و برای پخش ارسال می‌شود. این فاصله بین ضبط و پخش هم آنچنان زیاد نیست که بخواهد بازبینی خاصی روی آن صورت بگیرد. اما شرایط مهمانان بهتر است و تا نیمه شب مجبور نیستند برای حضور در برنامه منتظر بمانند.

وی افزود: از طرفی در برنامه زنده ممکن است بحث جایی طولانی شود و ما گاهی مجبور شده‌ایم برخی آیتم‌ها را پخش نکنیم و با ضبطی شدن برنامه مدیریت بهتری روی کنداکتور خواهیم داشت.

بچاری درباره اینکه چرا برنامه در همان ساعت ۲۲ و قبل از نیمه شب به‌صورت زنده پخش نمی‌شود هم توضیح داد: کنداکتور شبکه پنج در آن ساعت به صورت شبانه خالی نیست و برای ۱۰ شب متوالی مجبوریم بعد از نیمه شب برنامه را روی آنتن ببریم.

تهیه‌کننده «نقد سینما» در پایان درباره تغییرات این برنامه در ایام جشنواره اظهار کرد: به برنامه امسال دو میز فرعی اضافه شده است تیمی از دانشجویان علوم انسانی تشکیل داده‌ایم که فیلم‌ها را می‌بینند و درباره آن‌ها گفتگو می‌کنند و یک میز فرعی نقد داریم. همچنین میز دیگری برای فیلم‌های کوتاه و مستند داریم که از کارگردانان دعوت می‌کنیم و صادق داوری‌فر مستندساز و مجری رادیو در آن حضور دارد. منتقدان سینمایی برنامه نیز به اقتضای فیلم‌ها ترکیب‌های متفاوت‌تری خواهند داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied