شمانیوز
شما نیوز

مخاطبان «سه کام حبس»چه اقشاری هستند؟

سامان سالور کارگردان «سه کام حبس» در نشست رسانه‌ای این فیلم در جشنواره فیلم فجر، تاکید کرد مخاطب این فیلم همه اقشار جامعه به خصوص نوجوانان هستند.

مخاطبان «سه کام حبس»چه اقشاری هستند؟

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر : نشست خبری فیلم سینمایی سه کام حبس به کارگردانی سامان سالور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر امروز شنبه ۱۲ بهمن ماه با حضور کارگردان، متین ستوده، سمیرا حسن‌پور، پریناز ایزدیار و محسن تنابنده، بازیگران، ساسان سالور تهیه‌کننده، مسعود سلامی مدیر فیلمبرداری فیلم و محمود گبرلو مجری برنامه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست، ساسان سالور از حاضران خواست تا یک دقیقه ایستاده برای احترام به قربانیان پرواز اوکراین سکوت کنند.   

متین ستوده بازیگر این فیلم درباره نقش خود گفت: ویژگی اول فیلم این است که کارگردان و همسرس از دوستان من بودند، مساله دیگر تفاوت این نقش با دیگر نقش‌هایی بود که بازی کرده‌ام، نقشی تازه و متفاوت.

سامان سالور در ادامه این نشست بیان کرد: برای ساخت این فیلم ۳ سال تلاش کردیم هستیم و تمام سعی خود را کردیم تا جنبه دیگری از این اعتیاد را نشان دهیم. بازی تنابنده تکرار فیلم لامپ ۱۰۰ نبود چرا که این ۲ نقش با هم متفات بود و من در این فیلم از ویژگی رفاقت و انرژی تنابنده  استفاده کرده‌ام. اعتیاد با فراگیری که دارد موضوع بسیار مهمی در بافت خانواده و جامعه است و هیچ وقت نمی‌توان این سوژه را تکراری دانست، امیدوارم این نوع از فیلم‌ها تلنگری برای جامعه باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: محسن تنابتده در بحث اعتیاد و شکل جسمانی مجتبی بعد از سکته به چندین درمانگاه رفت و حرکات آن‌ها را یاد گرفت و در نهایت توانست به این نقش برسد.

وی درباره اینکه چرا نقش پلیس در این فیلم اندک بود بیان کرد: قصه فیلم به گونه‌ای بود که پلیس نقش پررنگی در فیلم نداشته باشد. چرا که قصه آدم‌هایی که درگیر بودند بسیار مهم بود.

مسعود سلامی فیلم‌بردار سه کام حبس نیز گفت: برای رنگ این فیلم تمام تلاش خود را کردم که رنگ‌های آن شبیه رنگ کارهای دیگرم نباشد. سامان به دنبال رنگ جدید در فیلم بود که درنهایت به این رنگ خاکستری و سیاه رسیدیم البته باید گفت این رنگ، رنگ امروز جامعه است و همه ما خاکستری و سیاه است.

سامان سالور نیز تاکید کرد: قرار بود فیلم رنگی بسازیم که خیلی رنگی نباشد.

وی درباره پایان‌بندی این فیلم بیان کرد: نسیم تمام تلاش خود رابرای نگه داشتن زندگی خود کرد، حتی مجتبی برای حفظ خانواده خود یک ریسک بزرگ انجام می‌دهد، پس دادن حلقه‌ها و پاک کردن تتو نسیم نیز به معنای شروع تازه است شروعی که می‌تواند  یک روزنه امید برای مخاطب رقم زده باشد.

سالور در پاسخ به این پرسش که این فیلم می‌تواند برداشت آزد از فیلم‌های دیگر باشد، گفت:  این فیلم نمی تواند برداشتی آزاد از چند فیلم باشد  ما بارها در اجرای فیلم بسیاری  از چیزها را تغییر می‌دادیم و سعی کردیم فیلمی استاندارد و تاثیرگذار بسازم و تمام سعی خود را در این زمینه کردیم فیلم قصه خود را روایت می‌کند و برداشتی آزاد از فیلم‌های مختلف نیست. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فیلم ساخته بخش خصوصی است و کمتر به پلیس و دیگر نهادهای مربوط به اعتیاد مربوط می‌شود به خاطر همین این نهادها هیچ دخالتی در ساخت فیلم نداشته باشند.

سامان سالور درباره بازی تنابنده تاکیدکرد: تنابنده جز و بازیگرانی است که با خود ایده‌های بسیار خوب دارد و کمک‌های زیادی برای پایان بندی فیلم به ما کرد در واقع پایان فیلم با مشورت تنابنده و ایزدیار نوشته شد.

ساسان سالور نیز درباره بازگشت سرمایه توضیح داد: سرمایه‌گذار فیلم به دنبال بازگشت سرمایه نبود و سه کام حبس یکی از کارهایی بود که با موضوع اجتماعی برای ساخت آن سرمایه گذاری کرد. معتقدم اگر فضا و امکان  لازم برای فیلم‌هایی مثل این فراهم می‌شود می‌تواند فروش خوبی در گیشه داشته باشد. 

محسن تنابنده در ادامه نشست تاکیدکرد: از بازی در این فیلم لذت بردم فیلمنامه فیلم کامل بود و فقط تغییرات کوچکی در آن ایجاد شد، من با  ایزدیار تجربه همکاری نداشتم اما تمرین‌های قبل از فیلمبرداری خیلی به ما کمک کرد.

ایزدیار نیز تاکید کرد: تجربه بازی با تنابنده بسیار خوب بود و حواسش به بازیگر روبرو خود هست.

سامان سالور درباره مخاطب این فیلم تاکید کرد: مخاطب اصلی فیلم اگر بتواند یک آیینه روبروی جامعه بگیرد می‌تواند همه جامعه باشد، اما مخاطب اصلی نوجوانانی هستند که مستقیم و غیر مستقیم با مساله اعتیاد مواجه هستند. مخاطب هدف این فیلم تمام کسانی است که فیلم را می‌بینند. 

ایزدیار درباره تشابه بازی خود با نقشس در ابد و یک روز تاکید کرد: سعی کردم بازی متفاوتی نسبت به ابد و یک روز داشته باشم و فاصله بگیرم، چیزی که مراقب آن هستم این است که بازی ام دچار اغراق نشود. کاراکتر فیلم کاملا متفاوت است و سعی کردم آن باور پذیر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied