شمانیوز
شما نیوز

متین ستوده و سمیرا حسینی; از ماجرای دوستی تا آلبوم موسیقی

متین ستوده و سمیرا حسینی، دو بازیگر جوان سینما، تلویزیون و تئاتر می‌گویند خود را مکمل همدیگر می‌دانند و دوستی‌شان به آنها کمک زیادی کرده است.

متین ستوده و سمیرا حسینی; از ماجرای دوستی تا آلبوم موسیقی

به گزارش خبرنگار شما نیوز به نقل آرت: این شب‌ها نمایش “دراکولای سفید” ساعت بیست و سی دقیقه در سالن شهرزاد روی صحنه می‌رود؛ نمایشی سورئال که در آن دو دوست صمیمی “متین ستوده” و “سمیرا حسینی” با هم همبازی شده‌اند.

 

در کارنامه هنری متین ستوده می‌توان به فیلم‌های سینمایی “خانه دیگری”، “نرگس مست”، “زرد”، “ترمینال غرب” و “بهشت گمشده” اشاره کرد و از سمیرا حسینی فیلم‌های سینمایی “گیس بریده”، “دخمه” و “خجالت نکش” نام برد.

 

​این دو بازیگر در گفتگو با عباسعلی اسکتی در مجله کلبه سرگرمی از صمیمیت خود و سال‌های حضورشان در سینما و تئاتر صحبت کرده‌اند. بخش‌هایی از این گفتگو را می‌خوانید.

 

تئاتر “دراکولای سفید” چه حرفی برای گفتن دارد؟

سمیرا حسینی: سوژه تئاتر ما بیشتر صلح جهانی است که در غالب یک داستان و یک اتفاق سورئال فانتزی کمدی به آن پرداخته می شود.

 

چرا از این همه فعالیت هنری بازیگری را انتخاب کرده اید؟

متین ستوده: این سوالی که می‌پرسید را باید از آدم و حوا شروع کنیم! دلیل اصلی من این بود که از بچگی در این فضا بزرگ شده بودم و یک روز احساس کردم که برای من بهترین شغل بازیگری است. بازیگری را از صفر شروع کردم و تا اینجا به نتیجه نسبتا خوبی رسیده‌ام.

 

سمیرا حسینی: من هم از کودکی بازیگری را دوست داشتم، خیلی دوست داشتم در این زمینه تحصیلات داشته باشم، دانشگاه رفتم و بعد جذب کار شدم، ولی همان طور که متین جان هم گفت، اتفاقی است که از کودکی در آدم شکل می گیرد. فکر می کنم همه آنهایی که قرار است هنرمند شوند، از کودکی حس می کنند که به یک هنری سوق و گرایش دارند.

 

چگونه با هم دوست و اینقدر صمیمی شدید؟

متین ستوده: ما هر دو چند سال در تیم فوتسال هنرمندان بازی می کردیم، دوستی ما از آنجا شروع شد. روحیات‌مان در عین حال که خیلی از هم دور است، خیلی به هم نزدیک است و به نوعی مکمل همدیگر هستیم. شاید ضعف هایی که من در وجودم دارم، نقاط قوت سمیرا باشد و بالعکس! این باعث می شود خیلی به هم نزدیکتر شویم و این صمیمیت در طول زمان، بیشتر و بیشتر شکل بگیرد تا جایی که الان سمیرا حکم خواهر من را دارد.

 

سمیرا حسینی: من هم همین طور، با توجه به اینکه هم متین و هم من دوستانی داریم که از دوران دبیرستان با هم دوست شده ایم، ولی در این فضا و در اطرافیانم کسی را که اینقدر بی ریا و خالصانه کنار آدم باشد، ندیده ام. چیزی که من را خیلی جذب متین کرد، دل صاف و مهربانش بود، چیزهایی که شاید نتوانستم رودررو به متین بگویم، ولی الان فرصت خوبی است که بگویم، واقعا مکمل یکدیگر هستیم، خیلی چیزها از او یاد گرفته ام و نقاط ضعفم را توانسته ام کمرنگ کنم، این رفاقت واقعا برای من ارزشمند است.

 

تئاتر کجای زندگی شماست و وضعیت امروز تئاتر را چگونه می بینید؟

سمیرا حسینی: تئاتر برای من همه زندگی است و در اولویت قرار دارد. اولین چیزی که دارای اهمیت است تئاتر، بازیگری و کلا هنر است. متاسفانه تئاتر ما الان در همه زمینه ها نقاط ضعف خیلی زیادی پیدا کرده است. نویسندگی، کارگردانی، بازیگری، متاسفانه خیلی کارها هستند که فروش خوبی دارند، ولی تئاتر نیستند، شو هستند و شو با تئاتر فرق می کند. الان تئاتر مملکت ما به این سمت و سو می رود، چون پشتوانه و حمایتی ندارد.

 

متین ستوده: تئاتر برای من یک کارگاه بازیگری از صفر تا ابد است. من بازیگری را با تلویزیون شروع کرده ام و تصمیم من این بود که بازیگر شوم، خیلی لیبل نمی گذارم که من بازیگر تلویزیون هستم یا سینما و تئاتر. همیشه سعی کرده ام که بازیگر خوبی باشم، چه در قاب تلویزیون، چه روی پرده سینما و چه صحنه تئاتر.

 

خوش چهره بودن چقدر در پیشنهاد نقش به بازیگرها تاثیر دارد؟

متین ستوده: جوابی که من می خواهم بدهم خیلی صادقانه است، پس نمی گویم، چون چاپش می کنید، به نظر من هیچ تاثیری ندارد.

 

سمیرا حسینی: در بخش سینما و بیشتر تلویزیون، زیبایی چهره به نظر من واقعا مهم است، اتفاقا من می‌بینم دختر خانم ها و آقایانی که چهره زیبا و چشمان سبزی دارند، الان کار می کنند.

 

متین ستوده: اینها بازیگر قدیم بوده‌اند و مال الان نیستند.

 

شما یک آلبوم موسیقی داشتید، سرانجام آن چه شد؟

سمیرا حسینی: این آلبوم از نه سال پیش کلید خورده و تقریبا یک سال می شود که تمام شده است، کار کاملا فاخر هنری است، خوانش و شعرهای آن برای خودم و موسیقی برای آقای علیرضا شمس اسکندری است، نوازنده های بنام ایران در این آلبوم نوازندگی کرده اند و خود ارشاد هم زمانی که داشت مجوز کار را می داد گفت جزو کارهای فاخر ایران است. دلیل اینکه یک سال است بیرون نیامده، اتفاقات مالی این کار است، ما برای این کار هزینه کرده ایم، این کار در هشت سال آماده و ساخته شده و حالا که می خواهیم کار را توزیع کنیم، ناشرمی گوید هزینه نشر را باید خودتان بدهید، بعد که پخش کند پنجاه درصد از هزینه فروش را برمی دارد.

 

متین ستوده: خیلی زیباست، من یک تراک آن را شنیده ام و واقعا مبهوت شده ام.

 

چهار شخصیت که دوست دارید از نزدیک ببنید؟

متین ستوده: بهروز وثوقی، آلپاچینو، رابرت دنیرو، مریل استریپ.

سمیرا حسینی: برای من مهم نیست کسی را از نزدیک بیبنم، مثلا دوست دارم اگر آقای آلپاچینو کارگاه بازیگری می گذارد بروم و در آن کارگاه شرکت کنم ولی اینکه از نزدیک ببینم خیلی برای من مهم نیست.

متین: من هم دوست ندارم از نزدیک ببینم که با آنها عکس بیندازم، فضایی باشد که بشود با آنها صحبت کرد و هم کلام شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied