شمانیوز
شما نیوز

سیمین غانم خواننده زن ایرانی را بیشتر بشناسید

سیمین غانِم خواننده زن ایرانی است. از جمله آثار معروف غانم می‌توان «گل گلدون من»، «سیب»، «مرد من»، «پرنده» و «قلک چشات» را نام برد.

سیمین غانم خواننده زن ایرانی را بیشتر بشناسید

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از بیتوته: سیمین غانِم خواننده زن ایرانی است. از جمله آثار معروف غانم می‌توان «گل گلدون من»، «سیب»، «مرد من»، «پرنده» و «قلک چشات» را نام برد.

 

چکیده ای از بیوگرافی سیمین غانم:

متولد: 22 فروردین 1323 

محل تولد: تنکابن، مازندران

محل زندگی : تهران

ملیت: ایرانی

حرفه :خواننده

سبک : پاپ ایرانی، سنتی ایرانی

فرزندان : فرسیم

 

سیمین غانم در تاریخ 22 فروردین 1323 از پدری تهرانی و مادری اهل ساری در شهر تنکابن زاده شد. پدر سیمین غانم رئیس دارایی شمال بود. البته بعدها به کار تجارت مشغول شد ولی در زمان تولد سیمین رئیس دارایی بود و از تهران به تنکابن منتقل شده بود. سیمین غانم حدود هشت سالش بود که به تهران بازگشتند. سیمین غانم دختر خاله مرحوم تورج شعبانخانی می باشد.

 

سیمین غانم از ۹ سالگی در جشن‌های مدرسه می‌خواند. غانم در سال ۱۳۴۱ در مسابقه‌های آموزشگاه‌های ایران در رشتهٔ آواز اول شد. نخستین اجرای تلویزیونی سیمین غانم ترانهٔ موج خروشان با تنظیم استاد مرتضی حنانه و تهیه عباس زندی در سال ۱۳۴۷ بود. سیمین غانم فعالیت رسمی خود را از ۲۵ سالگی آغاز کرد.

سیمین غانم دوره موسیقی سنتی و ردیف را زیر نظر استاد محمود کریمی گذراند. مدتی نیز نزد استاد مرتضی حنانه قواعد موسیقی و سلفژ را آموخت و با استاد علی تجویدی نیز در زمینه موسیقی کار کرد.

simin-ghanem1-3

 

صدای سیمین غانم که جز دسته صداهای کنترآلتو قرار می‌ گیرد و اکثر مردم از شنیدن آن لذت می برند. سیمین غانم در بیان و القاء اوج و حضیض‌ های عاطفی بسیار مهارت دارد و از حنجره ای پرقدرت برخوردار است.

hhe1035 - Copy

پس از انقلاب 57 سیمین غانم بیشتر از ۲۰ سال از خوانندگی جدا ماند و نخستین کنسرت او پس از انقلاب در مهرماه ۱۳۷۸ در سینما صحرا در تهران برگزار شد. در حال حاضر سیمین غانم به همراه خانواده‌اش در ایران به سر می‌برد و گه‌گاه به اجرای کنسرت می‌پردازد.

hhe1034 - Copy

 

سیمین غانم و همسرش :

hhe1036

 

ماجرای ازدواج خانم سیمین غانم از زبان خودش: به دلیل مخالفت خانواده ام برای ورود به دنیایی موسیقی ازدواج کردم با خودم گفتم بهترین راهکار برای من یک ازدواج مناسب است ازدواج با فردی که درک درستی نسبت به هنر داشته باشد و به من هم اعتماد کند و ضمن رعایت همه موازین اجازه فعالیت موسیقایی به من دهد افراد زیادی به خواستگاری من آمدند اما هیچ کدام از آنها نمی توانستند نظر من را تامین کنند تا اینکه با همسرم آشنا شدم در همان روزهای اول ازدواجم به این موضوع پی بردم که او همان فردی است که انتظارش را می کشیدم زمانی که ازدواج کردم بیست و پنج سال داشتم و از آن به بعد فعالیت موسیقی ام را به شکل جدی پیگیری کردم اما به همسرم اطمینان دادم که همه موازین را رعایت می کنم و کاری نمی کنم که مایع سرشکستگی او شوم و از دوران جوانی ام تا به امروز به این عهدم وفادار بودم.

 

آلبوم های معروف سیمین غانم :

• آلبوم کاسپین 

• آلبوم قلّک چشات

• آلبوم ماتم

 

simin-ghanem1-2

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied