شمانیوز
شما نیوز

هویت فیلم «مردن در آب مطهر»

نوید محمودی کارگردان فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» از فیلم‌های حاضر در بخش سودای سیمرغ سی‌هشتمین جشنواره فیلم فجر معتقد است این فیلم درباره هویت اعتقادی مهاجران اروپا است.

هویت فیلم «مردن در آب مطهر»

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر : نوید محمودی کارگردان فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» که تهیه‌کنندگی آن را جمشید محمودی برعهده دارد، درباره تفاوت این فیلم با دیگر آثار مشترکش با برادرش توضیح داد: مهمترین تفاوتی که «مردن در آب مطهر» با دیگر آثار ما دارد، این است که دغدغه‌های امروز مهاجرین را نمایش می‌دهد. مهاجرینی که از افغانستان مسیر ایران را برای رسیدن به اروپا انتخاب می‌کنند.

 

 

این تهیه‌کننده و کارگردان سینما بیان کرد: در این فیلم به سختی‌ها و گرفتاری‌هایی که برای رسیدن به اروپا مهاجران تحمل می‌کنند اشاره شده است که یکی از مهمترین گرفتاری‌های مهاجرات بحث پذیرفته شدن آنها در اروپا است. اینکه مهاجران برای مهاجرت به اروپا چه شرایطی را می‌پذیرند بسیار مهم است و در این فیلم نیز به آن اشاره شده است.

وی تاکید کرد: «مردن در آب مطهر» درواقع درباره هویت اعتقادی مهاجران است که برای مهاجرت به کشوری دیگر با چه سختی‌هایی مواجه می‌شوند.

این کارگردان سینما توضحی داد: ایده ساخت «مردن در آب مطهر» در سفری که به اروپا داشتم به ذهنم رسید، در واقع در آن سفر با فردی مواجه شدم که برای زندگی در اروپا شرطی را پذیرفته بود که این امر زندگی‌اش را بی‌هویت کرده بود. بعد از آشنایی با این فرد، تصمیم گرفتم که فیلمی با این موضوع بسازم و چند سال بعد از این دیدار، قصه ایی را طراح کردم که بخش از قصه از آن فرد وام گرفتم.

محمودی گفت: تاکید کردم که در روبرو شدن با مهارجران چه ایرانی‌ها و چه افغان‌ها به مسائلی دست پیدا کردم که این مسائل را در فیلمنامه خود وارد کردم.

 

 

وی درباره انتخاب بازیگران این فیلم سینمایی بیان کرد: انتخاب بازیگران در فیلم‌های ما این گونه است که هنگام نوشتن فیلمنامه سعی می‌کنیم از بازیگرانی استفاده کنیم که نزدیک‌ترین حالت را به کارکتر فیلم داشته باشد. به عنوان مثال وقتی شخصیت سهراب را نوشتم نزدیک‌ترین بازیگر به شخصیت سهراب را علی شادمان دانستم و معتقد بودم که می‌تواند بهترین گزینه باشد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شکستن همزمان بیست استخوان» ادامه داد: برای شخصیت ستاره نیز باید بگویم که ندا جبرئیلی بهترین گزینه برای این نقش بود، در واقع این بازیگر پیش از این نقش یک دختر افغان را بازی کرده بود براساس شناختی و همکاری که با این هنرمند داشتم وی را برای بازی در این فیلم انتخاب کردم.

وی بیان کرد: مهمترین چیزی که درباره مهاجرت و مهاجران وجود دارد این است که مهاجران هیچ وقت برای مهاجرت به کشور دیگر وقتی از یک کشور دیگر می‌گذرند در پایتخت آن کشور ساکن نمی‌شوند و بیشتر در حومه شهر حضور دارند، به همین دلیل لوکیشن‌های این فیلم نیز در جاده خاوران انتخاب شده است.

کارگردان فیلم «مردن در آب مطهر» درباره ادامه راه فیلمسازی با موضوع افغان‌ها توضیح داد: تا زمانی که در ذهن من و برادرم قصه‌های جذاب شکل بگیرد ساخت چنین فیلم‌هایی را ادامه می‌دهیم، اما قرار نیست همه تولیدات ما با موضوع مهاجران افغان باشد، به طوری که جمشید محمودی در حال حاضر مشغول نوشتن یک فیلمنامه است که هیچ ربطی به مهاجران افغان ندارد.

وی توضیح داد: جایی که احساس کنیم حرفی برای گفتن و قصه‌ای برای ساختن وجود دارد، سراغ آن می‌رویم در غیر این صورت هیچ اصراری برای ساخت این فیلم‌ها نداریم.

این تهیه کننده سینما بیان کرد: «مردن در آب مطهر» درباره عشقی است که در فیلم روایت می‌شود، عشقی که در همین مهاجرت زنده می‌شود و جان می‌گیرد و ادامه پیدا می‌کند. دغدغه بسیار مهم یک آدم در مسیر انتخاب است آدمی که آسایش را برای خود انتخاب می‌کند و یا در مسیر عشق و دلداگی قدم برمی دارد. فکر می‌کنم که این فیلم یک عاشقانه جذاب برای مخاطب است و مخاطب با این عشق هم مسیر و همراه می‌شود.

وی توضیح داد: تاکید می‌کنم که این فیلم یک داستان عاشقانه دارد که در بستر آن مهاجرت روایت می‌شود.

محمودی در پایان گفت: انسان بودن در هر شرایط و هر اقلیمی دغدغه بزرگ فیلم است، تاکید بزرگی بر انسان بودن دارد و اینکه مهربانی نجات دهنده امروز جهان است، معتقدم با کینه دنیا به جایی نمی‌رسد و معتقدم هرچه قدر مهربان تر باشیم جهان زیباتری داریم، این فیلم تمام آنچه که مخاطب یادآوری می‌کند، انسان بودن است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied