شمانیوز
شما نیوز

پژمان جمشیدی از "خط فرضی" سینما تا "زیر خاکی" تلویزیون

پژمان جمشیدی دو فیلم در جشنواره فیلم فجر دارد و به زودی با "زیر خاکی" به تلویزیون می‌آید؛ او معتقد است خنداندن مردم ایران کار سخت و پیچیده‌ای است و فیلمنامه می‌تواند راه نجات کمدی در سینمای ایران باشد.

پژمان جمشیدی از "خط فرضی" سینما تا "زیر خاکی" تلویزیون

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تسنیم : فوتبالیست بود و سر از سینما و عرصه بازیگری در تلویزیون درآورد؛ چرا که در سال 1392 در مجموعه تلویزیونی "پژمان" به عنوان بازیگر نقش آفرینی کرد. طرح اولیه این سریال با ایده خود پژمان جمشیدی شکل گرفت. پس از آن در تئاتر و سریال کارهای مختلفی ارائه کرده‌ است. او در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد بهترین بازیگر مکمل مرد برای بازی در فیلم سوءتفاهم شد. در جشنواره سی و هشتم دو فیلم "دوزیست" و "خوب بد جلف"2 را دارد و جلوی دوربین "زیرخاکی" تلویزیون رفته است و به زودی به آنتن سیما خواهد رسید. سریالی که تصویربرداری فصل اول آن چندی پیش به پایان رسید.

قصه "زیرخاکی" از 30 مردادماه در شهرک سینمایی آغاز شد درباره مردی است که دنبال "زیرخاکی" است و برای یافتن گنج درگیر ماجراهای هیجان‌انگیزی می‌شود! جلیل سامان کارگردان این سریال تلویزیونی با گذشت دو سال از پخش "نفس" آخرین ساخته‌ تلویزیونی‌اش، این سریال را در 25 قسمت می‌سازد. 

"زیرخاکی" بعد از گذشت چند ماه فیلمبرداری در لوکیشن‌های متعددی چون محله باغ آذری تهران، خانه‌هایی در مرادآباد، شهرک غزالی، بیمارستان، کلانتری، پایگاه هوایی شهید لشکری مهرآباد، جاده قم و... ، فصل اولش به پایان فیلمبرداری رسید. "زیرخاکی" جلیل سامان فصل دومی هم دارد؛ چرا که از ابتدا اعلام کردند که این سریال تلویزیونی در دو فصل و 25 قسمت ساخته می‌شود. 

این سریال جلیل سامان علاوه بر حضور متفاوت پژمان جمشیدی و بازگشت ژاله صامتی به تلویزیون با این اثر، از چهره سینمایی پرکار و محبوبی چون هادی حجازی‌فر استفاده کرده است که در "زیرخاکی" تلویزیون نقش‌آفرینی می‌کند؛ همچنین گوهر خیراندیش نیز نقش متفاوتی در این سریال دارد.

تصویربرداری فصل اول "زیرخاکی" به تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌نیا در میدان قزوین به پایان رسید و به زودی عوامل برای ضبط فصل دوم سریال آماده می‌شوند.

پژمان جمشیدی درباره فیلم "خوب، بد، جلف"2 به خبرنگار خبرگزاری تسنیم،  گفت: "خوب، بد، جلف"2 از نظر داستانی ادامه "خوب، بد، جلف" 1 نیست و از نظر اسم مطابقت دارد. فیلمی از پیمان قاسمخانی که در آن افتخار همکاری مجدد با سام درخشانی را داشتم. امیدوارم کسانی که این فیلم را در سینما می‌بییند از آن خوششان بیاید و برای دقایقی حالشان را خوب کند. 

او در مورد این که چه باید کرد تا حال مردم در سینما خوب شود، گفت: به نظرم برای بهتر کردن حال مردم در سینما باید به کار خود متعهد باشیم؛ همیشه سعی کرده‌ام با مردم ارتباط خوبی داشته باشم. فرقی ندارد شغل آدم چه باشد مهم این است که انرژی خوبی به اطرافش بدهد. 

جمشیدی تأکید کرد: من فقط فیلم‌های خودم و "روز صفر" را دیدم و هر سه را دوست داشتم؛ امیدوارم که در چند شب آینده بتوانم چند فیلم دیگر را ببینم. 

او درباره بلاتکلیفی "دینامیت" و به آنتن رسیدن "زیرخاکی" گفت: هنوز نمی‌دانم که تکلیف فیلم سینمایی "دینامیت" چه خواهد شد و چرا پخش نمی‌شود. با این حال در فیلمی به نام "خط فرضی" به کارگردانی فرنوش صمدی و تهیه‌کنندگی علی مصفا بازی کرده‌ام. در این فیلم با سحر دولتشاهی، آزیتا حاجیان و حسن پورشیرازی همکاری داشتیم. همچنین سریال "زیرخاکی" جلیل سامان را هم برای تلویزیون بازی کرده‌ام که تصویربرداری فصل اول آن به پایان رسیده و روی آنتن خواهد رفت.

بیشتر بخوانید

  • جای خالی مدیریت مشفق در تلویزیون/ بازاریابی و پخش ما در سینما مشکل دارد

  • شروع "رعد و برق" تلویزیون در اهواز/ کدام بازیگران جلوی دوربین افخمی می‌روند؟

  • چرا تلویزیون از فضای مجازی الگو می‌گیرد؟/ واکنش بازیگر سینما به فیلم‌هایی که روزنه امید ندارند

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره ساخت کمدی و راه نجات کمدی در سینمای ایران، افزود: فیلم‌هایی مثل "اجاره‌نشین‌ها" به دفعات کمی در سینمای ما بعد از انقلاب تولید شده است. ساختن کمدی و خنداندن مردم کار بسیار سختی است، هم به دلیل هوشی که مردم ما دارند و هم به دلیل مشکلاتی که همه ما می‌دانیم در سطح جامعه وجود دارد. گاهی اوقات برای این که بتوانید مردم را بخندانید مجبورید که دوز کمدی را بالا ببرید. برای بازیگری نیز خطری وجود دارد؛ اگر زیاد بازی کنید توی ذوق می‌زند و اگر کم بازی کنید نمی‌خندند. بنابراین باید خط وسطی را رعایت کنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این موضوع را کارشناسان باید بگویند اما معتقدم که راه نجات کمدی و به صورت کلی سینمای ایران فیلمنامه است که می‌تواند سینمای ما را رشد بدهد. 

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied