شمانیوز
شما نیوز

پخش زنده مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر + جزئیات

آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به صورت زنده از رسانه ملی پخش می‌شود.

پخش زنده مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر + جزئیات

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران: با پایان یافتن نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت، مراسم اختتامیه این جشنواره بعدازظهر روز سه شنبه (۲۲ بهمن ماه) از ساعت ۱۸:۳۰ در محل برج میلاد تهران برگزار و به صورت زنده و اختصاصی از شبکه نمایش سیما پخش خواهد شد.

 

رادیو ایران هم امسال مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر را از ساعت ۱۹ تا ۲۳ به صورت مستقیم پخش می‌کند.

 مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با تشکیل صفی طولانی از مهمانان غیرسینمایی به همراه بچه‌هایشان عصر سه‌شنبه، ۲۲ بهمن در مرکز همایش‌های برج میلاد آغاز شد.

برای این ‌مراسم به سیاق سال‌های گذشته علاقه‌مندان زیادی پشت در ورودی ‌مرکز همایش‌ها جمع شده بودند که بعضی با گرفتن یک بلیت خود را به داخل رساندند اما خان اصلی ورود، درهای سالن همکف است که پشت آن‌ها صف طویلی تشکیل شده در حالی ‌که‌ بخش زیادی از صندلی‌های همکف با عوامل فیلم‌ها پُر شده‌اند.

افراد ‌حراست و تشریفات ‌اگرچه ‌مانع ورود همه مهمانان به طبقه همکف نمی‌شوند اما عده‌ای با جیغ‌ و فریاد و هول سعی در ورود به سالن دارند.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی ،منوچهر شاهسواری، همایون اسعدیان، محمد مهدی طباطبایی نژاد معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، علیرضا تابش رییس بنیاد سینمایی فارابی، فریدون جیرانی، جواد عزتی، مجید مجیدی، هومن بهمنش، رسول صدرعاملی، نرگس آبیار، محمد مهدی عسگرپور، ندا جبرائیلی، محمد کارت، مصطفی رزاق کریمی، کامران ملکی، مهران غفوریان، علی شادمان‌فر، مسعود امینی تیرانی، غلامرضا موسوی از جمله هنرمندان و مدیران حاضر در مراسم هستند.

اجرای این مراسم را محمدرضا شهیدی فر برعهده دارد و در ابتدا پس از تلاوت قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی و ادای احترام به سردار سلیمانی و شهدای سقوط هواپیمای اوکراین،تیزری از روند برگزاری جشنواره در ده روز گذشته پخش شد.

سپس ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به عنوان اولین سخنران این رویداد در سخنانی ضمن تشکر از عوامل جشنواره و فیلمسازان به شهادت سردار قاسم سلیمانی و اتفاقات اخیری که در جامعه رخ داده اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره هر سال ما را کنار هم جمع میکند تا فیلمسازان به بیان نظرات خود بپردازند و پس از آن گفت و گو ها آغاز میشود. اینها آغازی است برای باهم بودن و فهم و درک دنیای پیرامون. اگر این مهم به درستی اتفاق بیفتد توسعه نیز رخ میدهد. جشنواره این امکان را ایجاد میکند تا یک دیگر را بهتر ببینیم و درک کنیم. همچنین این جشنواره باعث خیزش مردمی میشود و در ادامه شکاف های اجتماعی را ترمیم و به آینده امیدوار میکند. به امید روزهای بهتر و آینده روشن تر برای ایران عزیزم.

سپس نامزدهای بخش مواد تبلیغاتی اعلام شد تا برگزیدگان این بخش معرفی شوند:

هیات داوران این بخش عبارتند از محمد روح الامین، امیر شیبان خاقانی،حبیب مجیدی هستند که برای اهدای جوایز دو تن از اعضای هیات داوران به روی صحنه حاضر شدند، حبیب مجیدی به دلیل سفر در مراسم حاضر نیست.

سیمرغ بلورین بهترین عکس اهدا شد به مریم تخت کشیان برای فیلم "غلامرضا تختی"

سیمرغ بلورین بهترین پوستر اهدا شد به محمد تقی پور برای فیلم "23 نفر"

سیمرغ بلورین بهترین تیزر و آنونس تعلق گرفت به امید میرزایی برای فیلم "شاه کش"

در ادامه مراسم پایانی جشنواره فیلم فجر تیزر داوران مسابقه فیلم های کوتاه،مستند و نگاه نو پخش شد تا برگزیدگان این بخش معرفی شوند.

مهدی جعفری، مصطفی رزاق کریمی،هادی مقدم دوست،روح الله حجازی و فرشته طائرپور به روی صحنه حاضر شدند.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌ کوتاه داستانی اهدا شد به کارگردان فیلم "دابر" سعید نجاتی (تهیه‌کننده: سعید نجاتی و مهدیه غلامحسینی)

نامزدهای این بخش عبارتند از: امتحان (کارگردان: سونیا حداد، تهیه‌کننده: پوریا حیدری اوره)
کوچه (کارگردان: محمدرضا مصباح، تهیه‌کننده: امیرحسین مهر)

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied