شمانیوز
شما نیوز

تعیین اکران نوروز ۹۹ به «کمیته» واگذار شد

کمیته‌ای ویژه فیلم‌های اکران نوروزی سال ۹۹ را تعیین می‌کنند.

تعیین اکران نوروز ۹۹ به «کمیته» واگذار شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از برترین ها: بر اساس نظام‌نامه اکران ۹۹ فیلم‌های اکران نوروزی با اولویت آثار جشنواره ملی فیلم فجر، توسط کمیته‌ای متشکل از معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، مدیرعامل خانه سینما، دبیر شورای صنفی نمایش، مدیرکل نظارت و یک نفر کارشناس خبره به انتخاب رییس سازمان سینمایی تعیین می‌شود. البته در این نظام نامه درباره مدیر کل نظارت اشاره نامشخصی شده و سمت دقیق این جایگاه حقوقی به درستی اشاره نشده است.

این در حالی است که نظام‌نامه اکران سال ۹۸، اشاره‌ای به اکران نوروزی نکرده است و فیلم‌های اکران نوروز ۹۸ در فرآیندی که جزییاتی از آن به طور رسمی و دقیق اطلاع رسانی نشد در سازمان سینمایی مشخص شده بود.

با این حال در نظام‌نامه اکران ۹۹ درباره اکران نوروزی صراحت دارد و یک کمیته ویژه با اعضای اغلب مشخص را مامور تعیین اکران نوروزی سال ۹۹ کرده است. حال انتظار می رود مکانیزم انتخاب شخصیت های حقیقی این کمیته نیز شفاف سازی نشود.

انتخاب فیلم های اکران نوروز ۹۹ در حالی توسط یک کمیته خاص اتفاق می افتد که طبق نظام نامه اکران سال ۹۹، تعیین سرگروه های اکران در طول سال به شکل قرعه کشی خواهد بود.

بر اساس نظام نامه اکران سینمای ایران در سال ۱۳۹۹ سرگروه های هفت گانه سینمایی بر اساس جدول سینماهای پرفروش کشور و با معرفی انجمن سینماداران معرفی می شوند و حداقل یکی از سرگروه های هفت گانه در خارج از تهران خواهد بود.

فیلم های متقاضی اکران که پروانه نمایش هم دارند می توانند متقاضی اکران در یکی از این سرگروه های هفت گانه باشند و نکته مهم این است که تعیین سرگروه اکران از سال ۹۹ با قرعه کشی خواهد بود. همچون سال های قبل استمرار اکران یا بر اساس قرارداد یا مبتنی بر کف فروش خواهد بود.

فیلم های متقاضی اکران در سه سبد کمدی، عام و سایر توزیع می شوند و قرعه کشی برای هر سرگروه به صورت نوبتی از بین این سه سبد صورت می گیرد.

اولین دوره قرعه کشی اکران پس از تعیین سرگروه های نوروزی و قرعه کشی از دو سبد برای برنامه آینده و به زودی خواهد بود. اگر فیلمی از قرعه کشی انصراف دهد تا ۶ ماه نمی تواند در قرعه کشی شرکت کند و مشمول اکران نوروزی هم نمی شود.

اکران همزمان بیش از ۲ فیلم کمدی و ۲ فیلم کودک و نوجوان با همدیگر مجاز نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied