شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

آیا با ازدواج در تایلند می توان اقامت گرفت؟

سرزمین تایلند به سبب موقعیت جغرافیایی خود، خواستگاه معابد و سواحل متعددی است به طوری که به طرز سنتی و شگفت انگیزی طراحی شده اند. کشور تایلند پر از معابد رنگارنگ است که جزء شاهکارهای معماری جهان هستند و هرساله توریست های بی شماری را جذب خود می کند.

آیا با ازدواج در تایلند می توان اقامت گرفت؟

 

کشور تایلند در سال های اخیر در زمینه گردشگری پیشرفت های بسیاری داشته و نظر افراد بسیاری را به سمت خود جذب کرده است، سالانه میلیون ها گردشگر برای بازدید از جاذبه های گردشگری این کشور زیبا، تور تایلند را در برنامه سفر خود قرار می دهند. پیشرفت چشم گیر این کشور سبب شده که افراد بسیاری به فکر مهاجرت به تایلند و گرفتن اقامت دائم آن از روش های مختلف باشند، همانطور که می دانید یکی از روش های دریافت اقامت ازدواج در آن کشور بوده، اما آیا با ازدواج در تایلند می توان اقامت گرفت؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

 

شرایط و رسوم ازدواج در تایلند

رسم و رسومات ازدواج در تایلند تفاوت های بسیاری با سایر نقاط دنیا دارد، گردشگران تور نوروز 99 لحظه آخر  بهتر است قبل از بررسی شرایط گرفتن اقامت با ازدواج، با رسم و رسوم مردم این کشور آشنا شوند.

از مرسوم ترین شرایط ازدواج در تایلند آن است که داماد باید هزینه ای را به خانواده عروس برای بزرگ کردن او پرداخت کند، همچنین عروس در مراسم عروسی برای اثبات علاقه خود باید وارد آب رودخانه ای جاری شود، زیرا مردم تایلند بر این باورند که با این کار روح دختر پاک می شود. برای ازدواج در این کشور باید دوران تحصیلی شما پایان یافته باشد و پس از آن به خاستگاری فرد مورد نظرتان بروید.

 

مراحل ازدواج یک فرد خارجی در این کشور به شرح زیر است:

  • مراجعه به سفارت جهت تایید مدارک و اثبات آن که مجرد هستید.
  • ترجمه مدارک ازدواج به تایلندی.
  • تایید مدارک شما توسط کنسولگری تایلند.

 

ب

 

اقامت تایلند از طریق ازدواج

 

اگر قصد مهاجرت و اقامت دائم در تایلند را دارید لازم است بدانید که این کشور به افراد خارجی که با دختران تایلندی ازدواج می کنند اقامت نمی دهد و باید این فکر را از سرتان بیرون کرده و به فکر راه های دیگری برای دریافت اقامت تایلند باشید.

اما اگر با دختری اهل تایلند ازدواج کنید، دولت این کشور به شما ویزای ازدواج می دهد، مدت زمان اعتبار این ویزا یک سال بوده و پس از گذشت یک سال برای تمدید آن نیاز است که اثبات کنید همچنان با همسرتان زندگی می کنید و اگر موفق به اثبات نشوید ویزای شما باطل می گردد. افرادی که قصد مهاجرت به تایلند از این طریق را دارند باید بدانند که با ویزای ازدواج، اجازه کار در تایلند به آن ها داده نمی شود.

همچنین برای دریافت ویزای ازدواج لازم است که در مکانی دولتی یا شهرداری، ازدواج کنید و وضعیت مالی همسرتان اهمیت بسیار بالایی در دریافت ویزا دارد، اگر مدت زمانی طولانی را با همسر تایلندی خود زندگی کنید شرایط برای دریافت اقامت دائم آسان تر می شود.

 

رل

 

دریافت ویزای تایلند برای ایرانیان

 

 ویزای تایلند انواع دیگری نظیر تجاری، توریستی و بلند مدت دارد، گردشگران که از تور تایلند ارزان قیمت  قیمت خریداری کرده اند، برای دریافت ویزای توریستی این کشور مشکل خاصی نخواهند داشت، جهت دریافت ویزا نیازی به مراجعه به سفارت تایلند نبوده و بدون مصاحبه ای صادر می گردد، تنها کافیست مدارک مورد نیاز را آماده و آن را به کارگزار و یا به آژانس های مسافرتی بدهید،

هزینه دریافت ویزای این کشور با توجه به نوع آن (عادی و فوری) متفاوت بوده، همچنین باید بدانید که صدور ویزای عادی 7 تا 10 روز کاری و ویزای فوری 3 تا 4 روز کاری به طول می انجامد.

 

ظیل

 

مدارک اخذ ویزای کشور تایلند

 

همانطور که گفته شد ویزای تایلند انواع مختلفی داشته اما کاربردی ترین نوع آن ویزای توریستی به حساب می آید، گردشگران برای دریافت این نوع ویزا نیاز به مدارک زیر خواهند داشت.

  • دو عدد عکس 6 در 4 (زمینه سفید)
  • پاسپورت با 6 ماه اعتبار
  • بلیط پرواز رفت و برگشت به تایلند
  • مدارک رزرو هتل
  • کپی شناسنانه و کارت ملی (تمام صفحات شناسنامه نیاز است)
  • مدارک تمکن مالی

 

جهت آماده کردن مدارک فوق لازم است بدانید که پاسپورت شما باید حداقل یک صفحه خالی داشته باشد، همچنین مدارک تمکن مالی شما نیز باید به زبان انگلیسی ترجمه شود.

اگر قصد دارین خودتان برای دریافت ویزای توریستی اقدام نمایید می توانید به آدرس تهران میدان بهارستان، خیابان ابن سینا، کوچه‌ استقلال، پلاک 4 مراجعه کرده و یا با شماره ۷۷۵۳۱۴۳۳ تماس حاصل فرمایید. لازم به ذکر است که ساعت کاری سفارت از 8:30 صبح تا 16:30 بعد از ظهر بجز روز های جمعه و شنبه می باشد.

با  لیستی از ارزان ترین تور های تایلند را در سایت لحظه آخر (lahzeakhar) مشاهده کرده و تور مناسب خود را خریداری کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied