شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز جمعه 2 اسفند

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.


اخبار پربازدید امروز جمعه 2 اسفند

علم‌الهدی: پیامبر گفته هرکس در انتخابات شرکت نکند مسلمان نیست

علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: از هر مرجعی بالاتر پیامبر اکرم (ص) هستند که فرمودند: هرکس صبح برخیزد و به امور جمعی و اجتماعی مسلمان‌ها اهتمام نورزد مسلمان نیست. امام جمعه مشهد تأکید کرد: بارزترین مصداق امور مسلمین شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت زندگی اجتماعی با رأی دادن است و بر اساس روایت پیامبر اکرم (ص) کسی که در انتخابات شرکت نکند مسلمان نیست. وی ادامه داد: دو روز دیگر در فضای مجازی آدم‌های عوضی خواهند گفت: فلان کس [علم‌الهدی]گفته که هرکس رأی ندهند مسلمان نیست. این سخن را من نمی‌گویم بلکه صحبت پیامبر است که هر کس در امور مسلمانان اهتمام نورزد مسلمان نیست و این یک روایت متواتر است که هم شیعه و هم سنی آن را نقل کرده‌اند. علم‌الهدی بیان کرد: پس به فتوای همه مراجع مشارکت سیاسی یک تکلیف شرعی است و از نظر دین و شریعت ما یک وظیفه و تکلیف است و همه باید رأی دهند.

divider1

وقوع حادثه تیراندازی در شهر «مدینه منوره»

منابع رسانه ای از وقوع تیراندازی به سمت نیروهای امنیتی عربستان سعودی در شهر «مدینه منوره» خبر می‌دهند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

عمان: امکان گفتگو بین ایران و آمریکا وجود دارد

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در ادامه تور منطقه‌ای خود امروز جمعه وارد عمان شد و با پادشاه جدید این کشور دیدار کرد.خبرگزاری آسوشیتدپرس با گزارش این خبر از عمان به عنوان کشوری نام برد که روابط نزدیکی با ایران و آمریکا دارد و در گذشته به عنوان کانال مذاکرات پشت‌پرده میان دو طرف عمل کرده است.پامپئو در عمان با «هیثم بن طارق آل سعید»، پادشاه جدید عمان که اخیراً به عنوان جانشین «سلطان قابوس» انتخاب شد دیدار کرده است. پامپئو اکنون بلندپایه‌ترین مقامی است که بعد از درگذشت سلطان قابوس با هیثم بن طارق دیدار کرده است.آسوشیتدپرس نوشته عمان همانند سایر کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس نگران است تشدید تنش‌ها در منطقه و کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران ممکن است باعث لطمه به توریسم و رشد اقتصادی در این کشور‌ها شود.«یوسف بن علوی عبدالله»، وزیر خارجه عمان بعد از ورود پامپئو به مسقط در روز جمعه به استقبال او رفت. وزیر خارجه عمان گفته که دولت او با آمریکا و ایران در تماس است و معتقد است که امکان گفتگو میان طرفین وجود دارد.سفر پامپئو به عمان فقط چند ساعت طول خواهد کشید و او به آمریکا بازخواهد گشت.

divider1

بهنام بانی خواننده مشهور به پایتخت 6 می آید

سلمان خطی بازیگر نقش تقی در مجموعه تلویزیونی «پایتخت۶» ضمن اشاره به اتفاقات هیجان‌انگیز فصل تازه این سریال از همان قسمت اول،‌ از حضور کوتاه بهنام بانی در بخشی از این سریال خبر داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

واکنش مهاجرانی به رای دادن رئیس دولت اصلاحات

وزیر دولت اصلاحات درباره رای دادن سیدمحمد خاتمی در انتخابات نوشت: خاتمی همین بوده و هست و خواهد بود! حاضر در صحنه! به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عطاالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات، با انتشار تصویر حضور سیدمحمد خاتمی در انتخابات امروز مجلس شورای اسلامی در توییتر خود نوشت: «خاتمی همین بوده و هست و خواهد بود! حاضر در صحنه! کسانی که گمان می‌کنند آزار ها، بی عدالتی و بی انصافی ها، خاتمی را از انقلاب و نظام جدا می‌کند، خاتمی را نشناخته اند. سیاست البته از زاویه دید ملولان ساحت قهر و ترک صحنه است. سخن و سلوک خاتمی با امام، انقلاب و نظام پیوند خورده است».

divider1

کرونا به تهران رسید

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۱۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا تایید شده که ۷ مورد مربوط به قم، ۴ مورد در تهران و ۲ مورد در استان گیلان هستند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.پ

divider1

دستگیری تعدادی از عوامل خرید و فروش رای

تعدادی از عواملی که در شهرستان چالوس اقدام به خرید و فروش آرای مردم می‌کردند توسط عوامل انتظامی و امنیتی دستگیر شدند. فرماندار چالوس عصر امروز جمعه با تائید دستگیری تعدادی از عوامل خرید و فروش آرای مردمی در این شهرستان، گفت: : این افراد که غیر بومی هستند به اتهام دادن رای به نامزدی خاص در بخش مرزن آباد از توابع این شهرستان بازداشت شدند. محمدناصر زندی افزود: اگرچه از نظر قانونی افراد غیر بومی برخلاف انتخابات شورا‌های شهر و روستا می‌توانند در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند و رای دهند، ولی طبق گزارش‌های رسیده از دادگاه مرزن آباد سرنشیان این خودرو‌ها علاوه بر رای دادن به نامزد‌های خاص، همچنین ماموریت خرید و فروش آرای مردم را هم داشتند که خوشبختانه با پیگیری دستگاه قضایی و مسئولان امنیتی و انتظامی شناسایی و دستگیری شدند. وی از ارائه جزئیات بیشتر این تخلفات خودداری کرد و در عین حال گفت: هم اکنون اعضای هیات نظارت و اجرایی به طور پیوسته از شعب اخذ رای بازدید می‌کنند و قطعا اگر تخلفی صورت گیرد بدون فوت وقت بررسی و از سوی شعب ویژه قضایی افراد متخلف شناسایی و برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

divider1

ماجرای فوت رضا صادقی حقیقت دارد ؟ + عکس

عکسی از فیلم بی خداحافظی در صفحه شخصی اش منتشر کرد که عده ایی سود جو از آن شایعه درگذشت اش را ساختند

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

حرف منطقی نماینده ردصلاحیت شده تهران

یک عضو فراکسیون امید گفت: با وجود انتقاد به فرایند رد صلاحیت‌ها، اما اظهارات مداخله‌جویانه مقامات دولت آمریکا را شدیدا محکوم می‌کنیم. محمود صادقی نماینده تهران در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «به فرآیند معیوب احراز صلاحیت نامزد‌های انتخابات انتقاد داریم، اما اظهارات مداخله‌جویانه‌ی مقامات دولت آمریکا؛ این یاغیان عهدشکن و ناقضان تعهدات بین‌المللی و پشتیبانان اصلی صهیونیست‌های غاصب را نیز شدیداً محکوم می‌کنیم.» او این توییت را با هشتک «آمریکایی به خانه‌ات برگردد» منتشر کرده است.

divider1

حضور بازیگر معروف در انتخابات مجلس + بیوگرافی و تصاویر جدید

تصویری از حضور رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون در مسجد نارمک برای رای گیری انتخابات مجلس را مشاهده می کنید.

برای  مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

واکنش جان کری به سخنان ترامپ درباره دیدارش با ظریف

وزیر خارجه سابق آمریکا پنجشنبه به سخنان رئیس‌جمهور کشورش درباره اینکه دیدار‌های او با وزیر خارجه ایران نقض قوانین داخلی آمریکا بوده واکنش نشان داد.«دونالد ترامپ» که به دلیل ناکارآمد بودن سیاست‌هایش در قبال ایران به شدت مورد انتقاد قرار گرفته روز گذشته (چهارشنبه) دیدار برخی از سیاستمداران دموکرات این کشور با مقام‌های ایران را دلیل بی‌میلی تهران به توافق با آمریکا دانسته است. ترامپ در شناسه‌اش در توئیتر با اشاره به دیدار‌هایی که در دوران ریاست‌جمهوری او میان «محمد جواد ظریف» با «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی و «جان کری» صورت گرفته نوشت: «کری و مورفی، قانون لوگان را نقض کرده‌اند. به این خاطر است که ایران [با آمریکا]توافق نمی‌کند. باید قاطعانه به این مسئله رسیدگی کرد!» «قانون لوگان» که ترامپ مدعی نقض آن توسط جان کری و کریس مورفی شده شهروندان آمریکا را از ورود به هر گونه ارتباط با طرف‌های خارجی با هدف اثرگذاری بر سیاست خارجی دولت این کشور منع می‌کند. جان کری امروز پنجشنبه در پاسخ به ترامپ به فاکس‌نیوز گفت: «این هم یک دروغ دیگر توسط رئیس‌جمهور است و تلاشی کامل از سوی او برای تحریف واقعیت‌ها است، چون او می‌داند که من با کسی مذاکره نکردم.» جان کری اضافه کرد: «من کاری را کردم که هر سناتور و یا وزیر خارجه آمریکا انجام می‌دهد، یعنی سفر به کنفرانس‌هایی در خارج برای اطلاع از مسائل.»

divider1

مدارس استان تهران فردا 3 اسفند تعطیل شد

بنابر اعلام مسئولان آموزش و پرورش، فردا شنبه سوم اسفندماه تمام مدارس استان تهران تعطیل است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

مطهری: همچنان گلایه مندم

علی مطهری» روز جمعه با حضور در حسینیه جماران برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره خبرگان رهبری در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: گلایه‌مندم! اما من نیز، چون مردم برای مصلحت و ماندگاری نظام در انتخابات شرکت می‌کنم تا پیام مقاومت و ایستادگی ایران به جهان برسانم. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ردصلاحیت برخی گرایش‌های فکری و سیاسی، افزود: اگر چهره‌های شاخص امکان حضور در انتخابات را داشتند بدون شک امروز مشارکت گسترده‌تر بود. نایب رییس مجلس دهم افزود: مجلس یازدهم نمی‌تواند تک صدا باشد، اما بدون شک ردصلاحیت‌ها بر ورود شخصیت‌های برخی جناح‌های سیاسی تاثیر گذاشت.

divider1

زلزله خراسان رضوی را لرزان

دو زمین لرزه صبح امروز کدکن و سنگان خواف در خراسان رضوی را لرزاند

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

پزشکی قانونی: نامه منتشرشده درباره حوادث آبان جعلی است

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: پیرو انتشار نامه جعلی منتسب به این سازمان در شبکه‌های اجتماعی که ضمن ایرادات متعدد و فاحش ظاهری، دارای اشکالات متعدد در شیوه نگارش اداری بوده و بیانگر عدم آشنایی ابتدایی جاعلان از نحوه مکاتبات اداری می‌باشد به اطلاع می‌رساند مطالب مطرح شده در نامه جعلی مذکور نیز به کلی کذب می‌باشد. در ادامه این اطلاعیه آمده است: با ذکر این نکته که تمامی اجساد ارجاعی به این سازمان با دقت و بر مبنای اصول علمی و با بهره گیری از امکانات و تجهیزات به روز مورد معاینه و بررسی قرار گرفته و پس از آن بلافاصله به خانواده متوفی تحویل می‌شود و لذا نیازی به نگهداری اجساد وجود ندارد، انتشار چنین اخبار مجعولی را در آستانه انتخابات پرشور ۲ اسفند ناشی از سرخوردگی و استیصال دشمنان این مرز و بوم از حضور حماسی مردم عزیز و قدرشناس کشورمان در تشییع باشکوه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن امسال و تلاش آنان برای بهره گیری از هر شیوه‌ای جهت القای شبهه در اذهان و انتشار اخبار مجعول به منظور کاستن از شور و نشاط عمومی جهت حضور در انتخابات پیش رو می‌داند. در پایان مجددا یادآور می‌شود فرزندان پرتلاش ایران عزیز در سازمان پزشکی قانونی کشور همواره تلاش داشته و دارند تا بهترین خدمات ممکن را در حیطه وظایف خطیر، حساس و توام با صعوبت خویش، منطبق بر اصول و استاندارد‌های علمی به مردم عزیز کشورمان ارائه نمایند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied