شمانیوز
شما نیوز

بیوگرافی ساعد هدایتی

ساعد هدایتی (متولد ۱۹ فروردین ۱۳۳۴ در رشت) بازیگر ایرانی است.

بیوگرافی ساعد هدایتی

به گزارش شما نیوز؛ ساعد هدایتی کارش را از سال ۱۳۴۹ با استودیو پارس فیلم شروع کرد و ساعد هدایتی در فیلم‌هایی چون آب نبات چوبی و جنگجویان کوچولو نقش‌هایی را ایفا کرد.ساعد هدایتی بعد از وقفه‌ای طولانی در فعالیتهای هنری، در سال ۱۳۷۸ و به دنبال بستری شدنِ پدرِ مهران مدیری در بیمارستان محل کارش با مهران مدیری آشنا شد و ساعد هدایتی در آنجا از سابقه کار خود در دهه پنجاه گفت سپس مهران مدیری ساعد هدایتی را به مشاور اول خود یعنی دانیال شهیدی نژاد معرفی کرد که این آشنایی به همکاری طولانی آنها از جمله در سریال‌های شب های برره و مرد هزار چهره و قهوه تلخ و در حاشیه انجامید.

 

بیوگرافی ساعد هدایتی:

ساعد هدایتی متولد 20 فرودین 1334 زاده رشت و بازیگر است. او دارای مدرک دیپلم بوده و مدتی را هم به عنوان کارمند در بیمارستان سپری کرده است. او در طول دوره بازیگری خود با مهران مدیری به شهرت رسیده است و یکبار هم خانه اش را دزد زده و اکنون خانه نشین است. او در این باره به شدت از مهران مدیری گله مند است. در ادامه با ما همراه باشید تا با بیوگرافی ساعد هدایتی و فراز و نشیب های زندگی اش آشنا شوید.

 

خانواده ساعد هدایتی:

پدر ساعد هدایتی اصالتا آستارایی ست و مادرش اهل رشت است. او خود نیز همانند مادرش زاده رشت است. پدرش کلاه فروش و مادرش خانه دار است.

او بچه سوم خانواده و یک خواهر و برادر قبل از خود دارد. اما در کنار این ها او یک برادر کوچوک هم دارد و سومین فرزند از خانواده شش نفره خود محسوب می شود.

 

ساعد هدایتی,بیوگرافی ساعد هدایتی,عکس ساعد هدایتی

تصاویر ساعد هدایتی

 

اصالت ساعد هدایتی:

طبق گفته او تا هفت سالگی در رشت زندگی کرده اند و سپس به دنبال استخدام پدرش در یک شرکت به تهران آمدند.

تهران آمدن خانواده هدایتی مصادف با کلاس دوم ابتدایی ساعد بود. در طی زندگی در تهران، اصالت خود را از دست نداد و هنگامی که به رشت سفر می کردند گیلکی صحبت می کرد.

 

ساعد هدایتی,بیوگرافی ساعد هدایتی,عکس ساعد هدایتی

تصاویر جدید از ساعد هدایتی

 

شروع از قبل انقلاب:

ساعد هدایتی در سال 1349 وقتی تنها پانزده سال داشت کار خود را با استودیوی فیلمسازی پارس اغاز کرد اما با کار در بیمارستان، سال های سال از این حرفه دور ماند.

 

بیمارستان و مدیری:

او بالاخره توانست بعد از سال ها دوری از صنعت فیلمسازی، نهایتا در سال 73 و در سریال "سلام آشنایی" که در نوروز 74 پخش شد، بالاخره ایفای نقش کند اما آشنایی اتفاقی او با آقای مدیری مسیر هنری جدید و منحصر به فردی را برایش رقم زد.

 

ساعد هدایتی,بیوگرافی ساعد هدایتی,عکس ساعد هدایتی

ساعد هدایتی در کنار جواد رضویان

 

شهرت ساعد هدایتی:

فعالیت "ساعد هدایتی" با مهران مدیری در سال 78 و با مجموعه پلاک 14 آغاز شد. از آن پس در بیشتر کارهای آقای مدیری، جز بازیگران ثابت بود. گفتنی است او در طی سال های 81 تا 82 و با سریال پاورچین توانست به شهرت برسد. 

 

ازدواج

ساعد هدایتی متاهل بوده و او اکنون صاحب دو فرزند است.

 

عاشق آشپزی ام

او در طی یکی از مصاحبه هایش عنوان کرده که به شدت عاشق آشپزی است.

او آشپزی را از بچگی و با درست کردن نیمرو آغاز کرده است و اکنون می تواند انواع فسنجان ها، قورمه سبزی ها، کوفته تبریزی ها و غذاهای رشتی و فست فودی را درست کند.

 

ساعد هدایتی,بیوگرافی ساعد هدایتی,عکس ساعد هدایتی

ساعد هدایتی بازیگر

 

رو دست همسر

همسرش نیز اهل شمال است و دستی در آشپزی دارد اما هدایتی عنوان کرده که اشپزی او از همسرش بهتر است و خود را ماهر تر خطاب می کند.

مثلا او برای درست کردن یک سس برای باقلا پلو یا زرشک پلو از سیر و لیمو استفاده می کند که بسیار خوش طعم تر است.

 

دزدی میلیونی

یکی از روزهایی که قرار بود هدایتی به بانک برود، ماشینش پنچر می شود.

این اتفاق حدودا سال 85 رخ داده. درون کیفی که قرار است به بانک ببرد، سه میلیون و ششصد هزار تومان وجه نقد و مقداری وسایل ارزشمند زندگی همراه داشته است.

زمانی که برای گرفتن پنچری ماشین خود جلوی یک پنچر گیری می ایستد تا به آن ها بگوید ماشینش پنچر است.

متوجه می شود که کیفش همراهش نیست و آن را دزدیده اند.

او می گوید در آن زمان چنان شوکه شده و تپش قلب گرفته که نمی دانسته چه کار کند. وی تنها بوده و تا کنون با تمام پیگیری ها هنوز خبری از آقا دزده و وسایلش نشده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied